معرفی و دانلود کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش

عکس جلد کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش
قیمت:
۱۰۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش

در دنیایی که بال زدن یک پروانه، طوفانی را هزاران کیلومتر آن‌ طرف‌تر رقم می‌زند، هر اقدام کوچکی می‌تواند مساوی با اثری مخرب بر محیط‌زیست باشد. ابوالفضل فراهانی و کیوان شعبانی‌مقدم در کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش به تأثیرات متقابل محیط‌زیست و ورزش بر یکدیگر پرداخته‌اند و راهکارهایی عملی برای داشتن محیط‌زیستی پایدار را ارائه می‌دهند.

درباره‌ی کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش

ازآنجاکه در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن هر عملی عکس‌العملی دارد، می‌شود گفت که جهان یک نظام بسته است که برای حفظ یکپارچگی و تعادل آن باید منافع کل جهان را در نظر بگیریم و نه فقط شهر و کشور خودمان. به‌این‌منظور مفهومی به نام توسعه‌ی پایدار شکل گرفته که هم‌زیستی و آینده‌نگری را ترویج می‌دهد و میان ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... تعادل پایدار برقرار می‌کند.

ورزش نیز برای عمل کردن به توسعه‌ی پایدار باید به نیازهای کنونی و فرصت‌های آینده‌ی جامعه‌ی ورزشی توجه نشان دهد. ابوالفضل فراهانی و کیوان شعبانی‌مقدم کتاب مدیریت زیست‌محیطی در ورزش را به همین منظور تألیف کرده‌اند. آن‌ها در این کتاب توضیح می‌دهند که تأثیر ورزش تنها به سلامت جسم و روان ورزش‌کار و تماشاگر محدود نمی‌شود و تأثیراتی زیست‌محیطی و اقتصادی برجا می‌گذارد که برای وصول به ورزش پایدار تمام این ابعاد باید در ترکیبی متعادل با هم قرار بگیرند.

کتاب مدیریت زیست‌محیطی در ورزش در ده فصل مفاهیم و اصطلاحات فنی را برای همه‌ی مخاطبان، به‌ویژه دوست‌داران محیط‌زیست ارائه داده است که به‌اختصار به مفاهیم موجود در هر فصل می‌پردازیم.

فصل اول مخاطب را با تعریف و مؤلفه‌های توسعه‌ی پایدار، ضرورت اتخاذ رویکرد پایدار در زندگی، ردپای اکولوژیک، منابع اقتصادی ورزش و... آشنا می‌کند.

در فصل دوم حقایقی درباره‌ی وضعیت کنونی محیط‌زیست و عوامل دخیل در عدم کنترل مشکلات زیست‌محیطی از جمله زباله، از بین رفتن جنگل، فاضلاب، کمبود آب، گرم شدن زمین، فقر و رشد جمعیت و... عنوان می‌شود.

فصل سوم به حیطه‌ی ورزش و تأثیر آن بر محیط‌زیست ورود می‌کند. مؤلفان در این فصل ابعاد گسترده‌ی رویدادهای بزرگ ورزشی -اعم از ساخت ورزشگاه، بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها و مصرف بی‌رویه‌ی منابع و انرژی- را هنگام تماشای مسابقات شرح می‌دهند که علی‌رغم اثرات مثبت بر اقتصاد، اثرات مخربی بر محیط‌زیست باقی می‌گذارند.

همان‌طور که ورزش بر محیط‌زیست اثر می‌گذارد، محیط‌زیست ناسالم نیز بر ورزش تأثیرگذار است که در فصل چهارم تأثیر آلودگی آب، هوا و آلودگی صوتی بر سلامت ورزش‌کار حین فعالیت‌های بدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فصل پنجم سبک مدیریتی و نقش دولت، قانون‌، رسانه و مشارکت‌های مردمی و سازمانی را در موفقیت توسعه‌ی پایدار موشکافی می‌کند.

در فصل ششمِ کتاب مدیریت زیست‌محیطی در ورزش نکات کاربردی مربوط به قبل و بعد از مسابقه و حین آن برای رسیدن به چهره‌ی پایدار یک رویداد ورزشی به‌ تفصیل بیان می‌شود.

فصل هفتم محل طرح موارد کاربردی برای اجرای توسعه‌ی پایدار به‌طورکلی است. فصل هشتم به‌طور اختصاصی به راهبردهای کاربردی برای مجموعه‌های ورزشی به‌منظور کمک به محیط‌زیست می‌پردازد و استادیوم‌هایی را که دوست‌دار محیط‌زیست هستند معرفی می‌کند.

فصل نُهم مروری بر مطالعات موردی است و فصل دهم مدیریت جمع‌آوری و دفع زباله در ورزشگاه‌ها پس از رویدادهای ورزشی را شرح می‌دهد.

کتاب مدیریت زیست‌محیطی در ورزش با ترکیب فصل‌هایی عمومی در باب محیط‌زیست و فصل‌هایی اختصاصی در باب ورزش و محیط‌زیست نکات و راهکارهای رسیدن به محیطی پایدار را ارائه می‌دهد.

انتشارات حتمی این کتاب را منتشر کرده است.

کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به فعالان و مدیران حوزه‌های ورزشی و فعالان محیط‌زیست توصیه می‌شود؛ گرچه آگاهی از راهبردهای زیست‌محیطی موجود در کتاب مدیریت زیست‌محیطی در ورزش بر تمام افراد در سراسر جهان واجب است.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید،‌ نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش تصویر در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

با ابوالفضل فراهانی و کیوان شعبانی‌مقدم بیشتر آشنا شویم

دکتر ابوالفضل فراهانی عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور و عضو هیئت تحریریه‌ی دو فصل‌نامه‌ی پژوهش در ورزش تربیتی است. او کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی تربیت‌بدنی از دانشگاه تهران و مدرک دکتری را در همین رشته از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است. ابوالفضل فراهانی مقالات زیادی را در نشریات معتبر داخلی و خارجی منتشر کرده و همچنین ویرایش علمی، طراحی آموزشی و ترجمه‌ی چندین کتاب را بر عهده داشته است. از تألیفات دیگر او می‌توان از کتاب‌های «زبان تخصصی رشته‌ی تربیت‌بدنی»، «آمادگی جسمانی برای زندگی سالم»، «بازاریابی ورزشی» و بسیاری کتاب دیگر نام برد.

کیوان شعبانی‌مقدم استادیار و عضو هیئت‌علمی دانشکده‌ی علوم ورزشی است. او کتاب‌های «کف پای صاف، پیشگیری و درمان با تأکید بر حرکات ورزشی» و «مدیریت اوقات فراغت و ورزش‌های همگانی» را تألیف کرده است.

کتاب «حرکت‌درمانی: با تأکید بر کمردرد و کف پای صاف» و «آمادگی جسمانی و تندرستی» از دیگر کتب مشترک این دو نویسنده‌ی ورزشی هستند.

در بخشی از کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش می‌خوانیم

ایجاد یک زندگی پایدار، همواره نیازمند استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز و گران‌قیمت نیست. اگرچه در نگاه اول بنظر می‌رسد که اجرای شیوهه‌ای پایدار، هزینه‌بر و گران باشد، ولی این موضوع تنها در کوتاه‌مدت صادق است و منافع و مزایایی که در درازمدت به دست می‌آید، آن را از لحاظ اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه می‌سازد. استفاده از روش‌های غیرپایدارتر اگرچه در ابتدا کم‌هزینه‌تر است، ولی باید هزینه‌ی زیادی صرف جبران آثار و عوارض آن شود. رعایت دقیق اصول پایدار در طراحی و برنامه‌ریزی‌های اولیه می‌تواند هزینه‌ها را به حداقل برساند. در این فصل به بررسی برخی موارد کاربردی از قبیل نقش طراحی شهری در افزایش فعالیت بدنی، طراحی اماکن ورزشی سبز، مصالح ساختمانی پایدار، توسعه‌ی فضای سبز در اماکن ورزشی، نما، شمایل و کالبد اماکن ورزشی، نوآوری‌های پایدار در اماکن ورزشی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، به‌کارگیری فناوری‌های خورشیدی برای تولید انرژی در اماکن ورزشی، روشنایی اماکن ورزشی، کیفیت هوا در اماکن ورزشی، کنترل صدا در اماکن ورزشی، صرفه‌جویی در مصرف آب و برنامه‌ی نگهداری سبز در اماکن ورزشی می‌پردازیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با مدیریت پایدار و مفاهیم مربوط به آن
فصل دوم: طرح برخی مسائل مربوط به محیط‌زیست
فصل سوم: تأثیر ورزش بر محیط‌زیست
فصل چهارم: اثرات محیط‌زیست ناسالم بر ورزش
فصل پنجم: آماده‌سازی برای ایجاد تغییرات مثبت
فصل ششم: نمایش چهره‌ای پایدار از یک مسابقه یا رویداد
فصل هفتم: طراحی، ساخت و اجرای پایدار
فصل هشتم: فعالیت مجموعه‌های ورزشی برای حفظ محیط‌زیست
فصل نهم: مرور برخی مطالعات موردی
فصل دهم: مدیریت تخریب، جمع‌آوری و دفع زباله‌ی مجموعه‌های ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-600-355-111-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش

برای دریافت کتاب مدیریت زیست محیطی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.