معرفی و دانلود کتاب قراردادهای پیمانکاری: انعقاد، ضمانت، فسخ

عکس جلد کتاب قراردادهای پیمانکاری: انعقاد، ضمانت، فسخ
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۷۲,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قراردادهای پیمانکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قراردادهای پیمانکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قراردادهای پیمانکاری: انعقاد، ضمانت، فسخ

کتاب قراردادهای پیمانکاری نوشته‌ی رامتین طلاچیان به بررسی قواعد حاکم بر قراردادهای پیمانکاری می‌پردازد و ضوابط آن را شرح می‌دهد. اهمیت ضمانتنامه و اعتبارات اسنادی و چگونگی فسخ این نوع قراردادها از جمله مواردی هستند که در کتاب نامبرده به تفصیل بررسی شده‌اند.

درباره‌ی کتاب قراردادهای پیمانکاری

رامتین طلاچیان اثری که پیش روی شماست، یعنی کتاب قراردادهای پیمانکاری را با شرح اصلاحات حقوقی آغاز می‌کند. پیمان در لغت به معنای تعهد به انجام کاری است و پیمانکار متعهد به انجام آن کار. همچنین کارفرما شخصی حقوقی است که صاحب کل یا بخشی از کار است و کار را به افراد مختلف می‌سپارد. قرارداد پیمانکاری، قراردادی است که در آن پیمانکار در قبال دریافت وجه مشخصی از کارفرما، اجرای پروژه‌ای را قبول می‌کند. در تعریف دیگری که از قرارداد پیمانکاری وجود دارد، پیمانکار که دولت یا سازمان‌های عمومی است، انجام عمل (مانند پروژه‌ی احداث یا ساخت) را در برابر مزد و مدت مشخص به پیمانکار واگذار می‌کند. موضوع قراردادهای پیمان‌کاری ممکن است ایجاد ساختمان، حمل‌ونقل یا تهیه و تدارک کالا باشد.

مطابق با تعریف بالا از کتاب قراردادهای پیمانکاری، این قرارداد بر سه نوع تقسیم می‌شود؛ نوع اول، پیمانکاری پل، راه‌سازی و تأسیسات دیگر است. دسته‌ی دوم، پیمانکاری حمل‌ونقل و دسته‌ی سوم پیمانکاری فروش یا تدارک کالا می‌باشد. موضوع قرارداد‌های پیمانکاری دارای اهمیت بسیار است و به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود. رشته‌های عمومی قرارداد پیمانکاری مشتمل بر شش بخش است که شامل این موارد است: 1. کارهای عمومی راه‌سازی مثل زیرسازی راه‌آهن، زیرسازی و روسازی خیابان، دیوار ساحلی، 2. کارهای آبیاری و زهکشی، 3. تأسیسات شهری، 4. ابنیه مثل ساختمان‌ها، 5. تأسیسات بناها و 6. توزیع و انتقال نیرو. رشته‌ی کارهای اختصاصی قرارداد پیمانکاری با توجه به سازمان بودجه و برنامه‌ی دولت در بیست‌وهشت مورد لحاظ شده است که اکثر آن‌ها جنبه‌ی عمومی ندارند. از جمله‌ی موارد قراردادهای پیمانکاری اختصاصی می‌توان به اسکله و بندرسازی، احداث تونل، انجام عملیات آسفالت و جدول‌سازی، آب روستاها و مواردی از این‌ دست اشاره کرد.

در بخش بعدی کتاب قراردادهای پیمانکاری، رامتین طلاچیان به موضوع «ضمانت قرارداد» می‌پردازد. ارائه‌ی تعریفی مشخص از ضمانت‌نامه با توجه به وجود مقررات متفاوت سازمان‌ها و کشورها امری ناممکن است. ازاین‌رو نهادها فقط به ارائه‌ی تعریف شکل‌های مختلف ضمانت‌نامه می‌پردازند. نویسنده در ادامه به این نکته می‌پردازد که اگر بخواهیم تعریفی ساده از ضمانت‌نامه ارائه دهیم باید بگوییم ضمانت تأسیس حقوقی بانکی است که در آن طرف متعهد به پرداخت پولی جهت تضمین قرارداد می‌شود. ضمانت‌نامه‌ی بانکی در کشورها بر اساس قوانین حقوقی‌شان متفاوت است که کتاب قراردادهای پیمانکاری چندی از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. نویسنده در بخش سوم کتاب به معنای «فسخ» و شرایط آن می‌پردازد. فسخ در لغت به معنی شکستن و نقض کردن است. در اصطلاح حقوقی، فسخ به معنی پایان دادن حقوقی به قرارداد است که به‌ وسیله‌ی یکی از طرفین و یا شخص ثالث انجام می‌شود. فسخ قرارداد نوعی حقِ قابل انجام است، به شرطی که شرایط لازم آن احراز شود. بر این اساس، دانستن شرایطی که در آن فسخ ممکن می‌شود نیز لازمه‌ی هر قرارداد توسط هریک از طرفین می‌باشد.

این کتاب توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب قراردادهای پیمانکاری مناسب چه کسانی است؟

کتاب قراردادهای پیمانکاری به کسانی توصیه می‌شود که در زمینه‌ی قوانین حقوقی مطالعه دارند.

در بخشی از کتاب قراردادهای پیمانکاری: انعقاد، ضمانت، فسخ می‌خوانیم

مفاد شرایط عمومی پیمان در یک وضعیت آرمانی و بدون ایراد باید راهکارهایی به دست دهد که طرح مورد اجرا به روال صحیح در مدت زمان پیش بینی شده قبلی، باکیفیت و معیارهای مورد قبول در حداقل زمان و با نازلترین قیمت انجام شود. در انشای مواد مختلف آن لازم است اصول و موازین حقوقی و مدنی برای طرفین قرارداد لحاظ شود؛ به طوری که طرفین قرارداد از امکانات لازم مطابق با موازین عرف، جامعه در مواجهه با مسائل کاری مشکلات مالی حل و فصل اختلافات و احقاق حق خود برخوردار باشند. شرایط عمومی پیمان موجود به نحوی تنظیم نشده که برای پیمانکار شرایط و امکاناتی برابر با طرف دیگر قرارداد یعنی کارفرما از بابت دستیابی به حقوق واقعی و استحقاقی خود مهیا سازد. قرارداد پیمانکاری برای اجرای یک طرح در نوع، خود یک نوع قرارداد خرید خدمات محسوب می‌شود و خریدار یا متقاضی که در قرارداد کارفرما نامیده می‌شود و پول در اختیار اوست، در هنگام عقد قرارداد مختار است که نظریات و سلیقه‌های شخصی خود را در شرایط قرارداد اعمال کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم و مبانی قراردادهای پیمانکاری
فصل دوم: شرایط و اصول حقوقی حاکم بر قراردادهای پیمانکاری
فصل سوم: ضمانت و تضمینات در قراردادهای پیمانکاری
فصل چهارم: فسخ قرارداد و جبران خسارت در قراردادهای پیمانکاری
جمع‌بندی مطالب
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قراردادهای پیمانکاری: انعقاد، ضمانت، فسخ
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-622-218-397-4
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۰۰۰۰ ۷۲,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قراردادهای پیمانکاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قراردادهای پیمانکاری

برای دریافت کتاب قراردادهای پیمانکاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.