معرفی و دانلود کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده

عکس جلد کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده

امروزه یکی از نیازهای اساسی کلانشهرها، موضوع تأمین مسکن برای شهروندان است. در کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده، نوشته‌ی علی آذر، به معضلات انبوه‌سازی مجتمع‌های آپارتمانی پرداخته شده و ایده‌ی ساخت مسکن‌های اختصاصی به‌عنوان راه‌حلی برای پیوند میان کارکردهای خانه‌های سنتی و مدرن مطرح شده است.

درباره‌ی کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده

امروزه به خاطر بی‌توجهی به فرم سنتی خانه‌ها و رونق انبوه‌سازی در ساخت مجتمع‌های مسکونی، روزبه‌روز بیشتر با تخریب خانه‌های سنتی و ایجاد آپارتمان‌هایی با چندین طبقه مواجه هستیم و این مسئله بافت شهرها را دستخوش تغییرات ناخوشایندی کرده‌ است. در چنین شرایطی لزوم اجرای ایده‌ی جدیدی که ویژگی مساکن سنتی و مدرن را به شکل توأمان داشته باشد، احساس می‌شود. علی آذر در کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده، این ایده را مطرح نموده و به بررسی الگوهای مختلف ساخت مسکن در سطح جهان پرداخته است.

در فصل‌های مختلف این اثر به بررسی عوامل خصوصی‌سازی فضاهای مسکونی، میزان سرزندگی و حس تعلق ساکنان مجموعه‌های مسکونی اختصاصی و پیامدهای خصوصی‌سازی اینگونه مسکن‌ها اشاره شده است. به‌علاوه، فصل پایانی این اثر به معرفی خانه‌های اجتماعی اختصاص دارد.

کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده را انتشارات شهرسازی منتشر کرده و در دسترس علاقمندان این حوزه قرار داده است.

کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌‌های مهندسی عمران، خصوصاً گرایش شهرسازی از جمله مخاطبان این کتاب‌ هستند. به‌علاوه، یافته‌های این اثر می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار فعالان حوزه‌های مختلف علوم اجتماعی قرار دهد.

در بخشی از کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده می‌خوانیم

اکنون شهرها شکل غالب برای سکونت انسان‌ها هستند، همچنین عامل اصلی در کاهش ذخایر طبیعی کره‌ی زمین هستند و عامل انتشار CO2 می‌باشند و شهرها به‌طور همزمان نابودی و ناجی انسان‌ها بر روی زمین هستند. در طول دوره‌ی مدرنیسم، حومه‌نشینی باعث رشد پراکنده‌ی شهری گردید که مشکلات زیادی از جمله کاهش محله‌گرایی و سرمایه اجتماعی، کاهش تراکم، تخریب اراضی کشاورزی و سبز و ایجاد ترافیک به خاطر احداث فروشگاه‌های بزرگ و اداره‌ها در اطراف اتوبان‌های منتهی به سکونت‌های حومه‌ای را سبب گردید.

از سوی دیگر مقارن با مطرح شدن توسعه‌ی پایدار شهری در قالب پارادایم پست‌مدرنیسم، الگوی رشد فشرده‌ی شهری در قالب توسعه‌ی میان‌افزای شهری، باعث ایجاد محلات پایدار گردید که استفاده از انواع گزینه‌های حمل و نقل عمومی -به ویژه حمل‌و‌نقل عمومی- کاربری‌های مختلط، تراکم بالا، تنوع ساکنین از نظر سطح درآمدی و طراحی مناسب و جذاب از ویژگی‌های این نوع از جوامع می‌باشد. بر این اساس و در راستای رشد درون‌زای شهری و جلوگیری از توسعه‌ی فیزیکی لجام‌گسیخته شهرها، اتخاذ راهبردهایی برای افزایش ظرفیت مسکن‌پذیری شهری در قالب برنامه‌ریزی مجتمع‌های مسکونی با طراحی مناسب و تقویت ابعاد زیست‌پذیری و پایداری در آن‌ها کاملاً ضروری است. در شرایط فعلی مجتمع‌های مسکونی از نظر برخی از نظریه‌پردازان شهری از جهت مطلوبیت‌های شهری با مشکلات و نواقصی مواجه هستند که پایین بودن کیفیات کالبدی، از جمله آن‌ها می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ماهیت مسکن
فصل دوم: مجموعه‌های مسکونی اختصاصی
فصل سوم: خانه‌های اجتماعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-94483-4-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده

برای دریافت کتاب مجموعه‌های مسکونی اختصاصی فرم مسکن آینده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.