معرفی و دانلود کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری: بررسی مخاطرات و راهکارهای امن‌سازی در رایانش ابری

عکس جلد کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری: بررسی مخاطرات و راهکارهای امن‌سازی در رایانش ابری
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۳۶,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری: بررسی مخاطرات و راهکارهای امن‌سازی در رایانش ابری

عطاءاله یزدانی در کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری شما را با مزایا و خطرات فضای محاسبات ابری آشنا می‌کند. پس اگر از فعالان حوزه‌ی امنیت شبکه هستید، خواندن این کتاب به شما کمک خواهد کرد ریسک‌های موجود در این فضا را شناسایی کنید و با اتخاذ روش‌های مدیریت ریسک از اطلاعات سازمانی به بهترین نحو حفاظت نمایید.

درباره‌ی کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری

رایانش ابری (cloud computing) مدلی‌ست که دسترسی شرکت‌ها به سرویس‌های محاسباتی متعددی چون شبکه‌ها، انواع سرور، پایگاه‌های اطلاعاتی، فضاهای ذخیر‌ه‌سازی، نرم‌افزارها و... را در بستر اینترنت ایجاد می‌کند. با استفاده از این سرویس‌ها هر شرکت یا سازمان نیازی به ایجاد مرکز داده ندارد و می‌تواند به انواع برنامه‌های کاربردی و فضاهای ذخیره‌سازی متصل شود.

در کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری، نوشته‌ی عطاءاله یزدانی، ضمن آشنایی با نحوه‌ی پیدایش محاسبات ابری و مزایای آن، با چالش‌ها و معایبی که در این فضا وجود دارد و می‌تواند امنیت اطلاعات شما را به خطر بیندازد، آشنا خواهید شد. در این کتاب با انواع محاسبات رایانه‌ای و محاسبات ابری، معماری و خدمات فضای ابر، ویژگی‌های رایانش ابری و جایگاه مهم آن در سازمان‌ها آشنا می‌شوید و اصطلاحات مهم این حوزه را فرامی‌گیرید.

از دیگر مباحث این کتاب باید به ماهیت امن‌سازی داده‌ها و برشمردن مولفه‌های امنیت داده اشاره کرد که سبب می‌شوند نسبت به طبقه‌بندی انواع تهدیدات امنیتی در فضای ابر و شیوه‌های پیشگیری از آن آگاه شوید. این تهدیدات شامل تهدیدات عمومی، تهدیدات مربوط به میزبان و سرویس‌دهنده‌ی خدمات فضای ابر و... می‌شود.

در پایان باید گفت مطالب این کتاب با اقتباس از منابع معتبر علمی و طبق آخرین دستاوردهای حوزه‌ی امنیت فضای ابری نوشته شده است. کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری را انتشارات دیباگران تهران منتشر کرده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری مناسب چه کسانی است؟

کارشناسان توسعه‌ی زیرساخت و خدمات فضای ابر از اصلی‌ترین مخاطبان این اثر به شمار می‌روند. همچنین سایر دانشجویان و افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی تامین امنیت رایانش ابری می‌توانند از مطالب این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری: بررسی مخاطرات و راهکارهای امن‌سازی در رایانش ابری می‌خوانیم

به‌رغم رشد آمار کاربرد ابر عمومی در سازمان‌های دولتی، دغدغه‌های عمده در خصوص موضوعات اصلی نظیر تامین امنیت و حفظ حریم خصوصی، کمبود در ویژگی‌های مورد انتظار، محدودیت‌ها و نگرانی‌ها در مورد ارائه‌دهندگان خدمات همچنان وجود دارد.

براین اساس و برابر مطالعات صورت پذیرفته می‌توان انتظار داشت که سازمان‌های دولتی رایانش ابری را در مدل ابر خصوصی دوبرابر مدل ابر عمومی در سال 2021 اجرا و پیاده‌سازی نمایند؛ هرچند که ابر خصوصی بسیاری از مزایای ابر عمومی در ابعاد مقیاس، عملکرد، صرفه‌جویی در هزینه یا چالاکی را ارائه نمی‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: رایانش ابری
فصل اول: معرفی رایانش ابری
بخش 2: امنیت در رایانش ابری
فصل دوم: واژگان امنیت در رایانش ابری
فصل سوم: مدیریت امنیت در رایانش ابری
بخش 3: شناسایی دارائی‌ها و منابع، تهدیدات و مدیریت ریسک
فصل چهارم: شناسایی و مدیریت دارایی‌های فضای ابر
فصل پنجم: تهدیدات رایانش ابری
فصل ششم: مدیریت ریسک رایانش ابری
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری: بررسی مخاطرات و راهکارهای امن‌سازی در رایانش ابری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-218-456-8
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۳۶,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری

برای دریافت کتاب مدیریت امنیت اطلاعات در رایانش ابری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.