معرفی و دانلود کتاب مدیریت دانش شخصی: دیدگاه‌های فردی، سازمانی و اجتماعی

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت دانش شخصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت دانش شخصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت دانش شخصی: دیدگاه‌های فردی، سازمانی و اجتماعی

دیوید جی. پاولین و جی. ای. گورمن در کتاب مدیریت دانش شخصی، که به طور خاص به «pkm» می‌پردازد، مجموعه‌ای از ادراک، مهارت‌ها و توانایی‌ها را تعریف می‌کنند که به فرد اجازه می‌دهد در محیط‌های سازمانی و اجتماعی پیچیده و در حال تغییر ماندگار شوند و رشد کنند.

درباره‌ی کتاب مدیریت دانش شخصی:

مدیریت دانش شخصی، مانند مادر خود یعنی مدیریت دانش، مفهومی است که از ترکیبی از زمینه‌های موضوعی با تنوع خود مدیریت دانش رشد کرده است؛ زمینه‌هایی مانند مدیریت اطلاعات شخصی، روانشناسی شناختی، فلسفه، علم مدیریت، تعلیم و تربیت، ارتباطات و بسیاری از رشته‌های دیگر.

کتاب مدیریت دانش شخصی (Personal Knowledge Management) شامل فصل‌هایی است که از زاویه تعدادی از این دیدگاه‌ها نوشته شده است. محتوای این فصل‌ها از نظر دانشمندان شناخته شده، مشاوران و دست‌اندرکاران متخصص گذرانده شده‌اند. مجموعه این فصل‌ها با یکدیگر، درکی قابل دسترس، کل‌نگر و دقیق از مدیریت دانش شخصی به گونه‌ای که به فرد و افرادی که با سازمان‌ها و با کل جامعه رابطه دارند، ارائه می‌کند.

در فصل 1 اصول و مفاهیم مدیریت دانش شخصی معرفی می‌شود و به خصوص، بر طبیعت و ارزش آن تأکید می‌شود. در فصل 2 درک زمینه‌ای‌تر و شخصی‌تری از اصطلاح «دانش» از هر دو جنبه شخصی و سازمانی ارائه می‌گردد. فصل 3، به بررسی ارتباط بین اطلاعات و تخیل می‌پردازد.

فصل 4، به فصل‌های 2 و 3 که در هر دو مدیریت دانش شخصی به عنوان یک تحول تثبیت شده و فعال نگریسته می‌شود، نگاه دیگری دارد. به باور نویسندگان فناوری و اقدام عملی ممکن است مدیریت دانش شخصی را قبل از اینکه فرصتی برای توسعه داشته باشد، خنثی کند. فصل 5 به جنبه‌های سازمانی مدیریت دانش شخصی اشاره دارد.

در فصل 6، نمایی شخصی از مدیریت دانش شخصی ارائه می‌شود. در فصل 7، اظهار می‌کنند که اصطلاح «مدیریت دانش شخصی» ممکن است یک عنوان بی‌مُسَمّی باشد، زیرا افراد در واقع بخشی از جوامع هستند و دانش را تنها می‌توانند به عنوان بخشی از یک جامعه مدیریت کنند.

در فصل 8، لنز اتصال به مدیریت دانش شخصی را به کار می‌بندند و مفهوم جریان همبند را معرفی می‌کنند. در فصل 9 استدلال می‌کنند که تنها از طریق اطلاعات است که دانش درک و بیان می‌شود، بنابراین دانش تنها می‌تواند به طور غیرمستقیم از طریق مدیریت اطلاعات کنترل شود.

در فصل 10، از یک زاویه دید سازمانی عنوان می‌کند که چگونه مدیریت اطلاعات و دانش شخصی می‌تواند عملکرد کارگران دانش را بهبود بخشد و آمادگی فعلی و یا نبود آن در سازمان‌های امروزی را تجزیه و تحلیل می‌کند.

در فصل 11، دیوید جی. پاولین (David J. Pauleen) و جی. ای. گورمن (G. E. Gorman) بخش مهمی از مدیریت دانش شخصی، یعنی یادگیری شخصی را زیر نظر قرار می‌دهند که آن را به یادگیری سازمانی پیوند می‌دهند. در فصل 12 اهمیت مدیریت دانش شخصی را با شکل‌گیری ایده بسیار رایج جامعه دانشی پیوند می‌خورد.

هر فصل این مجموعه، یک دید منحصر به فرد و آگاهی بخش در زمینه مدیریت دانش شخصی در حال تحول فراهم می‌کند چه بخواهید چه نخواهید، مدیریت دانش شخصی وجود دارد، و این پتانسیل را دارد که ما را در زندگی شخصی و کاری مؤثرتر بسازد.

کتاب مدیریت دانش شخصی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای کارمندان و مدیران و اعضای هیئت‌مدیره بسیار مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب مدیریت دانش شخصی می‌خوانیم:

امروزه برای پژوهشگران، هنرمندان و نویسندگان این امر رایج است که یک دیسک سخت 180 گیگابایتی و همچنین یک حافظه‌ی جانبی 500 گیگابایتی بر روی رایانه خانگی خود داشته باشند. با افزایش وسعت مجموعه‌های تصویر و فیلم، درایوهای چندین ترابایتی شخصی افزایش می‌یابد. پس در مقایسه با نظام‌های رایانه‌ای و شبکه‌ای گذشته، بر سرانگشنان هر فرد دنیای بزرگتری از اطلاعات وجود دارد. بنابراین با تمام این حجم عظیم داده‌ها که بر روی کتابخانه‌های دیجیتال شخصی خود که بر روی گوشی‌های تلفن همراهمان، رایانه‌های جیبی، آی‌پدها، رایانه‌های شخصی و فلش‌ها ذخیره می‌کنیم چه می‌توان کرد؟ در یک سطح ما با آن‌ها به صورت اشیاء اطلاعاتی برخورد می‌کنیم - یعنی داده‌هایی که قابل بازیابی هستند. اول از همه اطلاعات را تجمیع و آرشیو می‌کنیم. آنگاه در جستجوی منابع مفید، اطلاعات روی هم انباشته را جست‌وجو و مرور می‌کنیم.

بازیابی اطلاعات ابتدایی‌ترین رابطه‌ی بین ما و حجم عظیم داده‌هایی است که روی ماشین‌ها و دستگاه‌ها داریم. در این حالت ساده، ما خود را شبیه کودکی می‌بینیم که به دنبال پیدا کردن تاریخ تولد چهل و دومین رئیس جمهور امریکا به میز اطلاعات کتابخانه‌ی محل مراجعه می‌کند. هریک از نقش‌آفرینان این داستان با این امید شروع می‌کند که یک نظام خودکار همه‌چیزدان اطلاعات خواسته شده را در اختیار بگذارد. کودک مشتاقانه به کتابدار به ظاهر همه‌چیزدان نگاه می‌کند، در حالی که کاربر با تجربه رایانه شخصی ابزار جستجوی روی صفحه را به کار می‌اندازد. با این حال، حتی این کودک خیلی زود پی می‌برد، اطلاعات هرگز بی‌واسطه منتقل نمی‌شود. قبل از اینکه بتوان اطلاعات را به طور مؤثر بازیابی کرد باید به کاتالوگ‌ها، نمایه‌ها و نظام‌های طبقه‌بندی مسلط شد. استخراج اطلاعات ریز مستلزم دانش زیاد در خصوص معماری اطلاعات است. این طور به نظر می‌رسد که ابزارهای جست‌وجوی خودکار این کار را تسهیل می‌کنند اما در حقیقت فرمان دادن به این ابزارها مستلزم توانایی انطباق اصطلاحات جست‌وجو با حدس‌های صحیح در خصوص فرضیات نمایه‌سازی‌هاست.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمین
نکاتی در مورد همکاران نسخه اصلی کتاب حاضر
پیشگفتار نسخه اصلی کتاب
فصل اول: طبیعت و ارزش مدیریت دانش شخصی
فصل دوم: خردی که در دانش گم کرده‌ایم کجاست؟ مدیریت دانش شخصی از دیدگاهی رواقی‌گرایانه
فصل سوم: از اطلاعات تا تخیل: منطق چند بنیانی و خلق نظام در مدیریت دانش شخصی
فصل چهارم: بازیافت فرد به عنوان جایگاه دانش: ارتباطات و مدیریت دانش شخصی
فصل پنجم: هوشمندی سیستمی، عدسی مدیریت دانش شخصی
فصل ششم: مدیریت کردن دانش خودتان: یک دیدگاه شخصی
فصل هفتم: مدیریت دانش و فرد: موضوعی غیرشخصی
فصل هشتم: مدیریت ارتباط فردی: یافتن جریان خلق دانش احیاکننده
فصل نهم: دانش فقط از طریق اطلاعات
فصل دهم: مدیریت دانش شخصی و توانمندی‌های دانش‌کاران
فصل یازدهم: کشف پیوندهای بین مدیریت دانش شخصی و یادگیری سازمانی
فصل دوازدهم: اهمیت مدیریت دانش شخصی در جامعه دانش‌مدار
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت دانش شخصی: دیدگاه‌های فردی، سازمانی و اجتماعی
نویسنده،
مترجمعبدالحسین فرج پهلو، سمیرا سلیمان پور
ناشر چاپیانتشارات سپهر دانش
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات399
زبانفارسی
شابک978-600-7187-51-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت دانش شخصی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت دانش شخصی

برای دریافت کتاب مدیریت دانش شخصی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.