معرفی و دانلود کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها

عکس جلد کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها

کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها نوشته‌ی مارسیا ویلکینسون و آن مک گرگور، به علل شایع سر دردها و راه‌های برطرف کردن آن پرداخته است.

اگر خود یا اطرافیان‌تان به نحوی گرفتار گونه‌های قابل مدیریت از سردردها هستید، حتماً خواندن کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها (Family doctor guid to migrain & other headaches) کار شما را آسان‌تر خواهد کرد. اگر هم با سردردهای آزار دهنده‌تری مواجه‌اید، دست کم با خواندن این اثر بهتر می‌آموزید که با چه بیانی شرح وضعیت بیمار یا خودتان را به پزشک ارائه دهید تا بتواند نسخه شفابخش را صادر کند.

سردرد‌، یکی از علایم شایع در بیش از نود درصد از مردم است که گاه در طول زندگی با آن مواجه می‌شوند. این علامت حتی می‌تواند بر اثر نوشیدن مقدار زیادی الکل هم بروز کند. بیشتر سردردها دوره زمانی کوتاهی دارند و آثار آن‌ها پس از چند ساعت برطرف می‌شود نظیر سردردهای ناشی از بیماری‌های عفونی که با بهبود بیماری از بین می‌روند، به طور معمول این نوع سردردها که با بیماری به وجود می‌آیند از دلایل اصلی بروز سردرد نمی‌باشند.

سردرد‌ برای اکثریت مردم و تقریباً در همه رده‌های سنی عارضه‌ای آشنا و به ظاهر ساده است. مدت زمان بیشتر سردردها کوتاه است، و شخص بعد از چند ساعت آرامش می‌یابد. اما وقتی از نظر پزشکی به دسته‌بندی انواع سردردها می‌پردازیم، درجات مختلفی از درد و علایم مطرح است که شاید بعضی از آن‌ها خطرناک یا خدای ناخواسته موجب بر هم خوردن نظم زندگی بیمار و خانواده شود: مثلاً سردردهای ناشی از بیماری‌های عفونی، احتمال سکته، احتمال وجود تومور مغزی، احتمال آسیب‌دیدگی ستون فقرات و... این‌ها تا اندازه‌ای باعث ایجاد نگرانی و اضطراب می‌شوند. خوشبختانه در 80 درصد از موارد کار به این‌جا نمی‌رسد. بلکه انواعی از سردردها کم خطر هست که فقط نیاز به مدیریت و مراقبت با همکاری اطرافیان دارد.

سایر سردردها، دلیل روشنی ندارند که باعث ایجاد نگرانی و اضطراب شوند. خوشبختانه در بسیاری از موارد، علت بروز سردردها عوامل ناخوشایندی مانند سکته مغزی یا تومور مغزی نیستند؛ بلکه منشأ آن‌ها سردردهای خوش خیم عود کننده می‌باشند، که این نوع سردردها حداقل سه چهارم سردردها را تشکیل می‌دهند و از شایع‌ترین نوع سردردهایی هستند که پزشکان با آن برخورد می‌کنند.

شناخت این نوع سردردها، در صورتی که شرح کاملی از وضعیت خود را به پزشک ارائه دهید، چندان مشکل نیست؛ چون معاینه‌های فیزیکی نتیجه‌ای دربرندارد؛ بنابراین پزشک چگونه می‌تواند به شما بگوید که دچار کدام یک از انواع سردردهای میگرنی یا سردردهای تنشی و یا درد موضعی عضلات هستید.

در بخشی از کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها می‌خوانیم:

سردردهای تنشی را به صورت درد یا احساس گرفتگی، فشار یا انقباض عضله‌ها، تعریف می‌کنند؛ شدت، ‌تعداد دفعه‌ها و مدت زمان این سردردها با هم متفاوت است. وقتی از افراد مبتلا در مورد سردردشان سؤال می‌شود، می‌گویند که این سردرد هر روز به سراغ آن‌ها می‌آید. سردرد تنشی مانند سردرد میگرنی نیست که فقط در یک طرف سر اثر ‌کند، بلکه تمام سر را دربرمی‌گیرد. در موارد حادّ این نوع سردرد از زمانی که فرد از خواب بیدار می‌شود شروع ‌و در تمام طول روز ادامه دارد.

برخلاف میگرن کلاسیک که یک طرف سر را درگیر می‌سازد، ‌سردرد تنشی منتشر می‌شود. در این حالت احساس سنگینی در سر یا مغز ایجاد می‌شود که آن را می‌توان مانند بستن نوار محکم به دور سر احساس کرد. این سردرد ممکن است در اول صبح شروع شده و در طول روز به دردهای خفیفی تبدیل شود. در موارد خفیف‌تر، این سردردها در موقعیت‌های استرس‌زا یا پس از دستپاچگی و نگرانی‌های مشخص، مانند آماده کردن شام برای میهمانی‌ها یا مهیا شدن برای رفتن به تعطیلات ایجاد می‌شوند. در موارد شدیدتر نیز این سردردها ممکن است هنگامی که انتظار موقعیت ناخوشایندی را داریم، به وجود آیند.

سردرد تنشی برخلاف میگرن همراه با اختلالات بینایی به وجود نمی‌آید؛ اما افراد مبتلا به این سردردها نیز از نور‌های شدید ناراحت می‌شوند. گاهی این افراد نمی‌توانند تمرکز فکری داشته باشند و دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند که این اضطراب سردرد آن‌ها را بدتر می‌کند. در بیماران اغلب علایمی بروز می‌کند که نشان از گرفتگی و انقباض عضله‌ها است. مثلاً: فک‌هایشان سفت می‌شود و یا دست‌هایشان به صورت چنگ در هم فرو می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. سردردهای شایع
2. میگرن چیست؟
3. علل بروز میگرن چیست؟
4. انواع میگرن و تشخیص آن‌ها
5. چگونه با میگرن زندگی کنیم؟
6. انواع سردرد در خانم‌ها
7. انواع سردرد در کودکان
8. درمان دارویی میگرن
9. درمان غیر دارویی میگرن
10. سایر سردرد‌های شایع
پرسش و پاسخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها
نویسنده،
مترجممنصور متین
ناشر چاپیانتشارات میان رشته‌ای
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک964-79-35-23-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها

برای دریافت کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.