معرفی و دانلود کتاب ماه صنم

عکس جلد کتاب ماه صنم
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماه صنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماه صنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماه صنم

کتاب ماه صنم رمانی عاشقانه از عارفه کشیر است. شخصیت اصلیِ این رمان، دختری به نام ماه صنم است که نمی‌تواند با ازدواجِ برادرش با زنی میان‌سال کنار بیاید. ماه صنم که پدر و مادر خود را از دست داده و در زندگی عاطفی‌اش شکست خورده، حالا تمام امید و عاطفه‌اش متوجهِ برادرش شده است. این کتاب روابط محبت‌آمیز و عاشقانه را بین افراد خانواده و دو جنس مخالف به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب ماه صنم

رمان ماه صنم، نوشته‌ی عارفه کشیر، داستان دختری به‌نام ماه‌صنم را روایت می‌کند. نامزدیِ او به‌علت مخالفتِ مادرِ پسر به‌هم خورده و حالا در حال گذراندن تجربه‌ی تلخِ این شکست است. اما مسئله‌ای مهم‌تر او را درگیر می‌کند. ماهان، برادرش، دل در گروِ عشقِ زنی به نام توران داده که بیست سال از خودش بزرگ‌تر است. مخالفت‌های ماه صنم راه به جایی نمی‌برد، پس او ناچار تسلیمِ خواسته‌‌ی برادرش می‌شود. اما ماه صنم تنها کسی نیست که با این وصلت مخالت می‌کند. کوروش، پسر توران، برای انتقام گرفتن از ماهان، به ماه صنم نزدیک می‌شود...

رمان ماه صنم داستان یک خانواده‌ی سنتی ایرانی را به تصویر می‌کشد. پدر و مادرِ خانواده فوت شده‌اند و حالا ماه صنم احساس مسئولیت زیادی نسبت به ماهان دارد. علاوه‌بر این، وابستگیِ عاطفی به برادرش، ترسِ از دست دادنِ او را در وجود ماه صنم دوچندان می‌کند. شاید در حالت عادی نیز با شنیدن خبرِ عاشق شدنِ برادرش، احساس ترس و حسادت به او هجوم می‌آورد، اما حالا بزرگ‌ترین دغدغه‌ای که دارد، تفاوت سنی بیست‌ساله‌ی ماهان و توران است.

ماه صنم دختری ساده و مذهبی است. شورِ زندگیِ هم‌سالانش را ندارد و نگرانی دائمی، بارزترین ویژگی رفتاری اوست. نویسنده شخصیت ماه صنم را در همان صفحات ابتدایی مجسم می‌کند. این رمان با زبان ساده و به‌دور از توصیفات طویل و پیچیده، هدف اصلیِ خود، یعنی داستان‌گویی، را دنبال می‌کند. داستان بیشتر براساس دیالوگ‌های بین شخصیت‌ها روایت می‌شود.

یلدا یکی دیگر از شخصیت‌های کتاب ماه صنم است. او دوستِ نزدیکِ ماه صنم و به‌نوعی هم‌راز او به حساب می‌آید. این دو دوست از نظر اخلاقی تفاوت‌های بارزی با یکدیگر دارند. یلدا برون‌گرا و سرخوش است و ماه صنم درون‌گرا و خوددار. تقابلِ این دو نفر، رنگ‌وبویی طنزآمیز به داستان می‌بخشد.

این رمان را انتشارات ندای الهی منتشر ساخته است.

کتاب ماه صنم مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب ماه صنم می‌خوانیم

با شنیدن صداش شونه‌هام به سمت بالا جمع شد. پشتم بهش بود ولی یلدا به سمتم چرخید و با لبخند برام چشم‌وابرو اومد. به ناچار روی پاشنه‌ی پا چرخیدم و آروم گفتم: بله استاد؟

دور میزش از دانشجو‌های دختر و پسری پر شده بود که قصد نداشتن عقب بکشند. با دست بهم اشاره کرد و کوتاه گفت: شما توی کلاس بمونید لطفا.

چشم‌هام خودبه‌‎خود گرد شد. چرخیدم و به یلدا نگاه کردم که ابرویی بالا انداخت و دستش رو به معنی خداحافظ توی هوا تکون داد. چشم‌وابرو بالا انداختم تا نره اما بی‌توجه به عکس‌العملم از کلاس خارج شد‌. نفس پر از حرصی کشیدم و با لبخند مصنوعی‌ای که سعی می‌کردم روی صورتم نگهش دارم، به سمت میز استاد برگشتم. کم‌کم کلاس خلوت شد و من معذب چادرم رو روی سرم مرتب کردم و به جلوی پام خیره شدم اما اون همچنان سکوت کرده بود؛ انگار قصد داشت جونم رو به لبم برسونه‌. به خودم جرئت دادم و آروم گفتم: استاد رستگار!

و اون هم هم‌زمان فامیلی من رو به زبون آورد. بی‌اختیار سرم رو زیر انداختم. شک نداشتم از شدت شرم گونه‌هام سرخ شده. تک‌‎خنده‌ای کرد و گفت: اول شما بگید.

بدون اینکه نگاهش کنم، با صدای آرومی گفتم:
- حرفی نداشتم استاد؛ می... می‌خواستم بگم که شما حرفتون رو بزنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماه صنم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ندای الهی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات697
زبانفارسی
شابک978-622-92751-5-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماه صنم

سارا مجیدزاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
در کل داستان بدی نبود ولی مث هر کتاب دیگه‌ای نکات ضعغی هم داشت مثلا یکی از نکات ضعف داستان بیش از حد مثبت و ساده و مذهبی  و فداکار بودن ماه صنم بود نویسنده کاملا تو این موارد اغراق کرده بود مثلا اونجایی که اشکان برمیگرده ماه صنم جوری برخورد و فکر میکنه که انگار همه چیز تقصیر اونه درصورتی که راحت به میتونست اشکان در مورد برخورد‌های اهانت امیز مادر اشکان بگه و اینکه تقریبا مقصر اصلی همون مادر اشکان بود. یکی دیگه از اغراق‌های نویسنده موارد مذهبی بود اخه ادمی مث کورش چجوری یهو تنها با دیدن نماز خوندن یکی دیگه اینقدر عوض میشه یا به قول خودشون ارامش میگیره.... دیگه از نکات منفی دیگه ش اینه که صنم فک کرده پیامبره به هرکی میرسه میخواد هدایتش کنه کوروش و میگوئل و.... و اون قسمتش هم که به خاطر یه جراحی پوست و زیبایی داشت وصیت نامه مینوشت زیاد جااب نبود. از دیگر ضعف‌های داستان اون قسمت‌هایی بود که به این اشاره میکرد که پدر کورش تابلو‌های ناتمام زیادی داره... خب سوال پیش میاد واسه ادم که چرا باید یه نقاش تعداد زیادی تابلو رو شروع کنه و بدون تموم کردن یه سریشون بازم کارهای دیگه‌ای رو شروع کنه به نظرم نویسنده میتونست یه خورده بیشتر کار کنه روی اثرش.
ا
۱۴۰۳/۱/۱۸
قشنگ بود فقط یکی خیلی کشدار و طولانی شده بود میتونست کوتاه تر باشه.. محتوا بد نبود در مجموع کتاب خوبی بود ولی این نقش اول" ماه صنم "چرا زود جا خالی میداد؟ چرا اصلا یک جایی از قصه میگفتند دور باشیم تا هم و پیدا کنیم. به نظر تو واقعیت دو نفر که همه و این جوری پاک و خالصانه دوست دارند اینقدر دور نمیشن ازهم خلاصه به جایی از داستان از واقعیت دور بود خیلی
روز زیبا
۱۴۰۲/۸/۲۷
سلام کناب زیاد قشنگی نبود نویسنده اغراق زیاد بکار برده بود مثلا یکی این بودصورت ماه صنم که اسید روش پاشیده بود یک دفع خوب بشه اصلاند همچن چیزی نیست یکی هم یک داستان را میبره توی کارسیاسی اگر میخوام مثال بزنم خیلی چیزها بود روی هم داستان جالبی نبود ممنون از کتابراه
امیرعلی‌فریدونی
۱۴۰۳/۲/۸
کتاب‌خوبی‌بود‌داستان‌قشنگ‌وشیوایی‌داشت‌. بنظرم‌همه‌داستان‌ها‌نکات‌مثبت‌وخوبی‌دارند‌که‌می‌تونن‌برامون‌آموزنده‌باشن‌وهمین‌طور‌نقطه‌ضعف‌هایی‌دارندولی‌خوبه‌که‌نکات‌
مثبت‌رو‌درنظر‌بگیریم‌وازآنچه‌که‌می‌خوانیم‌لذت‌ببریم.
تشکر‌ازنویسنده‌محترم‌وبرنامه‌خوب‌کتابراه.
Maryam
۱۴۰۳/۱/۱۱
ماه صنم شخصیت ضعیفی داشت و هر اتفاقی می‌افتاد به جای فکر کردن به راه حل نگرانی و گریه می‌کرد. و کوروش هم اول‌های کتاب به نظرم خیلی شخصیت رو مخی بود ولی بعد‌ها این طور نبود. چیزی که من در این کتاب نپسندیدم شخصیت ضعیف ماه صنم بود. در کل اونقدر هم بد نبود.
فاطمه عباسی
۱۴۰۲/۷/۱۱
کتاب قشنگی بود ارزش یکبار خوندنو داشت ولی ماه صنم واقعا شخصیت ضعیفی داشت که همش پشت با خدا بودنش و ایمانش قایمیش میکرد، در عبادت و حجاب داشتن هم بیش از حد اغراق داشت.
Zahra Seif
۱۴۰۲/۷/۱۵
شخصیت اول داستان بسیار ضعیف بود در صورتیکه می‌تونست محکمتر از این باشه... صحنه‌های محبت خواهر برادری به نظر من اغراق آمیز بود... در مجموع بد نیست..
Ziba Abu
۱۴۰۲/۶/۲۷
سلام
کتاب بسیار عالی، جذاب، دلنشین بود واقعا لذت بردم. بسیاربیان شیوا وروانی داشت موضوع کتاب خیلی خوب و عامیانه بود توصیه میکنم که حتما بخونیدممنون از نویسنده محترم و کتابراه
zahra.nik
۱۴۰۲/۹/۳
رمان قشنگی بود ، پیشنهاد میکنم بخونین. با خوندنش انگار به چالش کشیده میشیداینکه نویسنده براش خیلی زحمت کشیده بود هم خیلی واضح بود. خسته نباشید به خانم کشیری🙂
Haniyeh Siavash
۱۴۰۲/۸/۱۰
شخصیت ماه صنم ضعیف بود به جای حرف زدن همش داشت گریه میکرد. طی داستان اتفاق‌هایی میوفتاد که باعث می‌شد از یکنواختی در بیاد. ارزش یکبار خوندن داشت
مجید رفیع پور
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
سلام و درود بر دست اندرکاران کتابراه داستان رو خیلی دوست داشتم و برای مرتبه دوم میخونم هر چند خیلی طولانی هست ولی جذاب و مورد پسندم هست
مژده دقتکار
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
خیلی داستان ساده و پیش پا افتاده‌ای بود، اغراق زیادی داشت، نتیجه گیری خاصی نداشت، نمیشه از این کتاب درس خاصی گرفت
الهه بخشی
۱۴۰۲/۱۰/۲
روایت خوبی داشت و فضا سازی هم خوب بود ولی بعضی موقعیت‌ها خیلی با دنیای واقعی فاصله داشت. در کل من خوشم اومد
Mahsa Mokhtari
۱۴۰۲/۸/۱
قشنگ بود، تفسیر رابطه‌ی قشنگ خواهر برادری، اشتباهات، عاشقی کردن، زیبا بود ممنون از نویسنده
ثریا محمدی
۱۴۰۲/۶/۱۸
این داستان بسیار جذاب وزیبا ست
امیدوارم همه همین قدر معتقد و ثابت در اعتقاداتشان باشند
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب ماه صنم

برای دریافت کتاب ماه صنم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.