معرفی و دانلود کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن

عکس جلد کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن
قیمت:
102000 تومان - 10.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن

کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن به قلم علی نویدی، نوین‌ترین فرآیند یادگیری و چگونگی بکارگیری این قوانین و مقررات را با استفاده از فهرست الفبایی جامعی ارائه می‌نماید.

این کتاب، فهرست الفبایی جامع را در اختیار استفاده کنندگان از جمله تجار، بازرگانان، وارد کنندگان، صادر کنندگان، دانشجویان، ارزیابان، کاردانان و کارشناسان امور گمرکی کشور قرار می‌دهد تا هر کسی به سهولت بتواند به مفاهیم امور گمرکی مورد نظر خود پی ببرد و ناچار نباشد تا برای دسترسی به مفاهیم موضوعی گاهاً بخش‌های مهم یک کتاب را به طور کامل مطالعه کند.

کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی آن می‌تواند در افزایش دانش امور گمرکی بسیار مفید واقع شود، اما آنچه که امروز اهمیت فهرست الفبایی را بیش از پیش نمایان می‌سازد دسترسی آسان به مفاهیم قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن است و با توجه به اینکه در سال جاری نیز با تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی چگونگی انجام تشریفات و مقررات امور گمرکی با گذشته دستخوش تغییرات قانونی شده است، بر اهمیت این کتاب برای دسترسی به مفاد قانونی در انجام تشریفات گمرکی افزوده خواهد شد.

در راستای تحقق بخشیدن در زمینه‌های مناسب در عرصه امور گمرکی و به منظور سازگارتر نمودن قوانین گمرکی و سیاست‌های تجاری، حرکت‌هایی در جریان شکل‌گیری است تا با ایجاد جو تفاهم در تفهیم قوانین گمرکی شرایط آسان‌تری برای تجارت فراهم گردد تا هر تاجر و بازرگانی آشنایی کامل با قوانین تجارت داشته باشد، با اطمینان بیشتری در این راه گام برداشته و براساس توانمندی‌های اقتصادی و تجاری خود در این بازار شرکت کند و از منابع تجارت بهره‌مند گردد.

کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن (Alphabetical List of Customs Law and Hundreds of Executive) با فهرست جامعی که دارد می‌تواند به عنوان مرجع اعمال کنترل و نظارت‌های گمرکی مورد استفاده تجار، نهادها و سازمان‌های دولتی مرتبط و اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه ورود و صدور کالا و خدمات و... قرار گیرد.

این کتاب برای کارشناسان و ارزیابان امور گمرکی، دانشجویان امور گمرکی، موسسات آموزشی و پژوهشی بازرگانان، تولید کنندگان، وارد کنندگان و صادر کنندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صادرات غیر نفتی بسیار مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی می‌خوانیم:

ماده 64- صاحب کالا با نماینده قانونی وی پس از اطمینان از موجود بودن کالا باید اظهارنامه تعیین شده از طرف گمرک (فرم (برگه) کاغذی، سایر حامل‌های اطلاعات با اظهار از راه دور) را از لحاظ اطلاعات و وجوه گمرکی متعلقه که باید از ناحیه وی اعلام شود بر اساس اسناد مربوط تکمیل و به همراه اسناد لازم به واحد پذیرش اسناد در گمرک تسلیم نماید.

در این بخش اظهارنامه و اسناد از جهات تکمیل بودن اطلاعات و اسناد ضمیمه، نداشتن بدهی قطعی، محاسبات، نداشتن خط خوردگی، احراز مالکیت، ارتباط اسناد با کالا و همچنین برگ وکالت نامه یا نمایندگی و کارت کارگزاری (در صورت لزوم) بررسی شده و در صورتی که ایرادی در هر یک از موارد یاد شده مشاهده گردد، اظهارنامه و اسناد جهت رفع نقص و تکمیل به اظهار کننده مسترد می‌شود تا نسبت به اصلاح، تکمیل و امضای آن اقدام و اعاده نماید.

واحد پذیرش پس از اخذ اظهارنامه امضا شده و اطمینان از کامل بودن اسناد و مندرجات اظهارنامه و صحیح بودن محاسبه حقوق ورودی متعلقه، اسناد را به اظهارنامه ضمیمه و مهر و موم و مشخصات آن را در دفتر ثبت اظهارنامه درج و یا در رایانه وارد و شماره ثبت آن را با قید تاریخ در متن اظهارنامه منعکس می‌نماید و به سرویس ارزیابی تحویل می‌دهد.

با تخصیص شماره ثبت و درج آن در متن اظهارنامه، کالا اظهار شده تلقی و اظهارنامه تحت این شماره ثبت شده شناسایی و از این پس نباید از اختیار مأموران گمرک خارج شود. قبل از این مرحله (اظهار کالا) صاحب کالا حق هرگونه اصلاح یا تغییر در اظهارنامه را دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات398
زبانفارسی
شابک978-964-468-350-3
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی، کتاب‌های مرجع و دایره المعارف
قیمت نسخه الکترونیک
102000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن

برای دریافت کتاب فهرست الفبایی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.