معرفی و دانلود کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها

عکس جلد کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها

کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها نوشته‌ی مهدی بقایی به بررسی راهکارهای به‌روز و مدرن برای هر چه بهتر شدن فرایند جذب کارمندان در سازمان‌ها و تحلیل چالش‌های واحد‌ منابع انسانی در شرکت‌ها می‌پردازد. مطالعه‌ی این کتاب را به تمام مدیران سازمانی توصیه می‌کنیم.

درباره‌ی کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها

منابع انسانی شاید یکی از مهم‌ترین واحدهای هر سازمان و قلب تپنده‌ی آن باشد. امروزه رضایت نیروهای سازمان، از مؤثرترین عوامل در بازدهی بیشتر هر واحد می‌باشد. به وضوح می‌توان نقش بسیار مهم و تأثیرگذار منابع انسانی و نیروهای آن، در جذب کارمندان و همچنین برقراری ارتباط درست و مؤثر بین آنها و مدیریت سازمان را در هر شرکتی مشاهده کرد.

به طور قطع اصلی‌ترین وظیفه‌ی منابع انسانی جذب نیروهای کارآمد برای سازمان بوده و مدیریت درست واحد منابع انسانی نیز، از چالش‌برانگیزترین و دشوارترین شاخه‌های مدیریت سازمان است. در کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها، نوشته‌ی مهدی بقایی، در چهار فصل به طور گسترده به مسائل و چالش‌های مربوط به واحد منابع انسانی در هر سازمان پرداخته شده است.

نویسنده در فصل اول مدیریت منابع انسانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. اینکه اصولاً مدیریت منابع انسانی به چه معناست؛ جنبه‌های سخت و نرم آن کدامند؛ چه تاریخچه‌ای می‌توان برای این شاخه از مدیریت در نظر گرفت؛ اهمیت و اهداف اصلی یک مدیر منابع انسانی در سازمان چیست؛ در ارتباط با روابط شغلی چه رویکردهایی می‌توان داشت و...، همه‌ی این موارد به جای خود قابل بحث بوده و نویسنده تعاریف بسیار کاربردی و مهمی را برای خواننده مطرح می‌کند.

فصل دوم کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها به برنامه‌ریزی و هدایت نیروی انسانی می‌پردازد؛ اینکه پس از جذب یک نیروی خوب، استراتژی و برنامه‌ریزی مدیر منابع انسانی برای هدایت او به سمت و سوی مورد نظر سازمان چیست؟ نویسنده در این فصل همچنین به صورت گسترده به تغییرات ارزش‌ها و توقعات کارکنان با توجه به تغییرات قوانین کار می‌پردازد. فرصت‌های شغلی جدید و تفاوت‌ میان این فرصت‌های شغلی در ایران و خارج از ایران مبحث جالب دیگری‌ست که در این فصل مورد بررسی قرار گرفته است.

در دو فصل پایانی کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها به طور کامل و با بیانی ساده به طرح استراتژی‌های مربوط به واحد منابع انسانی و ثبات یک وضعیت مطلوب برای این بخش در هر سازمان پرداخته شده است. مهدی بقایی، نویسنده‌ی این کتاب، چندین روش از جمله روش جهان‌شمول (یا برترین روش)، روش بهترین هماهنگی (روش قضایی) و روش جمع کردن (ترکیبی) را نیز در فصل آخر برای خوانندگان توضیح داده است که از جمله روش‌های طراحی استراتژی برای منابع انسانی در یک سازمان هستند.

کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به کلیه‌ی مدیران منابع انسانی که به دنبال عملکردی بهتر و به روز تر در سازمان خود هستند، کارمندانی که به دنبال آشنایی با قوانین جدید محیط کار هستند و همچنین دانشجویان رشته‌ی منابع انسانی در دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها می‌خوانیم

به منظور تحقق مدیریت استراتژیک منابع انسانی، منابع انسانی سازمان باید بر مجموعه‌ای از اولویت‌های جدید تمرکز نمایند. این اولویت‌های جدید بیشتر استراتژیک‌محور و مبتنی بر کسب و کار بوده و کمتر بر وظایف سنتی منابع انسانی مانند استخدام، آموزش، ارزیابی و پرداخت‌ها تکیه دارند. اولویت‌های استراتژیک در حوزه‌‌ی مدیریت منابع انسانی عبارتند از: طراحی شغل مبتنی بر کار تیمی، نیروی کار منعطف، اقدامات بهبود عملکرد، توانمندسازی کارکنان و پرداخت‌های انگیزشی. لذا مدیریت منابع انسانی استراتژیک به منظور شناخت نیازهای استراتژیک سازمان و ایجاد برنامه‌های مناسب در راستای اعمال یک استراتژی رقابتی و تحقق اهداف عملیاتی و استراتژیک سازمان طراحی می‌شود. علی رغم توجه زیادی که به مدیریت استراتژیک منابع انسانی شده، این اصطلاح همچنان مبهم باقی مانده است. اکثر صاحبنظران بر این نکته توافق دارند که ویژگی اصلی و محوری مدیریت استراتژیک منابع انسانی، طراحی و اجرای مجموعه‌ای از خط مشی‌ها و اقدامات یکپارچه‌ای است که تضمین می‌کنند سرمایه‌های انسانی سازمان در تحقق اهداف آن مشارکت سازنده‌ای دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مدیریت منابع انسانی
فصل دوم: برنامه‌ریزی و هدایت نیروی انسانی
فصل سوم: مدیریت استراتژیک و منابع انسانی
فصل چهارم: روش‌های طراحی استراتژی‌های منابع انسانی
منابع
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-5225-93-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها

برای دریافت کتاب فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.