معرفی و دانلود کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus

عکس جلد کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus
قیمت:
۲۵۰۰۰۰ ۲۲۵,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus

کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus، آموزش‌هایی برای شبیه‌سازی فرایند‌های پتروشیمی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب روش‌هایی را برای شبیه‌سازی متغیرهایی مانند دما، فشار و شدت فراورده‌های پتروشیمی فرا می‌گیرید. محمدرضا صفوی، نویسنده‌ی کتاب، این روش‌ها را با نرم‌افزار Aspen Plus آموزش داده است.

درباره‌ی کتاب مرجع کامل شبیه‌ سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus

کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus، این مفهوم را به خواننده منتقل می‌کند که مهم‌ترین قسمت شبیه‌سازی فرایندهای پتروشیمی، مبحث‌ها تِرمودینامیک و تعادلی است. محمد رضا صفوی، نویسنده‌‌ی کتاب، در مقدمه این اثر به این نکته اشاره می‌کند که دقت یک شبیه‌سازی را نوع معادله‌های استفاده‌‌شده در آن مشخص می‌کند. در فصل نخست کتاب، اطلاعات کاملی درباره‌ی رفتار فازیِ سیال‌ها به خواننده آموزش داده می‌شود. مقدمه‌ای بر شبیه‌سازی در مهندسی شیمی، معادلات حالت و مدل‌های ضریب فعالیت از دیگر اطلاعات فصل اول کتاب مرجع کامل شبیه‌ سازی فرایند نفت و گاز به‌حساب می‌آید. در فصل دوم به جداسازی مایع - گاز، اشاره شده‌است. تعریف ترکیبات و انتخاب مدل ترمودینامیک، ایجاد PFD و وارد نمودن داده‌های شبیه‌سازی را می‌توان از اطلاعات مهم فصل دوم کتاب نام برد. به این اطلاعات، تهیه گزارش، انتقال اطلاعات و PFD را نیز اضافه کنید.

مطالب کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با توضیحاتی درباره‌ی تجهیزات انتقال حرارت، شبیه‌سازی هیتر و کولر، مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله، شبیه‌سازی مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله با استفاده ار روش میانبر، شبیه‌سازی دقیق‌ مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله و شبیه‌سازی مبدل حرارتی جهت ارزیابی در فصل سوم ادامه پیدا می‌کند. چهارمین فصل کتاب به تجهیزات تغییر فشار اختصاص دارد. محمد رضا صوفی، نویسنده‌ی کتاب، در این فصل پس از مقدمه‌ای برای توضیع تغییر فشار، اطلاعاتی درباره‌ی شبیه‌سازی شیر فشارشکن به خواننده آموزش می‌دهد. شبیه‌سازی پمپ، شبیه‌سازی کمپروسور و توربین و شبیه‌سازی کمپروسور چند مرحله‌ای، از دیگر اطلاعات چهارمین فصل کتاب است.

فصل پنجم کتاب به معرفیِ روش‌هایی برای فرایند جذب و تقطیر اختصاص داده‌ شده‌است. در ششمین فصل کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی، نویسنده‌، روش‌هایی برای شبیه‌سازی انواع راکتورها در نرم‌افزار Aspen Plus به خواننده آموزش می‌دهد. هفتمین فصل این کتاب به شبیه‌سازی جامدات اختصاص دارد. با مطالعه‌ی این فصل، با روش‌هایی برای شبیه‌سازی فرایند خشک کردن زغال‌سنگ، دستگاه‌های جداسازی جامدات و شبیه‌سازی محلول‌های الکترولیت آشنا می‌شوید. اطلاعات کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با فصل هشتم درباره‌ی شبیه‌سازی فرایندهای رایج در صنعت ادامه پیدا می‌کند. فصل نهم این کتاب به بهینه‌سازی اختصاص دارد. بهینه‌سازی فرایند تقطیر و بهینه‌سازی اقتصادی فرایند تقطیر را می‌توان از اطلاعات این فصل نام برد. مطالب این اثر با محاسبه‌ خواص ترکیبات در فصل دهم به پایان می‌رسد.

مطالب کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی در کنار متن، با تصویر، جدول و فلوچارت‌هایی گویا، بیان‌ شده‌است. با کتاب آموزشیِ خوش‌خوانی روبه‌رو هستیم که به‌راحتی می‌توانید مطالب آن را فرا بگیرید.

مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران وظیفه‌ی چاپ و انتشار کتاب مرجع کامل شبیه‌ سازی فرایندهای نفت و گاز و پتروشیمی با Aspen Plus را بر عهده گرفته‌است.

کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های شیمی و پتروشیمی، مخاطب اصلی کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این اثر به علاقه‌مندان کار با نرم‌افزار Aspen Plus نیز توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus می‌خوانیم

در نرم‌افزار Aspen Plus برجی وجود دارد که می‌توان از آن جهت شبیه‌سازی فرایند تقطیر بدون داشتن تعداد سینی استفاده نمود. این برج DSTWU نام دارد و با استفاده از روابط میانبر می‌تواند تخمین خوبی از اطلاعات مهم برج همچون تعداد سینی، نسبت جریان برگشتی و سینی خوراک حاصل نماید. در جمله قبل عمدا از واژه تخمین استفاده شده است تا تأکیدی بر نهایی نبودن اطلاعات به دست آمده از DSTWU باشد. در محاسبات این برج از روابط Underwood، Winnو Gilliland برای محاسبه تعداد سینی، نسبت جریان برگشتی و سینی خوراک استفاده می‌شود. در واقع روند منطقی شبیه‌سازی تخمین سه پارامتر ذکر شده با استفاده از برج DSTWU و سپس استفاده از نتایج آن و شبیه‌سازی دقیق‌تر با استفاده از برج RadFrac می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر شبیه‌سازی در مهندسی شیمی
فصل 2: جداسازی مایع - گاز
فصل 3: تجهیزات انتقال حرارت
فصل 4: تجهیزات تغییر فشار
فصل 5: فرایند جذب و تقطیر
فصل 6: راکتورها
فصل 7: شبیه‌سازی جامدات
فصل 8: شبیه‌سازی فرایندهای رایج در صنعت
فصل 9: بهینه‌سازی
فصل 10: محاسبه خواص ترکیبات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات553
زبانفارسی
شابک978-600-124-473-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی نفت
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰۰ ۲۲۵,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus

برای دریافت کتاب مرجع کامل شبیه سازی فرایندهای نفت، گاز و پتروشیمی با Aspen Plus و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.