معرفی و دانلود کتاب فیزیک فیتنس

عکس جلد کتاب فیزیک فیتنس
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک فیتنس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک فیتنس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیک فیتنس

کتاب فیزیک فیتنس نوشته‌ی یاسین لک، رشته‌ی ورزشی فیزیک را معرفی می‌کند و می‌کوشد مبانی و اصول آن را توضیح دهد. این کتاب در مورد تغذیه و مفاهیم تمرینی فیزیک صحبت می‌کند، شیوه‌های آماده‌سازی برای مسابقات را شرح و انواع فیگورها را نشان می‌دهد و نکات و راهکارهایی در اختیار ورزشکار می‌گذارد تا خود را به بهترین شکل ممکن برای مسابقات آن آماده سازد.

درباره‌ی کتاب فیزیک فیتنس

انسان از دیرباز به پرورش عضلات و شکیل بودن بدن علاقه داشته است. او قرن‌ها پیش رشته‌ای شبیه به وزنه‌برداری را ابداع کرد که هم باعث افزایش قدرت و توان می‌شد و هم به تناسب‌اندام کمک می‌کرد. با این وجود، زیبایی‌اندام همیشه موضوعی فرعی بود و زیر سایه‌ی فاکتورهایی مثل قدرت بدنی قرار می‌گرفت. اما این جریان در قرن نوزدهم تغییر کرد. در آن زمان ورزشکاری ظهور کرد که مخصوصاً بر روی زیبایی‌اندامش کار می‌کرد و تناسب آن را به رخ می‌کشید. او چنان موفق و مشهور شده بود که به خیلی از کشورهای دنیا دعوت می‌شد تا مردم اندام شکیل و متناسبش را ببینند. پس از او افراد دیگری هم به افزایش حجم عضلات علاقه یافتند و سعی کردند از او الگوبرداری کنند. این‌ چنین بود که در قرن بیستم رشته‌ی پرورش اندام یا بدن‌سازی ظهور کرد.

معرفی و دانلود کتاب فیزیک فیتنس

این رشته خیلی زود بین مردم جای خود را باز کرد و میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا به آن گرایش پیدا کردند. گرچه شیوه‌های تمرینی بدن‌سازی تا سال‌ها تجربی بود، اما پیشرفت‌های پزشکی و علمی اخیر باعث شد پرورش اندام نیز رویکردهای علمی‌تری پیش بگیرد. این رویکردها نه‌تنها شیوه‌ی تمرین و تغذیه‌ی پرورش اندام را تحت تأثیر قرار دادند، که باعث شدند تا یک گرایش جدید هم در آن شکل بگیرد که به فیزیک معروف است. فیزیک شاخه‌ای به‌نسبت تازه به حساب می‌آید و خیلی‌ها دوست دارند با آن و تمریناتش بیشتر آشنا شوند. کتاب فیزیک فیتنس نوشته‌ی یاسین لک دقیقاً با همین هدف تألیف شده و کوشیده مبانی و اصول این رشته‌ی ورزشی را کاملاً توضیح دهد. این کتاب انواع مسابقات قهرمانی فیزیک را معرفی می‌کند و شیوه‌های آماده‌سازی برای آن را هم به‌تفصیل شرح می‌دهد.

در رشته‌ی پرورش اندام، ورزشکار تلاش می‌کند تمام عضلات بدنش را فرم بدهد و حجیم‌تر کند. تحقیقات نشان داده عضلاتی مثل پا به نسبت دیگر عضلات بدن سخت‌تر پرورش می‌یابند. همین باعث می‌شود تا ورزشکار به روش‌های غیرسالم و پرریسک روی بیاورد و آسیب ببیند. رشته‌ی ورزشی فیزیک در واقع با این هدف شکل‌ گرفته تا این ریسک را کاهش دهد. بنابراین بیشتر بر روی پرورش بالاتنه متمرکز است و اصراری به پرورش پایین‌تنه ندارد. فردی که فیزیک کار می‌کند برخلاف بدن‌ساز، بدنی چندان حجیم و نامتقارن ندارد. در مسابقات قهرمانی فیزیک هم داشتن عضلات بزرگ و غیرطبیعی و فیگورهای اضافی امتیاز منفی دارد. همین رویکرد باعث محبوبیت این رشته شده است. حالا خیلی از کسانی که دوست دارند اندامی متناسب و ورزیده و طبیعی داشته باشند به فیزیک روی می‌آورند. بر همین اساس، یاسین لک در کتاب فیزیک فیتنس تمرینات این رشته را توضیح داده و در مورد شیوه‌ی درست تغذیه‌ی آن صحبت کرده است. همچنین بخش زیادی از این کتاب به روند آماده‌سازی برای مسابقات اختصاص یافته است. لک می‌کوشد واقعیت‌ها، رازها و نکات مهم آماده‌سازی در این رشته را مرور کند و به خواننده بیاموزد که با چه استراتژی‌هایی پیش برود. او در بخش پایانی هم به ریکاوری پس از مسابقه می‌پردازد.

کتاب فیزیک فیتنس نوشته‌ی یاسین لک را نشر حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب فیزیک فیتنس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش رو به ورزشکاران رشته‌ی فیزیک و علاقه‌مندان به این ورزش توصیه می‌شود. اگر قصد دارید در مسابقات آن شرکت کنید، نکات این راهنما به شما کمک زیادی خواهد کرد.

در بخشی از کتاب فیزیک فیتنس می‌خوانیم

تمرین در باشگاه‌های پرورش‌اندام سخت و کمی خسته‌کننده است، البته برای افرادی که عاشق آن نیستند. اگر عاشق این ورزش نیستید و فقط به‌دنبال اسم و رسم، و گاهی کسب درآمد در این ورزش‌اید، به‌هیچ‌وجه خود را درگیر آن نکنید. زیرا، شما در زندگی نیروی محرکه‌ای نخواهید داشت، یعنی عاشق کارتان نخواهید بود. دنبال کاری باشید که از آن لذت میبرید. برای مثال، مربی رونی کلمن -برایان دابسون- می‌گفت که در اوج رژیم و تمرین، هرگز نشنیدم که رونی حتی یک بار شکایتی کند. این یعنی او عاشق این کار بود. اگر فردی انتقادپذیری نیستید و از شکست هراس دارید، هرگز وارد این رشته نشوید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تاریخچه‌ای مختصر
فصل 2: فیزیک چیست؟
فصل 3: انواع مسابقات فیزیک
فصل 4: فیگورهای فیزیک
فصل 5: داوران در شما چه چیزی می‌بینند؟
فصل 6: آماده‌کردن ظاهر برای مسابقه فیزیک
فصل 7: تغذیه برای آماده‌سازی
فصل 8: مفاهیم تمرین در فیزیک و فیتنس
فصل 9: هایپرتروفی و متغییرهای مؤثر بر آن
فصل 10: اصول و واقعیت‌های آماده‌سازی
فصل 11: رازهای آماده‌سازی
فصل 12: آماده‌سازی برای مسابقه
فصل 13: آماده‌سازی نهایی
فصل 14: هفته پایانی آماده‌سازی
فصل 15: راهکارهایی بری موفقیت
فصل 16: ریکاوری بعد از مسابقه و توصیه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیک فیتنس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-600-355396-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیک فیتنس

sam
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
عالی بود خیلی جامع و مفصل به رشته فیزیک پرداختن ممنونم از نویسنده و مجموعه کتاب
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب فیزیک فیتنس

برای دریافت کتاب فیزیک فیتنس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.