معرفی و دانلود کتاب لطفا از من بترسید

عکس جلد کتاب لطفا از من بترسید
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لطفا از من بترسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لطفا از من بترسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لطفا از من بترسید

تا حالا به دندان‌های تمساح نگاه کرده‌اید؟ بلند و تیز و ترسناک! مثل دندان‌های آلن در کتاب لطفا از من بترسید! که حسابی ترسناک هستند؛ اما آلن تمساحه، یک راز بزرگ درباره‌ی دندان‌هایش دارد که تا حالا آن را به هیچکس نگفته است. به نظر شما این راز بزرگ چیست؟ این داستان اثر درخشانی از جارویس است که در سال 2017 به‌عنوان نامزد جایزه‌ی شارلوت زولوتو معرفی شد.

درباره‌ی کتاب لطفا از من بترسید

آلن یک تمساح کوچک است که از میان یک‌ عالمه تمساح ترسناک و بزرگ به جنگل آمده. قهرمان کتاب لطفاً از من بترسید (Alan's Big, Scary Teeth) هر روز جلوی آینه ترسناک‌ترین چهره‌ها را با خودش تمرین می‌کند، دندان‌های تیزش را مسواک می‌زند تا برق بیفتند، پولک‌هایش را حسابی تمیز می‌کند و آماده می‌شود تا همه‌ی حیوانات جنگل را بترساند.

او برای اینکه حیوانات را بترساند، این جمله را هم با صدایی وحشتناک و هراس‌آور تمرین می‌کند: «من آلن هستم. یک تمساح ترسناک... از دندان‌های تیز و بزرگ من بترسید». بااین‌حال جارویس (Jarvis) نویسنده‌ی کتاب لطفاً از من بترسید، به شما خواهد گفت که هیچ چیز برای آلن تمساحه، پس از یک روز کامل ترساندن بقیه‌ی حیوانات، لذت‌بخش‌تر از حل کردن جدول، حمام آب گرم و البته بیرون آوردن دندان‌های مصنوعی‌اش نیست. بله، درست شنیده‌اید... دندان‌های تیز آلن برای خودش نیستند و آن‌ها را فقط برای ترساندن بقیه‌ی حیوانات جنگل در دهانش می‌گذارد!

اما ماجرای اصلی دقیقاً از جایی شروع می‌شود که یک روز صبح، آلن، تمساح ترسناک کتاب لطفاً از من بترسید متوجه می‌شود که دندان‌هایش ناپدید شده‌اند. گم شدن دندان‌ها به این معنی است که او دیگر یک تمساح وحشتناک نیست و نمی‌تواند هیچکسی را بترساند؛ حالا باید چه کار کند؟ برای آنکه ادامه‌ی این داستان جذاب، زیبا و آموزنده را بدانید، بهتر است با جارویس و قهرمان داستانش همراه شوید.

کتاب لطفاً از من بترسید، علاوه‌ بر آنکه روایتی خواندنی و پرکشش دارد، با تصاویری بسیار زیبا و تماشایی همراه شده که هر کودکی را به خودش جذب می‌کند. تصاویری که ماجرای داستان را برای آن‌ها قابل‌فهم‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. همچنین نویسنده در خلال داستان پرطرفدار خود، مفاهیم مهمی همچون «پذیرفتن خود» و «یافتن دوستان جدید» را به کودکان آموزش می‌دهد.

در پایان باید اشاره کرد که این اثر با ترجمه‌ی مهناز اسدی و به‌ همت نشر پرتقال، ناشر تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان در اختیار کودکان علاقه‌مند به داستان و کتاب قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب لطفا از من بترسید

  • نامزد جایزه‌ی شارلوت زولوتو در سال 2017
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب مصور V&A در سال 2017

نکوداشت‌های کتاب لطفا از من بترسید

  • کتاب لطفاً از من بترسید یک اثر مصور بسیار قوی و انتخابی عالی برای خواندن کتاب داستان است. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • این داستان بسیار دلچسب، عالی و جسورانه است و تصاویر زیبای آن جذاب هستند. (خواننده‌ی آمازون)

  • جارویس به‌شکل اغراق‌آمیز ویژگی‌هایی را برای قهرمان داستانش بیان می‌کند که اعتمادبه‌نفس او را با شدت بالا می‌برد. اما با پیچ‌وتاب دادن به ماجرای کتاب، یک پایان شاهکار را خلق می‌کند که این اثر را در زمره‌ی بهترین کتاب‌های دنیا قرار می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)

  • داستانی جذاب و آموزنده درباره‌ی پذیرش خود و دوست‌یابی! (وب‌سایت Twinkle.com)

  • جارویس کتاب لطفاً از من بترسید را با هنرمندی نوشته و دنیای ناهموارِ آلِن در جنگل را با جذابیت روایت کرده است. (نیویورک تایمز)

  • نقطه‌ی قوت این کتاب در تصاویر آن است که احساسات گوناگون را به‌خوبی از طریق آن منتقل می‌کند. (Kirkus Reviews)

کتاب لطفا از من بترسید برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب لطفاً از من بترسید و تماشای تصاویر زیبای آن برای کودکان رده‌ی سنی 3 تا 7 سال بسیار مناسب است. همچنین اگر به‌عنوان یک والد دغدغه‌مند و حساس به تربیت فرزند خود قصد دارید مفاهیمی همچون پذیرش و دوست‌ داشتن خود، یافتن دوست و ... را به او آموزش دهید، این کتاب یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای شماست.

با جارویس بیشتر آشنا شویم

جارویس پیش از آنکه به‌عنوان نویسنده‌ی کتاب کودک شناخته شود، یک تصویرگر کودک است که کارهای خودش را به شیوه‌ای هنرمندانه ارائه می‌دهد. او علاوه‌ بر تصویرگری، در زمینه‌ی ضبط و کارگردانی انیمیشن هم مهارت دارد و با ورودش به دنیای نویسندگی کودک نشان داده که می‌تواند نویسنده‌ای خلاق و تراز اول باشد.

او که در منچستر بریتانیا زندگی می‌کند، درباره‌ی خلق کتاب داستان‌های تصویری‌اش اینطور می‌گوید: «شیوه‌ی کاری من همیشه بصری است. یعنی در ابتدا یک شخصیت را در ذهنم خلق و تصور می‌کنم و بعد یک داستان از دل آن بیرون می‌کشم.»

اگر دوست دارید با این نویسنده و تصویرگر کودک بیشتر آشنا شوید و کارهایش را ببینید، می‌توانید به صفحه‌ی اختصاصی او در اینستاگرام، به آدرس «jarvispicturebooks» مراجعه کنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لطفا از من بترسید
نویسنده
مترجممهناز اسدی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-462-508-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لطفا از من بترسید

رادان عامریان
۱۴۰۲/۵/۷
کتاب خوبی بود فقط نوشته‌ها کمرنگ بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب لطفا از من بترسید

برای دریافت کتاب لطفا از من بترسید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.