معرفی و دانلود کتاب قدرت تفکر منفی

عکس جلد کتاب قدرت تفکر منفی
قیمت:
۴۴۰۰۰ 22000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت تفکر منفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت تفکر منفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت تفکر منفی

جولی کی. نورم در کتاب قدرت تفکر منفی ادعای تازه‌ای دارد: بدبینی آنقدرها هم بد نیست! او راهکارهایی را در کتاب نام‌برده ارائه کرده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از افکارتان در جهتی سازنده استفاده کنید و عملکرد خود را بالا ببرید.

درباره کتاب قدرت تفکر منفی

اگر کارتون سفرهای گالیور را مشاهده کرده باشید، حتماً آن شخصیت معروف با چهره‌ی درهمش را به خاطر دارید. کاراکتر «گلام» که تابلوی متحرک ناامیدی و بدبختی بود و در مواجهه با هر موقعیتی بدترین اتفاق‌ها را به انتظار می‌کشید و چنین می‌گفت: «من می‌دونم... ما می‌میریم!»

جولی کی. نورم در کتاب قدرت تفکر منفی (The Positive Power Of Negative Thinking) به شما می‌گوید که چرا اتخاذ رفتاری شبیه به گلامِ سفرهای گالیور نه تنها بد نیست،‌ بلکه می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد. او برای اثبات ادعای خود شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهند خوش‌بینی راهی کافی برای مدیریت اضطراب و تاب آوردن فشارهای دنیای مدرن نیست.

آیا شما هم در گروه افرادی قرار می‌گیرید که مدام از اطرافیان خود می‌شنوند: «به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کن» اما هرچه به لیوان نگاه می‌کنند، چیزی جز ظرفی خالی نمی‌بینند؟ شاید بارها در زندگی بدبین خطاب شده‌ و از ثمرات مثبت‌اندیشی شنیده‌ باشید. خبر خوب اینجاست که دیگر لازم نیست خود را در کتاب‌های مثبت‌اندیشی غرق سازید و تلاش کنید تا خوش‌بین‌تر باشید. بلکه می‌توانید با کمک گرفتن از بدبینی‌تان به کنترل فشار و استرس بپردازید. اما این امر چگونه حاصل می‌شود؟ جولی کی. نورم (Julie K. Norem) در کتاب خود به شما پاسخ می‌گوید.

کتاب قدرت تفکر منفی اولین بار در سپتامبر ماه 2001 منتشر شد. با وجود سال‌های زیادی که از تألیف این کتاب می‌گذرد، میان مخاطبان کتاب‌های خودسازی طرفداران خود را دارد و ایده‌اش همچنان تازه‌ است. جولی نورم در اثر حاضر بیان می‌کند که بدبینی برای بسیاری از انسان‌ها نوعی ابزار دفاعی‌ست که به کمک آن قادر می‌شوند اضطراب خود را کنترل کنند. به‌ عبارت دقیق‌تر،‌ او با پرداختن به مزایای تفکر منفی‌گویی با این عقیده که خوش‌بینی تنها فضیلت اصیل است، مخالفت می‌کند. لازم است اشاره کنیم که کتاب حاضر به هیچ طریق با اهداف روان‌شناسی مثبت‌گرا در تضاد قرار نمی‌گیرد.

در نکوداشت‌ کتاب قدرت تفکر منفی

- نورم به خوانندگان کمک می‌کند تا در زندگی روزمره از بدینی دفاعی یا خوش‌بینی استراتژیک استفاده کنند... (Library Journal)

کتاب قدرت تفکر منفی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی، مخاطب کتاب قدرت تفکر منفی هستند.

با جولی کی. نورم بیشتر آشنا شویم

دکتر جولی کی. نورم پروفسور روان‌شناسی در کالج ولزلی در ماساچوست آمریکا است. دکتر نورم در سال 1992 به کالج ولزلی پیوست و قبل از آمدن به کالج ولزلی، استاد دانشگاه نورث ایسترن بود. او در زمینه‌هایی مانند روان‌شناسی شخصیت، خوش‌بینی و بدبینی پژوهش و تدریس می‌کند. تحقیقات او بر راهبردهایی که مردم برای دست یافتن به اهدافشان استفاده می‌کنند می‌پردازد و در این حوزه بر استراتژی بدبینی دفاعی متمرکز است. دکتر نورم کتاب‌ها و مقالات متعددی برای مجلات علمی نوشته است و عضو هیئت تحریریه و دستیار سردبیر چندین مجله علمی می‌باشد. او همچنین مناصب مختلفی در انجمن شخصیت و روانشناسی اجتماعی داشته و یکی از اعضای موسس و رئیس سابق انجمن تحقیقات شخصیت است.

جملات برگزیده‌ی کتاب قدرت تفکر منفی

- فرار هرگز باعث رهایی نخواهد شد. (کنی لوگینز)

- برای هر مشکل پیچیده، راه‌حلی ساده، واضح اما اشتباه وجود دارد. (هنری ال. منکن)

- هرگز بدبین نباشید... فرد بدبین نظرات صحیح‌تری نسبت به فرد خوش‌بین دارد، اما فرد خوش‌بین از زندگی بیشتر لذت می‌برد. (رابرت ای. هینلین)

- شک و تردیدهایمان به ما خیانت می‌کنند زیرا موجب می‌شوند آنچه که می‌توانستیم به دست آوریم را با ترسِ از شکست، از دست بدهیم. (ویلیام شکسپیر)

- فردی موفق است که صبح وقتی بیدار می‌شود تا زمانی که بخواهد به رختخواب برود هر آنچه را که می‌خواسته انجام داده باشد. (باب دیلن)

- من همان‌طور که تمایل ندارم بی‌دلیل بدبین باشم، دوست ندارم خوش‌بینی متکبرانه و بی‌مورد نیز داشته باشم. هر دو مزایا و معایبی دارند که باید موردتوجه قرار گیرد. (تئودور روزولت)

در بخشی از کتاب قدرت تفکر منفی می‌خوانیم

موقعیت‌ها یا زمینه‌های خاص احتمالاً می‌توانند برخی از پیامدهای راهبردهای ما را تشدید ‌کنند یا به حداقل برسانند. فرهنگ فردگرایی در آمریکا داشتن اعتمادبه‌نفس بالا را به‌عنوان یک ارزش فردی، مهم می‌شمارد و به‌تبع آن به پیشرفت شخصی و خودافزایی نیز اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. فرهنگ موافق خوش‌بینی، به تشویق اعتمادبه‌نفس بالا می‌پردازد و فرهنگ موافق بدبینی، به مذمت فردگرایی و اعتمادبه‌نفس بالا می‌پردازد.

در بسیاری از فرهنگ‌های سنتی آسیایی، اعتمادبه‌نفسِ شخصی و ارتقای خود، ارزش کم‌تری دارند و ممکن است مورد مذمت قرار گیرند. ضرب‌المثل «چرخی که جیرجیر کند روغن‌کاری می‌شود» 50 را با ضرب‌المثل «میخی که از جایش بیرون بیاید، بر سرش کوبیده می‌شود» مقایسه کنید. تفاوت در تأکیدات فرهنگی یا همان‌طور که به درستی عنوان شده است «حساسیت‌های فرهنگی» نشان از وجود ناسازگاری‌های بین فرهنگی در استفاده از راهبردهاست. تصور کنید یک خوش‌بین راهبردیِ خودنمای آمریکایی، تلاش می‌کند با یک بدبین دفاعی آسیایی متواضع کار کند.

خوش‌بین آمریکایی از این‌که احوال‌پرسی صمیمانه‌اش واکنشی به همان اندازه مشتاقانه را دریافت نکرده و شور و شوق صدایش واکنش هم‌ترازی نداشته و فهمیده که به رخ کشیدن دستاوردها و موفقیت‌هایش باعث شده که رقابت دوستانه و سازنده بین او و همکارش پیش نیاید، ناامید شده است. او حتی ممکن است نگران این باشد که چرا همکار جدیدش مدام و به‌راحتی از خود انتقاد می‌کند و شاید فکر کند که او مبتلا به افسردگی شده است.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
فصل اول: مقدمه‌ای بر یک دیدگاه سنت‌شکن
فصل دوم: تأکید بر جنبه منفی به‌عنوان یک راهبرد، نه علامت
فصل سوم: همه‌چیز درباره مشکل اضطراب
فصل چهارم: چرا افراد بدبین شباهت‌های زیادی با افراد خوش‌بین ندارند؟
فصل پنجم: فرد اجتناب‌کننده و فرد خودناتوان‌ساز
فصل ششم: تفکر منفی در برابر هذیان‌های مثبت
فصل هفتم: نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید؛ افراد گوناگون، راهبردهای مختلف
فصل هشتم: وقتی راهبردها با یکدیگر ناسازگار می‌شوند؛ شرایط مشابه، سلایق متفاوت
فصل نهم: مزایا و معایب راهبردها و انتخاب ما؛ دیدگاه‌هایی برای تغییر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت تفکر منفی
نویسنده
مترجممحمد عربی، حسین صادقی ملامحله
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-622-94573-3-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۰۰۰ 22000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت تفکر منفی

Reza Nazifi
۱۴۰۱/۵/۳
این کتاب بیشتر یادآور مثالی است که من در پروژه هام همیشه استفاده کردم شخصیت معروف" گلام " در سفرهای گالیور که من سعی میکنم از دیدگاه دیگه استفاده کنم که اتفاقات منفی را پیش بینی کرده باشیم و‌خوش بینی مفرط را کنار بذاریم البته خودم دقیقا از همین موضوع آسیب‌های بزرگی دیدم بخاطر خوش بینی مفرط
همچنین
در طراحی دیتاسنتر‌ها بخاطر حساسیت و اهمیت بالایی که دارند همیشه در نظر میگرفتم که جملات معروف "مورفی " باید آویزه گوشمان باشد
در این اوضاع که همه نوشته‌ها سعی دارند همه را به سمت مثبت اندیشی و‌پرهبز از منفی گرایی سوق بدهند کتاب مفیدی بود
اونقدر برام پیش اومده که هر وقت تو جلسه‌ای خواستم ریسک‌های یه کار رو بررسی کنم یا جوانب را در نظر بگیریم انگ منفی بافی و دادن انرژی منفی بهم وارد کردند در حالی که هدف من پیش بینی اتفاقات و داشتن راهکار برای مقابله با اتفافات ناخواسته بود
اگر سربازی که وارد میدان جنگ میشود کلاهخود، کیف کمک‌های اولیه و‌حتی پوتین را بگذارد کنار، با اولین ترکش کوچیک هم زمین می‌افته و دو نفر دیگه هم باید اونو ببرن عقب
خوش بینی بدون برنامه و بدبینی صرف هر دو ضربه زننده هستند
پلان مقابله با بحران و اتفاقات پیش بینی نشده همیشه باید در دسترس باشد
positive psychology
۱۴۰۱/۴/۲۵
بخش‌های ابتدایی کتاب رو خوندم و تقریبا متوجه منظور نویسنده شدم. نویسنده میگه که افکار منفی دلسرد کننده هستن اما نوعی از افکار منفی وجود دارن که باعث میشن فرد مدام اتفاقات بد در آینده رو پیش‌بینی و برای اونها چاره اندیشی کنه و اگر افکار منفی رو به این شیوه به کار ببریم مفید هستن. کتاب توسط یک پروفسور روانشناسی نوشته شده و بسیار جذاب هست. مطالعه‌اش به شدت توصیه میشه.
فراز
۱۴۰۱/۴/۲۵
فصول ابتدایی کتاب رو خوندم و تا اینجاکه بسیار خوب و علمی بوده. پیشنهاد میکنم اگر کتاب‌های موفقیت و انگیزشی تهیه میکنید حتما نویسنده کتاب تحصیلات روانشناسی داشته باشه. در غیر اینصورت کتاب زرد و بیهوده‌ای خواهد بود. نویسنده این کتاب هم پروفسور روانشناسی هست که از این حیث عالیه
آ م
۱۴۰۱/۴/۲۵
کتاب بسیار خوبیه واقعا. ترجمه خیلی روان و ساده داره که کار خوندنش و فهمش رو راحت میکنه. برعکس تبلیغاتی که رو تفکر مثبت وجود داره در این کتاب به تفکر منفی و مزایاش پرداخته شده. خیلی خوبه ممنونم واقعا
سمیرا انیسی
۱۴۰۱/۴/۲۶
بعضی وقتا افکار منفی از جهاتی مثبت هست این گونه افکار برای آینده باعث پیشگیری از وقوع اتفاقات بدتر میشه و آدما میتونن آینده نگری بیشتری داشته باشن و باعث پیشرفت بشه توصیه میکنم بخونید راه گشاست
مهرک رهبریان
۱۴۰۱/۵/۳
نویسنده این کتاب نشان داد که نگرانی کارساز و کمک کننده هم وجود دارد و به حل مساله سازنده منجر می‌شود. ترجمه بسیار روان و عالی و قابل فهم است. و خواندن کتاب توصیه می‌شود
فرناز ولی زاده
۱۴۰۱/۴/۲۶
کتاب نکاتی بسیاار عالی و کاربردی دارد که مناسب همه است و متنی روان وبسیار عالی دارد.
سمیرا آزادپیما
۱۴۰۱/۴/۲۵
فصل چهارم که تفاوت بین افراد خوشبین و بدبین رو میگه برام خیلی جالب بود. فعلا شیش فصل و خوندم و کتاب خیلی خوبی بود.
ماهور شمیسا
۱۴۰۱/۴/۲۶
منتظر ترجمه‌ی این کتاب بودم. ممنون از ناشر و مترجمین برای انتخاب این اثر
بهاره جوادی
۱۴۰۱/۴/۲۵
ترجمه کتاب روان بود
چقدر خوب و عالی ترجمه شده 👌
محمد وفائی
۱۴۰۱/۴/۲۵
ترجمه بسیار روان و قابل فهمی دارد.
سارا محمدحسینی
۱۴۰۱/۴/۲۶
بسیار کتاب عالی و ترجمه روانی داشت..
پگاه حسن پور
۱۴۰۱/۴/۲۹
کتاب عالی با ترجمه روان و عالی👌👌👌👌
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب قدرت تفکر منفی

برای دریافت کتاب قدرت تفکر منفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.