معرفی و دانلود کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388)

عکس جلد کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388)
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388)

کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388) نوشته‌ی یوسف نیازی، مخصوص داوطلبانی است که قصد شرکت در آزمون‌های حقوقی را داشته و قطع به یقین باید گفت که مطالعه‌ی این مجموعه چند روز مانده تا آزمون، لازم و ضروری است.

همان‌طور که از نام کتاب مشخص است محتوای اصلی آن حقوق جزا و قوانین مجازات در ایران می‌باشد. این کتاب در قالب مجموعه‌ای با سبک جدید، تمامی نکات و تله‌های تستی که طراحان سوال در آزمون‌های حقوقی ادوار گذشته استفاده نموده‌اند را در ذیل هر ماده به نظم کشیده است. هر ماده‌ی حقوقی همراه با نکات تستی کوتاه و کاربردی تعریف شده است تا در ذهن بهتر باقی بماند.

در بخشی از کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388) می‌خوانیم:

ماده 290- جنایت در موارد زیر عمدی محسوب می‌شود:
الف- هرگاه مرتکب با انجام کاری قصد ایراد جنایت بر فرد یا افرادی معین یا فرد یا افرادی غیر معین از یک جمع را داشته باشد و در عمل نیز جنایت مقصود یا نظیر آن واقع شود، خواه کار ارتکابی نوعاً موجب وقوع آن جنایت یا نظیر آن بشود، خواه نشود.
ب- هرگاه مرتکب، عمداً کاری انجام دهد که نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن، می‌گردد، هرچند قصد ارتکاب آن جنایت و نظیر آن را نداشته باشد ولی آگاه و متوجه بوده که آن کار نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می‌شود.
پ- هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنایت واقع شده یا نظیر آن را نداشته و کاری را هم که انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن، نمی‌شود لکن درخصوص مجنیٌ‌علیه، به علت بیماری، ضعف، پیری یا هر وضعیت دیگر و یا به علت وضعیت خاص مکانی یا زمانی نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می‌شود مشروط بر آنکه مرتکب به وضعیت نامتعارف مجنیٌ‌علیه یا وضعیت خاص مکانی یا زمانی آگاه و متوجه باشد.
ت- هرگاه مرتکب قصد ایراد جنایت واقع شده یا نظیر آن را داشته باشد، بدون آنکه فرد یا جمع معینی مقصود وی باشد، و در عمل نیز جنایت مقصود یا نظیر آن، واقع شود، مانند اینکه در اماکن عمومی بمب‌گذاری کند.

تبصره 1- در بند (ب) عدم آگاهی و توجه مرتکب باید اثبات گردد و در صورت عدم اثبات، جنایت عمدی است مگر جنایت واقع شده فقط به علت حساسیت زیاد موضع آسیب، واقع شده باشد و حساسیت زیاد موضع آسیب نیز غالباً شناخته شده نباشد که در این صورت آگاهی و توجه مرتکب باید اثبات شود و در صورت عدم اثبات، جنایت عمدی ثابت نمی‌شود.
تبصره 2- در بند (پ) باید آگاهی و توجه مرتکب به اینکه کار نوعاً نسبت به مجنیٌ‌علیه، موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن می‌شود ثابت گردد و درصورت عدم اثبات، جنایت عمدی ثابت نمی‌شود.

نکته 1 – در تحقق قتل عمد، بعضاً (تحت شرایطی) قصد قتل و بعضاً (تحت شرایطی) قصد فعل کافی است.
(آزمون وکالت 1381)
نکته 2 – هرگاه کسی قصد کشتن شخص غیر معینی را داشته باشد و تیر او به انسان بی گناه دیگری اصابت کند، این جنایت قتل عمد است.
(آزمون آزاد 1378)

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
اهداف موسسه قانون یار
کتاب اول - کلیات ((مواد 1 الی 216 قانون مجازات اسلامی))
کتاب دوم - حدود ((مواد 217 الی 288 قانون مجازات اسلامی))
کتاب سوم - قصاص ((مواد 289 الی 447 قانون مجازات اسلامی))
کتاب چهارم - دیات ((مواد 448 الی 728 قانون مجازات اسلامی))
کتاب پنجم - تعزیرات و مجازات های بازدارنده ((مواد498 الی 729تعزیرات))
قانون جرائم رایانه‌ای ((مواد 1 الی 56 قانون جرائم رایانه ای))

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-95970-8-6
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های کمک آموزشی کنکور
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388)

برای دریافت کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم نکته‌ها (به انضمام قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.