معرفی و دانلود کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی

عکس جلد کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی

امیراسحاق میرحسینی در کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی شما را در جریان دانش رباتیک و کاربردهای آن قرار می‌دهد. با خواندن این کتاب با مراحل کامل ساخت یک ربات واقعی آشنا می‌شوید تا در صورت علاقه فعالیت خود را در این رشته آغاز کنید.

درباره‌ی کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی

امروزه دانش رباتیک و اتوماسیون در بخش‌های مختلف صنعت و کارهای تولیدی نفوذی گسترده پیدا کرده و روزبه‌روز نیز رشد بیشتری پیدا می‌کند. در کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی، نوشته‌ی امیراسحاق میرحسینی، با همه‌ی اجزای تشکیل‌دهنده‌ی یک ربات که شامل بخش‌های الکترونیک و مکانیک می‌شود، آشنا می‌شوید و درباره‌ی قطعات تشکیل‌دهنده‌ی آن به شکل ساده و کاربردی اطلاعات خوبی به دست می‌آورید.

در سال‌های اخیر کارخانه‌های مکانیزه‌ای در حال ایجاد هستند که طراحی، ساخت و نحوه‌ی کارشان می‌تواند برای شما هیجان‌انگیز و در عین حال شگفتی‌آور باشد. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که ربات‌ها نمایانگر تلاش انسان برای پیشرفت روزافزون صنایع اتوماتیک‌اند. درست است که این دست‌سازه‌های هوشمند لزوماً شبیه انسان عمل نمی‌کنند، ولی دارای توان تصمیم‌گیری و انجام فعالیت‌های ازپیش‌تعیین‌شده‌اند، دقت عمل زیادی دارند و می‌توانند طبق برنامه‌ریزی‌‌ انسان‌ها عمل کنند.

در فصل‌های گوناگون کتاب حاضر با بخش‌های الکترونیکی، مکانیکی و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی یک ربات آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید چطور به شکل کارگاهی و گا‌م‌به‌گام ربات‌های دست‌ساز خودتان را تولید کنید. کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی مناسب چه کسانی است؟

کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی برای استفاده‌ی تمامی کسانی که به علم رباتیک علاقه‌مند هستند، مناسب است و نونهالان، هنرجویان و دانشجویانی که رباتیک را به عنوان رشته‌ی مورد علاقه‌شان دنبال می‌کنند، می‌توانند از خواندن و به‌کارگیری دستورالعمل‌های آن لذت ببرند.

در بخشی از کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی می‌خوانیم

موتورهای معمولی عموماً از اجزای زیر تشکیل می‌شوند: قسمت متحرک یا آرمیچر که از یک سیم‌پیچ تشکیل شده است که روی یک محور فولادی می‌چرخد و در انتهای آن یک قسمت برای اتصال برس قرار دارد که برق از طریق برس به این قسمت رسیده و وارد سیم‌پیچ‌ها می‌شود و قسمت ثابت که از دو آهنربای دائمی با قطبیت مخالف تشکیل شده است.

برس با اتصال به‌صورت تماسی با انتهای آرمیچر برق را به آن منتقل می‌کند. برای راه‌اندازی این نوع موتورها کافی است برق را به برس‌ها وصل کنیم. برق از طریق تماس برس با آرمیچر وارد سیم‌پیچ آن می‌شود. سیم‌پیچ‌ها دارای چند قطب هستند و برس‌ها طوری با آرمیچر تماس پیدا می‌کنند که در هر لحظه برق وارد یکی از قطب‌های سیم‌پیچ شده و با یک آهنربای دائمی جذب شده و با دیگری دفع می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعاریف اولیه‌ی مربوط به رباتیک
فصل دوم: مکانیک در رباتیک
فصل سوم: الکترونیک در رباتیک
فصل چهارم: فعالیت کارگاهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-622-218-157-4
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی

برای دریافت کتاب فناوران جوان: رباتیک مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.