معرفی و دانلود کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل

عکس جلد کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل

کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل به قلم پیمان اخوان و روح الله باقری، تمامی مفاهیم، نکته‌ها و آموزه‌های مدیریت دانش را با بیانی ساده و روان مطرح کرده و آن‌ها را به گونه‌ای بازگو می‌کند که هنگام مطالعه دچار سردرگمی و یا گسست مفاهیم نشوید.

مدیریت دانش از ایده تا عمل مشتمل بر چهار بخش اصلی مقدمات مدیریت دانش، دیدگاه‌های مرتبط، راهبردهای مدیریت دانش، و سامانه‌های مدیریت دانش می‌باشد که طی این فصول مواردی چون مفاهیم پایه مدیریت دانش، یادگیری سازمانی سرمایه‌ای فکری، عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش در سطح سازمان و همچنین در سطح ملی، عوامل شکسته بازیگران نقش‌های مختلف مدیریت دانش، چهارچوب‌های مفهومی، خصوصیات بازارهای دانش، ابزارهای مدیریت دانش و نقش‌های دانش، انواع استراتژی‌های مدیریت دانش، سامانه‌های مدیریت دانش و پورنال‌های دانشی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

کتاب به صورتی تنظیم شده است که گام به گام شما را از مبانی مدیریت دانش همراه خود ساخته و با مثال‌های متعدد، سعی در جا انداختن مفاهیم نموده و در فصول انتهایی نیز چگونگی استقرار سیستم‌های مدیریت دانش را بیان می‌کند.

سازمان‌ها دریافته‌اند که در دنیای امروز دانش تنها چیزی است که می‌تواند آن‌ها را در دنیای رقابتی نگه دارد. در این میان کارکنان سازمان به عنوان صاحبان دانش و مهم‌ترین سرمایه سازمان بیش از هر چیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. آن‌ها از مدیریت دانش به عنوان ابزاری جهت گردآوری و نظم دانش موجود و اشاعه آن در کل سازمان بهره می‌گیرند.

اخیرا مدیریت دانش، به جهت کاربرد گسترده نظریه‌ها و روش‌های آن در رسیدگی به امور دانشی مؤسسات و شرکت‌ها، بیش از پیش مورد توجه محافل دانشگاهی و شرکت‌های تجاری و تحقیقاتی قرار گرفته است.

دانش آمیخته‌ای از تجربه، ارزش، اطلاعات موجود و نگرش‌های نظامدار است که برای ارزشیابی و بهره‌گیری بهتر از تجربیات و اطلاعات جدید، چهارچوبی منطقی ارائه می‌دهد. دانش معمولا در ذهن فرد شکل می‌گیرد و منجر به تصمیم می‌شود.

این کتاب می‌تواند به عنوان راهنمای کاملی جهت استفادۀ کارشناسان و مدیران دانش در سازمان‌ها و همچنین به عنوان مرجع درس مدیریت دانش جهت استفادۀ دانشجویان به خصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها قلمداد گردد.

از افتخارات کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کتاب برتر جشنواره بین المللی جوایز تحقیق و توسعه در سال 1390
- کتاب شایسته تقدیر سیزدهمین دوره جایزه کتاب فصل بهار 1389
- پرفروش‌ترین کتاب مدیریت دانش

در بخشی از کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل می‌خوانیم:

الگوبرداری از نمونه‌های موفق مفهومی است که بخصوص می‌تواند در شکل‌گیری و چگونگی مدل مرجع مشترک مؤثر باشد. این ارتباط حاصل مطالعه کشورهای انگلستان و فرانسه است. تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مدیریت دانش، تحقیقات دانشگاهی، برنامه‌های تحقیقاتی، تعریف پروژه‌های دکتری و تحقیقات مشارکتی بین صنعت و دانشگاه و موسسات پژوهشی مفاهیمی هستند که از تحلیل کشورهای دانمارک، اسپانیا، پرتقال، فنلاند و نروژ به دست آمده و به مفهوم اصلی تحقیقات آکادمیک در حوزه مدیریت دانش اشاره دارند.

این تحقیقات می‌توانند بستر مناسبی را برای جهت دهی فعالیت‌های مرتبط با برگزاری همایش‌های مختلف در حوزه مدیریت دانش فراهم ساخته و نتایج و یافته‌های این تحقیقات نیز به عنوان ورودی در قالب مقالات و کتاب‌های مختلف قابل انتشار خواهد بود.

داده‌های مربوط به کشورهای دانمارک و نروژ به خوبی بیانگر این ارتباطات می‌باشند همچنین نقش راهبری در ایجاد فضای مناسب جهت تغییر و مدیریت تغییر، زیرساخت‌های فرهنگی و همچنین نقش آن در مدیریت منابع انسانی و انگیزش آنان بسیار حائز اهمیت است که این مفهوم نیز یکی دیگر از یافته‌های تحقیق است.

مطالعه کشورهای انگلستان، اسپانیا، هلند و نروژ باعث پدیدار شدن مفهوم مدیریت تغییر گردیده است، مدیریت تغییر در تدوین راهبردها و همچنین حرکت به سوی ساختارهای افقی و شبکه‌ای نقش مهمی را ایفا می‌کند، مطالعه کشورهای نروژ و انگلستان بیانگر این مطلب می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

سخن مؤلفین
بخش اول: مقدمات
فصل اول: مفاهیم پایه
فصل دوم: سرمایه‌های فکری
فصل سوم: عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش
فصل چهارم: عوامل شکست مدیریت دانش، درس‌هایی در عمل
بخش دوم: مدیریت دانش و دیدگاه‌ها
فصل پنجم: تعریف دانش
فصل ششم: ارائه یک چهارچوب مفهومی برای مدیریت دانش
فصل هفتم: بازارهای دانش
فصل هشتم: معرفی برخی ابزارهای مدیریت دانش
بخش سوم: استراتژی مدیریت دانش
فصل نهم: استراتژی
فصل دهم: استراتژی‌های مدیریت دانش
فصل یازدهم: استراتژی فرآیند گرای مدیریت دانش
فصل دوازدهم: نقشه استراتژی مدیریت دانش
بخش چهارم: سامانه‌های مدیریت دانش
فصل سیزدهم: مفاهیم پایه سامانه‌های مدیریت دانش
فصل چهاردهم: مقدمات و رده بندی سامانه‌های مدیریت دانش
فصل پانزدهم: ارزیابی و انتخاب سامانه‌های مدیریت دانش
فصل شانزدهم: انتخاب راه حل مدیریت دانش: درس‌هایی در عمل
فصل هفدهم: آشنایی با یکی از ابزارهای پیاده‌سازی سامانه‌های مدیریت دانش، تکنولوژی Windows Sharepoint Service
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات301
زبانفارسی
شابک978-600-91076-6-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل

زهره احمدی
۱۴۰۱/۹/۱۵
موضوع مدیریت دانش بسیار جذاب هست و آقای دکتر پیمان و همکارشون به شیوایی و زیبایی مطالب رو در کتاب بیان کردند. از ایشون و اپلیکیشن تولید کننده کتاب تشکر می‌کنم.
مینا اسکندری
۱۴۰۱/۹/۱۳
دسترسی راحت. واضح و شفاف. برای پیدا کردن مطالب خیلییی راحت میتونین ب هدف برسید.
Ahmad Bagheri
۱۴۰۰/۲/۳۱
قابلیت سرچ نداره؟ چرا؟؟!!!
فاطمه مالک
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
کتاب بسیار مفیدی بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل

برای دریافت کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.