معرفی و دانلود کتاب قوانین هاکی روی یخ

عکس جلد کتاب قوانین هاکی روی یخ
قیمت:
۷۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قوانین هاکی روی یخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قوانین هاکی روی یخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قوانین هاکی روی یخ

کتاب قوانین هاکی روی یخ، تألیف فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ، قوانینی را که توسط فدراسیون نامبرده منتشر شده، در خود جای داده است. مطالعه‌ی این کتاب نه‌تنها به دانش تکنیکی ورزشکاران این رشته‌ی ورزشی می‌افزاید، بلکه برای همه‌ی فعالان هاکی ضروری است.

درباره‌ی کتاب قوانین هاکی روی یخ

فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ (IIHF) قوانین این رشته‌ی ورزشی را در قالب کتابی منتشر کرده است. کتاب قوانین هاکی روی یخ (IIHF Official Rule Book 2018 - 2022)، قوانین پیش‌گفته را در بر دارد. این کتاب به درخواست فدراسیون اسکیت ایران ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر معتبرترین منبع فارسی برای دست یافتن به قوانین رشته‌ی ورزشی هاکی است. از آن‌جا که مطالعه‌ی این کتاب و دانستن مطالب آن برای تمام بازیکنان و فعالان این رشته امری اجتناب‌ناپذیر است، انتشار آن برای اهالی این رشته‌ی ورزشی بسیار مغتنم است.

معرفی و دانلود کتاب قوانین هاکی روی یخ

یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که عطیه رضایی، مترجم آن، برای اصطلاحات تخصصی ورزش هاکی از معادل‌های فارسی بهره نگرفته و همان صورت انگلیسی آن‌ها را به کار برده است. سبب این گزینش، آن است که کسانی که در رشته‌ی هاکی که رشته‌ای بین‌المللی است، فعالیت می‌کنند، این اصطلاحات را بیاموزند تا در زمان مناسب بتوانند در مجامع بین‌المللی از آن‌ها استفاده کنند. با این ترفند، فعالان هاکی روی یخ، در حالی که منبعی فارسی می‌خوانند، می‌توانند با تکیه بر این اصطلاحات، در آینده با بازیکنان و داوران بین‌المللی ارتباط بهتری داشته باشند.

کتاب قوانین هاکی روی یخ، در 12 بخش به بیان 226 قانون هاکی می‌پردازد. قانون اول این کتاب، فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ را تنها هیئت حاکم در این ورزش می‌شناسد. بخش اول، استانداردهای مسابقه را در شش قانون بیان می‌کند. ذر این بخش، جنسیت، شرایط و سن بازیکن، شرایط داوران و مسئولان و... موضوعات اصلی هستند. بخش دوم این کتاب به زمین مسابقه اختصاص دارد. این بخش 13 قانون مربوط به شرایط و اجزای زمین مسابقه را بیان می‌کند. بخش سوم قوانین مربوط به تیم‌ها و بازیکنان را توضیح می‌دهد. این بخش 8 قانون را در خود جای داده است. بخش چهارم حاوی 14 قانون مربوط به تجهیزات اسکیت‌بازان است. بخش پنجم قوانین عمومی بازی را به خواننده ارائه می‌دهد و 21 قانون دارد. بخش ششم قوانین توقف‌های بازی را موضوع بررسی قرار داده و 22 قانون مربوط به این حوزه را بیان کرده. بخش هفتم شامل 7 قانون مختص تعویض بازیکنان است. بخش هشتم 6 قانون مربوط به گل را دربردارد. بخش نهم جرایم بازی در طی زمان بازی را در 16 قانون به مخاطب توضیح می‌دهد. بخش دهم به مطلق جرایم بازی مربوط است و 54 قانون دارد و مفصل‌ترین بخش کتاب است. بخش یازدهم مربوط به قوانین ضربان پنالتی و awarded goal است و شامل 11 قانون است. بخش دوازدهم تماماً به قوانین و شرایط دروازه‌بان اختصاص دارد و با 48 قانون، فصل مفصلی است. در پایان قوانین هم، علائم داوری و داور خط به خوانندگان توضیح داده شده‌اند.

کتاب قوانین هاکی روی یخ، تألیف فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ، توسط عطیه رضایی بیداخویدی ترجمه، به دست کاوه صدقی و فرزاد هوشیدری ویراستاری علمی و در انتشارات حتمی منتشر شده است.

کتاب قوانین هاکی روی یخ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای بازیکنان، داوران، فعالان و علاقه‌مندان به ورزش هاکی روی یخ مناسب است.

در بخشی از کتاب قوانین هاکی روی یخ می‌خوانیم

اگر اسکیت‌باز مهاجم در موقعیت حمله باشد و از پشت سر توسط بازیکن حریف یا توسط دروازهبان حریف خطایی روی او صورت بگیرد، یک ضربه پنالتی به اسکیت‌باز داده می‌شود.

اگر اسکیت‌باز کنترل یا مالکیت puck را پس از اعلام خطا از دست بدهد، داور بازی را متوقف کرده و یک ضربه پنالتی اعلام می‌کند. اگر اسکیت‌بازی مورد خطا قرار بگیرد اما هنوز مالکیت Puck را بر عهده داشته باشد، داور جریمه را به تأخیر می‌اندازد تا اسکیت‌باز کارش را به اتمام برساند.

اگر اسکیت‌بازی که روی او خطا شده گل بزند، ضربه پنالتی کنسل می‌شود. اگر جریمه در نظر گرفته شده یک جریمه جزئی باشد، با ضربه گل کنسل می‌شود. اما اگر جریمه اصلی و به طور خودکار جریمه بازی ناشایست یا جریمه رفتار ناشایست یا جریمه مسابقه در نظر گرفته باشد، همچنان باقی می‌ماند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: استاندارد‌های مسابقه (Competition Standards)
بخش 2: زمین مسابقه (The rink)
بخش 3: تیم‌ها و بازیکنان (Teams and Player)
بخش 4: تجهیزات اسکیت بازان (Skaters equipment)
بخش 5: قوانین بازی / عمومی (Playing rules / General)
بخش 6: قوانین بازی / توقف‌های بازی (Playing rules / stoppages of play)
بخش 7: قوانین بازی / تعویض بازیکنان (Playing rules / player changes)
بخش 8: قوانین بازی / گل (Playing rules / Goal)
بخش 9: جرایم بازی / در طی زمان بازی و شرایط آن (Game penalties / Duration and situation)
بخش 10: جرایم بازی (Description of Game Penalties)
بخش 11: ضربات پنالتی و awarded goal
بخش 12: قوانین مخصوص دروازه‌بان (Rules specific and goaltenders)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قوانین هاکی روی یخ
نویسنده
مترجمعطیه رضایی بیداخویدی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-600-355-477-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قوانین هاکی روی یخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قوانین هاکی روی یخ

برای دریافت کتاب قوانین هاکی روی یخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.