معرفی و دانلود کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی

عکس جلد کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی

بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد... کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی، بازنویسی از این منظومه‌ی مشهور است که توسط مجید شفیعی مخصوص نوجوانان ساده‌نویسی شده و تصویرگری آن را پریا لرستانی بر عهده داشته است. کتاب پیش رو با هدف آشنا کردن این گروه سنی با شاهکارهای ادبیات ایران‌زمین تدوین شده و با نثری ساده به روایت عشق پرشور فرهاد و شیرین می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی

منظومه‌ی شیرین و فرهاد وحشی بافقی از جمله عاشقانه‌های مشهور ادبیات ایران‌زمین است که در قالب مثنوی و 1070 بیت سروده شده است. وحشی بافقی این مثنوی را با اقتباس از خسرو و شیرین نظامی سرود، هرچند که عمر او کفاف نداد تا داستان را به پایان برساند. قصه از جایی شروع می‌شود که شیرین به خاطر بی‌وفایی خسرو از بارگاه وی خارج می‌شود و قصد می‌کند در جایی دیگر اقامت گزیند. خادمان شیرین نزهتگاهی سرسبز و خرم در دشت بیستون پیدا می‌کنند و او تصمیم می‌گیرد کاخی زیبا در آنجا بنا کند. خادمان در جست‌وجوی استادی هنرمند، فرهاد را پیدا کرده و آن‌قدر در وصف شیرین سخنوری می‌کنند که او ندیده عاشق شیرین می‌شود: «مرا زین گفت‌وگوی عشق‌بنیاد، که دارد نسبت از شیرین و فرهاد، غرض عشق است و شرح نسبت عشق...»

کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی با اقتباس از منظومه‌ی این شاعر نامدار، توسط مجید شفیعی با ادبیاتی ساده بازنویسی شده تا درک و خواندنش برای نوجوانان آسان شود. شاید بسیاری از نوجوانان به خواندن شاهکارهای ادبیات کلاسیک ایران علاقه‌مند باشند، اما دشواری مفاهیم و سبک نگارش آثار آن دوران به گونه‌ای‌ست که انجام این کار بدون وجود کتاب‌هایی مانند اثر حاضر ناممکن به نظر می‌رسد. کتاب پیش رو در مجموعه‌ای تحت عنوان تازه‌هایی از ادبیات کهن ایران منتشر شده و مصور بودنش جذابیت آن را برای خوانندگان نوجوان دوچندان می‌کند.

کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی توسط انتشارات پیدایش به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق وب‌سایت کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به آثار ادبی قرار گرفته است.

کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به آثار کلاسیک ادبیات ایران از خواندن کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی بهره خواهند برد. همچنین خواندن این کتاب به افرادی که تمایل دارند اشعار کهن را با توضیحاتی ساده مطالعه کنند، پیشنهاد می‌شود.

با وحشی بافقی بیشتر آشنا شویم

کمال‌الدین یا شمس‌الدین محمد وحشی بافقی یکی از شاعران پرآوازه‌ی قرن دهم ایران، در سال 939 در بافق چشم به جهان گشود. تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش گذراند و در جوانی به یزد و سپس کاشان رفت و پس از تلمذ نزد بزرگان، دوباره به یزد یا کرمان بازگشت و تا آخر عمر همانجا ساکن بود. او با سختی روزگار می‌گذراند و همچون حافظ شیرازی تحمل جلای وطن نداشت و از سفرهای دور و دراز اجتناب می‌کرد.

وحشی بافقی در سرودن شعر کلامی بی‌پیرایه داشت. او در زمره‌ی شعرای مکتب هندی قرار می‌گیرد. مکتب دیگری که خصوصاً در غزلیاتش خودنمایی می‌کند، مکتب وقوع و زیرشاخه‌ی آن سبک واسوخت است که بر خلاف نازکشی‌های معمول، به اِعراض و دوری‌گزینی از معشوق می‌پردازد. کلیات آثار وحشی بافقی شامل بیش از 9000 بیت شعر است که در قالب‌های گوناگونی مانند غزل، قصیده، قطعه، رباعی، ترکیب‌بند و سایر گونه‌ها سروده شده. سال وفات وی برابر با 991 هجری قمری در شهر یزد ثبت شده است.

در بخشی از کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی می‌خوانیم

با پای گذاشتن پیامبر در آسمان‌ها ساز از دست زهره افتاد و آواز از یادش رفت. چون آفتاب روی پیامبر همه جا را روشن کرده بود.

دبیر فلک چنان از مژده وصلت شگفت‌زده شد که درس و بحث از یادش رفت و مثل کودکی دبستانی شد. خورشید هم در آرزوی اینکه همچون تو نورانی و درخشان باشد در خود فرو رفته است؛ حالا تو ماندی و روشنایی چهره‌ات.

اگر مدت زمان ناپدیدی، خورشید زیاد شود؛ بهرام از ترس خودش را خواهد کشت.

به سوی مسجد اقصا عنان داد
تک و پو با درخش آسمان داد

ز آدم تا مسیحا انبیا جمع
همه پروانه آسا گرد آن شمع

پیامبر به سمت مسجدالاقصی رفت و در آن جا پیامبران از آدم تا مسیح گرد او جمع شدند.

گذر بر منتهای سدره فرمود
به سدره جبرئیلش کرد بدرود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی
نویسنده،
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-600-296-259-1
موضوع کتابکتاب شعر نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی

برای دریافت کتاب قصه خواندنی شیرین و فرهاد وحشی بافقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.