معرفی و دانلود کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق

برای دانلود قانونی کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق

کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق نوشته‌ی یوشیتاکا کیتائو، روش‌های مدیریتی امتحان شده توسط شرکت‌های موفق بین‌المللی را در زمینه فین تک معرفی می‌کند که دید کاملی از فناوری فین تک، بلاک چین و رمزارزهای دیجیتالی به شما ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق:

صنعت خدمات مالی، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. در دنیای امروز، صنعت بانکداری به شدت به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فناوری‌های اطلاعاتی است؛ همچنین موسسات مالی نیز هر روز به شکلی گسترده از این فناوری استفاده می‌کنند. استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه بانکی به جهت پیشرفت‌ها و تغییرات اهمیت پیدا کرده است. این تحولات به واسطه ابزار ارتباط جمعی، دستگاه‌های وابسته به اینترنت، برنامه‌های دنیای مجازی، تلفن‌ها و رایانه‌های هوشمند رخ داده‌اند.

این پیشرفت‌ها به قدری اهمیت دارند که بانک‌های کشورهای در حال توسعه و حتی ایران، به دلیل سبقت گرفتن از رقیبان خود، تلاش دارند تا خود را با فناوری‌های به روز منطبق کنند و با بهره گرفتن از فین تک که حوزه‌ی گسترده‌ای محسوب می‌شود، خدمات خود را بهبود و توسعه دهند. فناوری فین تک، در آینده ساختارهای مالی سنتی را از بین می‌برد و در واقع به یکپارچه سازی صنعت مالی در سطح بین‌المللی می‌پردازد. به همین جهت بانکداری سنتی با بانکداری باز و اکوسیستم نوآور جایگزین خواهد شد.

جهان امروزه فرصتی برای یک تغییر عظیم دارد که می‌تواند چهارمین انقلاب صنعتی محسوب شود. این تغییرات به‌گونه‌ای هستند که فراتر از نوآوری فنی خواهند رفت و می‌توانند به واقع یک انقلاب نامیده شوند. با نگاه به تمامیت‌شان، این تغییرات اساسا ساختار جامعه را تغییر خواهند داد، آن‌گونه که فناوری پیش از آن هرگز تجربه نکرده است. فین تک یک مثال برجسته از آن و انقلابی در صنعت مالی است.

همه موسسات مالی باید آگاه باشند که انقلاب فین‌ تکی تاثیر بسیار فراتری از انقلاب اینترنتی خواهد داشت. مشتریان امروزه از وفاداری به موسسات مالی سنتی خصوصی رویگردان شدند و به شدت بر افزایش منافع خود تمرکز کرده‌اند. احتمالا جریان پیوسته‌ای از مشتریان موسسات مالی وجود خواهد داشت که نمی‌توانند به سرعت خود را وفق دهند و نظم مالی موجود در مدت کوتاهی نابود خواهد شد. این امر به انقلاب مالی که هم‌زمان در سراسر جهان رخ می‌دهد، می‌افزاید.

یوشیتاکا کیتائو (Yoshitaka Kitao) به عنوان مدیرعامل هلدینگ اس‌بی‌آی و رئیس شرکت مدیریت سرمایه اس‌بی‌آی، تجربه مدیریتی و اجرایی چندین ساله‌ خود به‌ همراه تعدادی از مدیران برجسته صنعت مالی را در کتاب کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق (Learning Practical FinTech from Successful Companies) ارائه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق:

- وقتی به فین تک فکر می‌کنیم، اغلب شهرهایی پیشرفته‌ای چون نیویورک، لندن و ... در نظرمان می‌آیند، اما این کتاب به اژدهایی بیدار کننده یعنی فین تک آسیایی می‌پردازد. لطف بزرگی به خود بکنید و این کتاب را بخوانید. آسیا جایی است که تکامل واقعی فین تک در آن در حال رخ دادن است. (برت کینگ، نویسنده و مجری رادیو)

- فناوری بلاک چین شیوه تجارت در جهان را تغییر می‌دهد. این کتاب نگاهی به چگونگی همکاری نهادها از خدمات مالی و سایر حوزه‌های تجاری با شرکت‌های نرم افزاری مانند R3 برای مهندسی زیرساخت‌هایی دارد که به گردش پول، کالا و اطلاعات در سراسر جهان کمک می‌کند. (دیوید روتر، موسس و مدیر اجرایی R3)

کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مدیران و علاقمندان به حوزه‌ی مالی پیشنهاد می‌شود. امید است با رشد روزافزون حوزه‌های نوین کسب‌و‌کار، شاهد توسعه اقتصاد و اعتلای هرچه بیشتر کشور باشیم.

در بخشی از کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق می‌خوانیم:

در ژاپن، محیط کسب‌وکاری که در آن موسسات مالی منطقه‌ای فعالیت می‌کنند، با چالش‌های فزاینده‌ای روبه‌رو است. سود و ارزش شرکت‌ها به دلیل سیاست نرخ سود منفی مصوب بانک ژاپن رو به وخامت خواهد گذاشت. در ضمن، شرکت‌های نوپا به دلیل توسعه و تکامل نوآوری‌های مالی می‌توانند حضوری قوی داشته باشند. سرانجام در بلندمدت، به‌دلیل سالخوردگی، بنیان کسب‌وکار آن‌ها با سقوط پایگاه جمعی کاهش خواهد یافت و بدتر خواهد شد. این گرایش‌ها به‌طور گسترده درک شده‌اند و باعث ایجاد بحث‌های جدی (داغ) در موسسات مالی منطقه‌ای و حتی در خدمات مالی نمایندگی شده‌اند. حمایت از بازسازی صنعت و انگیزه دادن به نوآوری از آن جمله‌اند. دانش و مهارت ما، توسعه منابع مالی آنلاین در ژاپن را با همکاری شرکت‌های نوپا فین‌تکی میسر می‌سازد و فرصت‌های جدیدی برای موسسه‌های مالی منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد که این امر به نوبه خود ارزش شرکت را افزایش می‌دهد. در انجام این اقدام ابتکاری، با توجه به چالش‌های موجود، با دقت برخورد می‌کنیم، از جمله منابع انسانی و موانع فنی موسسات مالی منطقه‌ای که سیستم توسعه داده توسط شرکت‌های نوپا را معرفی می‌کنند.

با این وجود احساس می‌کنیم که در مسیر درستی قرار داریم. در این مورد، دانش فنی و فناوری مربوط به خدمات مالی آنلاین ما توجه آی‌بی‌ام را جلب کرد که در حال ساخت سیستم‌های بانکداری مرکزی برای موسسات متعدد مالی در ژاپن است. همکاری بین دو سازمان باید کارایی را در چالش اساسی معرفی فین‌تک به موسسات مالی منطقه‌ای بیفزاید.

اگر چه آی‌بی‌ام به‌ندرت وارد سرمایه‌گذاری‌های مشترک می‌شود، اما کمی پس از شروع مذاکرات، اس‌بی‌آی و آی‌بی‌ام ژاپن شرکت رشد فین‌تک اس‌بی‌آی ک. ک را از طریق یک سرمایه‌گذاری مشترک در فوریه 2017 تاسیس کردند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: انقلاب اینترنتی و سیر تکامل فین‌تک
تغییر پارادایم از فین‌تک 1.0
ظهور فین‌تک 1.0
فین تک 1.5: دستاورد فناوری جدید
فین‌ تک 2.0 بر پایه بلاک‌چین
راهکار کاربردی برای صنعت مالی
اکوسیستم مالی و مزیت راهبردی
فصل دوم: تکامل گروه اس‌بی‌آی
دستاوردهای دوران فین‌تک 1.0
راهکار گروه برای ارتقا به فین‌تک 1.5 و فین‌تک 2.0
ایجاد صندوق مالی
صندوق «بانک منطقه‌ای خلق ارزش اس‌بی‌آی»
راهکارهای شرکت‌های مختلف در دوران فین‌تک 1.5 و 2.0
فصل سوم: سابقه انقلاب فین‌تک
چشم‌انداز مطمئن شرکت‌های رشد
فصل چهارم: شرکت‌های موفق فین‌تکی
مشاور رباتیک: ولس نوی
حساب خرید خودکار و حسابداری ابری: مانی فوروارد
نرم‌افزار‌های پس‌انداز: گروه اینفکوریون
جمع‌سپاری: شرکت موزیک سیکیوریتیز
پشتیبانی از طرح‌های کسب‌وکار و حسابرسی‌ها
پرداخت‌ها: بیس
پرداخت‌ها: شرکت کارگزاری ک. ک.
پرداخت‌ها: شرکت اوریگامی
پرداخت‌ها: لیکوئید
رمزارز: کووین
اساس خدمات مالی نقدینگی است
بلاک‌چین: آر3
کلان داده: ترژر دیتا
کلان داده: شرکت گیکسو
هوش مصنوعی و کلان داده: شرکت جنریک سولوشن
حسابداری ابری: فری
یو اکس/یو آی: شرکت گودپچ
فصل پنجم: مسائل مربوط به موسسات مالی و سیستم حقوقی
وضعیت فعلی و مسائل مربوط به بانک‌ها
شکاف سپرده- وام به میزان 20 درصد از کل دارایی‌ها باقی می‌ماند
رشد شکاف بین دارایی‌های خالص و سهامداران
آینده بانک‌های منطقه‌ای
رشد اهمیت بانک‌های منطقه‌ای در سیستم مالی ژاپن
انتظار کاهش عایدی از عملیات وام‌دهی
عوامل بسیاری که باعث عدم اطمینان در عایدی‌ها می‌شوند
دشواری حذف هزینه‌های عملیاتی
ارزش‌گذاری بازار سهام بانک منطقه‌ای همچنان خشن باقی می‌ماند
نیاز به یک راهکار که به بررسی بنیادین عایدات منجر شود
مقررات مورد نیاز
فین‌تک موانع بین صنعت مالی و صنایع دیگر را بر‌می‌دارد
مقررات مالی جهانی سختگیرانه‌تر
بازگشت شرکت‌های تجاری از کسب‌وکار مالی در آمریکا
فین‌تک و مقررات مالی جهانی
نیاز به ایجاد یک سیستم قانونی چندوجهی
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق
نویسنده
مترجممحمدرضا فقیری، امین فراهانی، مهدی فراهانی، غلامرضا خوش سیما
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-964-468-726-6
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق

برای دریافت کتاب فراگیری راهکارهای عملی فین تک از شرکت‌های موفق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.