معرفی و دانلود کتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی

عکس جلد کتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی

کتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی نوشته‌ی محسن حاتمی با رجوع به منابع فقهی و دینی، اصول و مبانی حاکم بر تعاملات دولت اسلامی با سایر کشورهای غیر اسلامی را مورد بررسی قرار داده است.

تعامل حکومت اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل حقوقی و قضائی با سایر کشورها می‌تواند نقش به سزایی در پیشرفت و تعالی اسلام داشته باشد، اما این تعاملات باید بر اساس مبانی و قواعد اسلامی واقع شود.

از طرفی اصول و قواعد اسلامی از جمله قاعده نفی سبیل هر نوع سلطه و برتری کشورهای غیر اسلامی بر کشورهای اسلامی را نفی می‌کند و عزّت و سیادت اسلام را در همه تعاملات واجب می‌داند و از طرفی دیگر مشهود است که در فضای فعلی حاکم بر تعاملات بین‌الملل، نیازها، زیاده خواهی‌ها و تمایلات قدرت‌های برتر شرایط خاصی ایجاد کرده است که دولت اسلامی به عنوان یکی از اعضای دهکده جهانی به ناچار باید به آن‌ها مقید باشد.

در این کتاب با بررسی تعاملات دولت اسلامی با سایر کشورهای غیر اسلامی عدم شمولیت این قاعده نسبت به استرداد مجرمین مسلمان به اثبات رسیده است. همچنین تعارض قاعده مذکور با قاعده «تعایش السّلمی»، سبب عدم جریان قاعده نفی سبیل در معاهدات استرداد شده است و با شناسایی و قبول موجودیت کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با روش وصفی – تحلیلی به بررسی اقسام و احکام معاهدات استرداد پرداخته تا صحت پذیرش این قسم از معاهدات به حکم اوّلی به اثبات برساند.

در بخشی از کتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی می‌خوانیم:

یکی از اساسی‌ترین شرایطی که در حال حاضر در سطح بین‌الملل نقش مؤثّری در تعاملات میان دولت‌ها دارد این است که تمامی دولت‌ها خود را موظف به احقاق و حفظ منافع ملی خودشان می‌دانند، لذا سیاست‌های خود را به نحوی تنظیم می‌کنند که خواست‌ها و نیازهای امنیتی، استراتژیک، علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی و کشورشان در کوتاه مدّت و یا در بلند مدّت تأمین شود.

آنچه در این حوزه نقش تعیین کننده‌ای دارد و می‌تواند نحوه تعاملات یک دولت با دول مختلف را در طول زمان دچار تحولات ضد و نقیض بکند، مسئله تغییر منافع ملی در طول زمان است. نباید انتظار داشته باشیم که اهداف ملی یک کشور و یک دولت در طول زمان و در شرایط گوناگون به صورت ثابت باقی بماند. در برخی مواقع ممکن است پاره‌ای از منافع در اولویت‌های نخست اهداف ملی قرار گیرند، ولی با دگرگون شدن شرایط، نوعی جابه جایی در اولویت‌ها رخ دهد. مصداق عینی این موضوع تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه است که باعث شده است منافع نظامی و پیشرفت‌های این حوزه، به عنوان اولویت حکومت اسلامی قرار گیرد. با دگرگون شدن منافع ملی یک کشور، این احتمال وجود دارد که دوستان و متّحدان نیز تغییر کنند و در بعضی از شرایط، دوستان یک دوره، به دشمنان یکدیگر در دورهای دیگر تبدیل شوند. سیر تحولاتی که در طول تاریخ در تعاملات ایران با کشورهایی چون روسیه، آمریکا، انگلستان و... به خوبی این مسئله را مشخص می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: بررسی مفاهیم محوری
فصل سوم: شرایط، اصول، قواعد و مصادیق حوزه تعامل با دولت‌های غیر اسلامی
فصل چهارم: مبانی فقهی همکاری قضایی استرداد مجرمین بین حکومت‌های اسلامی و غیراسلامی
نتیجه گیری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فرزانگان دانشگاه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات266
زبانفارسی
شابک978-600-6538-48-0
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی، کتاب‌های فقه و اصول
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی

برای دریافت کتاب مبانی فقهی همکاری قضائی استرداد مجرمین حکومت اسلامی با حکومت‌های غیر اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.