معرفی و دانلود رایگان کتاب مرگ فراتر از زیبایی

عکس جلد کتاب مرگ فراتر از زیبایی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرگ فراتر از زیبایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ فراتر از زیبایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ فراتر از زیبایی

دنیای پس از مرگ جایی است که اغلب زمینی‌ها آن را فراموش می‌کنند، درحالی‌که مقصد نهایی آنجاست... کتاب مرگ فراتر از زیبایی نوشته سمیه کارجو مجموعه‌ای از آیات قرآنی، روایات و احادیث ائمه است که درباره زیبایی و رمز و رازهای دنیای بعد از مرگ صحبت می‌کند.

درباره کتاب مرگ فراتر از زیبایی

تابه‌حال به دنیای جاودانی که بعد از زندگی در این دنیا انتظارتان را می‌کشد فکر کرده‌اید؟ آخرین سفر انسان و روانه شدن او به سوی دنیای جدیدی که در آنجا باقی خواهد ماند، اتفاقی است که او را به تکامل می‌رساند. بنابراین به همان اندازه که انسان‌ها برای سفرهای دنیایی خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند، بهتر است برنامه عزیمت ابدی خودشان را در نظر داشته باشند.

کتاب مرگ فراتر از زیبایی که سمیه کارجو آن را نوشته است، یک راهنمای معنوی و یادآور مسیری است که همه آدمیان پیش روی خود دارند. این کتاب مجموعه‌ای از آیات قرآنی، روایات پیامبر اعظم (ص) و بیانات امام علی (ع) در نهج‌البلاغه است که درباره مرگ و سفر به آخرت صحبت می‌کند.

با خواندن این کتاب می‌آموزید توجه به مسیری که در این دنیا پیش می‌گیرید، تا چه اندازه اهمیت دارد و مهم‌ترین نکاتی که درباره جهان دیگر گفته شده است، چه مسائلی هستند.

کتاب مرگ فراتر از زیبایی برای چه کسانی مناسب است؟

همه افرادی که از خواندن کتاب‌های دینی، آیات و روایات قرآنی لذت می‌برند، مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب مرگ فراتر از زیبایی می‌خوانیم

معاد جلوه‌گاه رحمت الهی است که بر انسان‌ها می‌گذرد و رحمت بی‌کران الهی پس از مرگ در معاد به انسان‌ها فرود می‌آید و انسان برای اینکه بتواند زیبایی پس از مرگ را باور کند باید به درک این مفهوم برسد که سعادت بشریت در مرگ است و هر انسانی همانگونه که باید سعادت زندگی و خوشبختی و نیکبختی را در درون خود جست‌وجو کند و بیرون از خود به دنبال آن نگردد، باید سعادت پایان زندگی را هم در مرگ بداند و در این فرصت کوتاهی که چشم به هم زدنی می‌گذرد به این نتیجه برسد که تنها برای زیستن به این دنیا نیامده است و از ذهن جست‌وجوگر و کاوش‌گر به خود برای بالا بردن سطح معلومات خویش استفاده کند در مورد عالم هستی که مرحله‌ای از سفر به سوی آخرت است و در مورد درک چگونگی سعادتمند شدن پس از مرگ.

در واقع انسان‌ها باید بدانند و به این باور قلبی برسند که اتفاقی (مرگ) که در پایان این دنیای پر از فرازونشیب دنیا قرار است باعث سعادت بشر شود و انسان را به اوج درک مفاهیم برساند چگونه ممکن است زیبا نبوده و زشت جلوه کند.

بلکه زیبایی بی‌نظیر است و دروازه‌ایست به سوی ادراک فوق بشری برای موجوداتی که در این دنیا درکشان از جهان هستی به اندازه هاله و یا سایه‌ای است و برای اینکه درک انسان حتی برای ذره‌ای بالاتر برود باید آزادانه فکر کند و فکر خویش را محدود نکند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مرگ زیباست
یاد مرگ و زیبایی‌های پس از آن
باور مرگ
اشتیاق مرگ
ترس از مرگ
آیاتی در قرآن که دلالت بر وجود مرگ و چگونگی آن دارد
مرگ از بیان حضرت علی (ع) (نهج البلاغه)
روایات پیامبر و دیگر معصومین در مورد مرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ فراتر از زیبایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات صبح امروز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات32
زبانفارسی
شابک978-622-6884-26-6
موضوع کتابکتاب‌های حدیث، کتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ فراتر از زیبایی

ژیلا شجاعی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
کتاب خوبی بود و باعث می‌شد که انسان درک زیبایی از مرگ داشته باشد. و در واقعه همین که ما را یاد مرگ انداخت این خود یک موهبت الهی بود. چرا که باعث می‌شود انسان کمتر دچار غم و غصه دنیوی شود ‌در کل کتاب‌های معنوی باعث می‌شوند که روح انسان جلا یابد من به نوبه خود مرگ رو زیبا می‌بینم چون شاهد بودم که یکی از دوستان نازنیم که دچار سرطان بدخیم شده بود به قدری شیمی درمانی و روند درمان او را آزرده کرده بود که مرگ را ترجیح می‌داد. او مرگ را زیبا می‌دید. من فکر می‌کنم در این جور مواقع مرگ نعمت بزرگی است چرا که باعث می‌شود انسان از درد و عالام این دنیا راحت شود. اما باید زندگی را دوست داشت و با مشکلات دست و پنجه نرم کرد و نباید بی هدف منتطر مرگ بود باید تا زمان مرگ که بر هیچ انسانی آشکار نیست به زندگی امیدوار بود. نه اینکه یک نفر خود را حلق آویز کند و خودکشی کند و دیگران بگوید اه چقدر مرگ زیباست. پس با امید رسیدن به اهدافمان زندگی می‌کنیم تا تقدیر الهی چه خواهد. اما مرگ را از یاد نمی‌بریم چرا که همانطور که در این کتاب نوشته شده برای اینکه یاد کردن مرگ باعث می‌شود که از راه راست خارج نشویم و به قولی خب دنیا و هوس‌های زودگذر دنیا ما را اسیر خود نکند.
تشکر از کتابراه عزیز❤🌺👌
اعظم آقامحمدی
۱۴۰۳/۱/۷
باسلام و عرض ادب نیت نویسنده را در خصوص نگارش کتاب که همان تلنگری برای همه ما مسافران زمینی است پسندیدم. اما به نظرم کتاب کلی گویی بود و می توانست از اسنادعلمی و آیات و روایات متعددی استفاده کند. از اعضای از آیات قرآن استفاده شده بود که می توانست تفسیر آن را برای درک بهتر خواننده بیاورد. من دوست از داشتم نویسنده مختصری سوابق علمی خود در مقدمه کتاب می آورد تا برایم مشخص می شد که آیا مطالب بر پایه دانش و تخصص ایشان ارائه شده یا خیر. چرا که نوشتن در خصوص مباحث اعتقادی کار یک عالم دود چراغ خورده است. جز قسمت آیات و روایات برای سایر مطالب کتاب مستندات و منابع معرفی نشده که بهتر هست نویسنده محترم یا در پانوشت و یا در قسمت آخر کتاب به آن بپردازد. کتاب یک دفعه تمام شد و این نمی تواند خالی از اشکال باشد. همچنین غلط املایی زیادی داشت که بعضی جاها معنی جمله را عوض می کرد. در پایان از همت و نیت خانم کارجو نهایت قدردانی را دارم. من خودم به شخصه وقتی زیاد غرق دنیا می شوم هر از چند گاهی با مطالعه کتابهایی با محتوای مرگ و قیامت کمی به مسیر بر می گردم. ان شاءالله در راهی که در پیش گرفتید موفق و موید باشید و از نقد ما بر کتاب آزرده خاطر نشوید.
سهیلا مومنان
۱۴۰۲/۹/۲۷
سلام
کتاب بسیار کوتاهی بود (در حد ۳۲ صفحه) و گفته هایش در حد کلیات و بیان آیات و احادیث بود و بنظر من در کل حرف جدیدی نداشت. با اسمی که نویسنده انتخاب کرده بود، تصور من این بود که با نگاهی متفاوت و محتوایی غنی تر و از منظری جدید داستان مرگ را تشریح کرده باشد که با خواندن آن آگاهی و آرامش فرد به
نسبت ماجرای مرگ بیشتر شده و ارتقاء یابد، ولی چنین نبود و مطالب کتاب صرفاً جمع‌بندی مطالبی پیش گفته در حدی بسیار مختصر بود.
تعدادی غلط املایی هم داشت که ایکاش مجدد بازخوانی و اصلاح شود
با این همه، از نویسنده محترم به خاطر تلاش و سعی در انتقال آگاهی به خوانندگانش سپاسگزارم
ممنون از کتاب راه بابت کتاب‌های که به ویژه بصورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
با تشکر مجدد و احترام
غلامرضا معینی
۱۴۰۱/۸/۱۵
با سلام خدمت شما خوانندگان و نویسنده محترم مطالب این کتاب واقعیت زندگی در دنیا و آخرت رو بیان کرده دوستی که گفته بودند ما هرگز خداوند رو نه این دنیا و نا آن دنیا ملاقات نمیکنم باید عرض کنم منظور نویسنده دیدن خداوند با چشم سر نبوده بلکه با چشم دل هست و چون هدف از تکامل نزدیک شدن صفات انسانها به صفات خداوند متعال هست لذا با اعمال صحیح و سیر تکاملی میتوان به صفات خوب و شایسته دست پیدا کنیم که در واقع درک کامل از خلقت انسان هست و بالطبع دیدار با خداوند و لذا مرگ نیز ادامه روند تکامل انسانها در مرحله‌ای دیگر از زندگی هست و نه پایان زندگی بلکه پایان زندگی مادی و ادامه راه معنوی خواهد بود به امید اینکه همه ما انسانها بتوانیم به کمال واقعی برسیم ان شاءالله
Mm
۱۴۰۱/۵/۱۱
خوب بود واس اینکه نترسید برید کتابهای کسانی که تجربه خوب از مرگ داشتند بخونید واقعا ادم عاشق مرگ میش البته بعدش باز یاد اعمالمون میفتیم و... 😐😐😐😐
یک نکته اینه خودکشی گناه خیلی بزرگیه و عذاب بزرگی دار،، مرگ هرچقدم قشنگ باش واس اهلش نه همه
کسایی که خودکشی میکنن بلاتکلیفن و اسیرن تنهای تنها،،

برنامه زندگی پس از زندگی ببینید حتما،،
فقط ایرانم نیست خارجیش هم هست از اینترنت بگیرید ببینید،،
11. نفس کشیدن مرد گام اوست به سوی مرگ، زیرا هر نفس از عمر او کم کرده به مرگ نزدیک می‌نماید. مانند گام برداشتن که شخص را به مقصدش نزدیک می‌گرداند. (نهج‌البلاغه حکمت ۷۱)
زهرا ح س
۱۴۰۱/۴/۱۶
واقعا خیلی بده. اولا که مرگ به هیچ وجه دیدار با پروردگار نیست. ما در هیچ شرایطی نمیتونیم پروردگارو ببینیم چه قبل مرگ و چه بعد مرگ. اگر هم منظورش از دیدار پروردگار حس کردن پروردگار هس باید بگم ما تو همین دنیا با دیدن طبیعت و نعمتهای دیگر خدا خیلی هم بیشتر خدارو حس میکنیم و به وجودش پی میبریم. پس این جمله که تو کتاب بارها و بارها تکرار شده که مرگ دیدار با خدا است را من کاملا رد میکنم. و نویسنده محترم دقت نکرده که اینطور که ایشون به مرگ آب و تاب داده اگه یک نوجوان این کتابو بخونه چه اتفاقی می‌افته؟ قطعا خودکشی میکنه. همونطور که قبلا هم یه معلمی با همین صحبتها باعث خودکشی شاگرد سیزده سالش شد.
نویسنده محترم شما قبلا چند بار فوت کردید؟! این چرندیاتو راجع به مرگ از کجا پیدا کردی و تو کتابت آوردی؟! حتی یک کلمشم قبول ندارم و خواهشا با این حرفای غیر علمیتون و آب و تاب دادن به آن دنیا باعث خودکشی نوجوانهامون نشین. اولا که بمیریم بعدش وارد برزخ میشیم و قرنها طول میکشه تا روز حساب و رفتن ب جهنم یا بهشت فرا برسه. هیچ دیدار و ملاقاتی هم بعد از مرگ با پروردگار عالم نیست. اتفاقا تو همین دنیا با دیدن نعمتهاش میتونیم وجودشو ببینیم. مرگ و بعدش برزخ و انتظار برای روز حساب جز بدبختی چیز دیگری نداره. پس باید قدر زندگی کردنمونو بدونیم و مثل یه انسان شریف به زندگیمون ادامه بدیم و شاکر پروردگارمون هم باشیم.
ساناز معینی
۱۴۰۱/۸/۱
ببینید به یادمرگ بودن خیلی میتونه روی زندگی روزمره ما تاثیرمثبت بزاره... آدم اگه همیشه بدونه شاید لحظه‌ی دیگه نباشه کسی رو از خودش نمیرنجونه.. به کسی ظلم نمیکنه.. سعی میکنه همه رو خوشحال نگه داره. باخانواده ودوستاش خوش اخلاقه وخوش رفتار. ازهمه مهمتراینکه باخالق خودش بیشتراز بیش حرف میزنه و عبادت به ورازونیازمیکنه. میکنه... کتاب خیلی خوبی بود... مرگ هرگز پایان زندگی نیست بلکه ورود یه جهان زیباتر و بزرگتر باآگاهی‌های بیشتره. ماشاید نتونیم بعدازمرگ غذابخوریم اما روحمون آزاد وشادازهرقفسی برای خودش به حیات ادامه میده
پیام رستم خان
۱۴۰۳/۱/۸
باسلام.. واقعاممنونم از نویسنده‌ی این کتاب منو یاد دوران خدمتم انداخت... قبرستان... بهشت زهرا... ایستگاه اخر.. زمانی که سرباز بودم با خدای خودم میجنگیدم که چرا من.. بعد از این همه تلاش در عرصه‌ی ورزش به دلیل اتفاقات محیط پیرامون شدم سرباز قبرستان... و انجا با خدا در جنگ بودم که چراااا من؟ اما بعد و از گذشت ۱۰سال فهمیدم که دانشگاهی بود که واقعا خدا بهم نظر لطف داشت که شدم کهنه سرباز بهشت.... این کتاب هم منو یاد بهشت زهرا انداخت از خدا ممنونم که این کتابو سر راهم قرار داد... خدایا سپاسگزارم
فائقه
۱۴۰۲/۶/۱۸
کتاب خوبیه و ترس از مرگ رو از بین میبره و نشون میده که زندگی بعد از مرگ بسیار شیرین و جذابه وب ه نظرم با وجود اینکه این حرفها رو قبول دارم ولی بهتره برای این کتاب رده سنی انتخاب بشه و هر کس این کتاب رو نخونه بخصوص کسانی که زیادی به مرگ وزندگی بعد از اون کنجکاو هستن یا کسانی که مشکلات خانوادگی و در اعتیاد مالی زیادی زندگی دارن و یا حتی نوجوانها و افراد زیر بیست سال ممنوع بشه چون متاسفانه ممکنه باعث خودکشی بشه هر چند ممکنه بگید چه ربطی داره ولی واقعا بی ربط هم نمیتونه باشه
ZOHREH BAYAT
۱۴۰۱/۴/۱۰
درود و خداقوت به شما بانو کارجو❤کتاب بسیار عالیی بود خلاصه و مفید تعداد صفحات کم بودو مطالب خوب بود.. یه جورایی باور مارو تغییر میده و میگه به لذت‌های زود گذر این دنیا زیاد توجه نکنیم بیشتر به فکر آخرت باشیم.. ترس از مرگ نداشته باشیم مرگ یه چیز حتمییِ؛ مرگ جدا شدن روح از جسم انسانه نه پایان پیشنهاد زندگی... میکنم بخونید؛ یک ساعت بیشتر زمان نمیبره تعداد صفحات کمه اما تاثیر زیادی روتون میزاره❤خسته نباشید....
امیر حسام الدین فرخی
۱۴۰۲/۴/۳۰
کتاب بسیار خوبیست
اینکه انسان بداند که برای چه به این دنیا اومده و در این دنیا باید راه تکامل را در پیش بگیره و روح خود را پرورش بده.... این کتاب کسی رو برای مرگ و مردن تشویق نمیکنه این کتاب و حتی قران یاداوری میکنه که انسان برای چه در این دنیا اومده و چطور میتونه روحش رو پرورش بده و به تکامل برسه که بعد از مرگ لیاقت اینو داشته باشه به مرحله و بعد بالاتری بره و خدای خود را بهتر و بیشتر درک کنه
یا صاحب الزمان
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
کتاب بی نظیر درباره زندگی و مرگ است با خوندن این کتاب معنی مرگ متوجه میشی و دیگه ترس از مرگ نداری و بیشتر برای مردن شوق و هیجان داری
با خوندن این کتاب اعتقادت بیشتر میشه و دنبال مطلب جدید تر میری.....
جلمه آخر اگر اعتقادت ضعیفه یا توی دوراهی هستی حتما این کتاب بخوند خیلی کمک تون میکنه...... قوی

اگر اعتقادت بخونید اعتقادت تون قوی تر میکنه
به شخصه به من خیلی کمک کرد مخصوصا دیگه ترس از مرگ ندارم.....
📚💞😍parniya😍💞📚
۱۴۰۱/۸/۲
فوق العاده بود. نویسنده‌ی عزیز جوری مرگ رو توصیف کرده و آیات و احادیث و کنار هم چیده که اشتیاقم برای دیدار خالقم چندین برابر شد. و باعث شد که بیشتر روی اعمال و رفتارم دقت کنم. عجب سفریست، سفر دیدار عشق (خالق مهربونم) 😍😘❤️لازمه که چندین بار این کتاب پر ارزش و پر محتوا رو بخونم. دستتون طلا. از نویسنده خوش ذوق و از مدیران کتابراه صمیمانه سپاسگزارم🙏❤️💐
محدثه جانی پور
۱۴۰۱/۴/۲۶
سلام چقدر زیبا نوشته‌اند. دستشان درد نکند واقعا خواندنی بود من که لذت بردم هر کسی توی زندگیش غم و ناراحتی و افسردگی رو تجربه کنه، با یاد مرگ میتونه دوباره به زندگیش انگیزه و نشاط بده. بارها تجربه کردم هر وقت ناراحت و غمگین هستم و دلیلی واسه زندگی نمی‌بینم یاد مردن که میافتم کاملا با انگیزه و بانشاط میشم و مدام در حال تلاش برای کار نیک و رضایت الهی‌ام. سپاسگزارم
مجتبی یاوری
۱۴۰۱/۴/۱۵
سلام. این کتاب مطلب خاصی رو ارائه نمیده که بگیم خوب بود خوندنش! یک حالت انگیزشی داره و اگر دقت کنید یک جمله به صورت‌های مختلف گفته میشه و معنی تمام جملات این هستش: «مرگ زیباست». من هم میتونم بگم این دنیا زیباست، هزاران بار، اما مهم دلیل منطقی بر اساس آیات و روایات هست که به صورت موشکافانه این مسئله رو بیان کنن تا بتونه شخص رو قانع کنه. خیلی خیلی باید روی کتاب کار بشه.
مشاهده همه نظرات 89

راهنمای مطالعه کتاب مرگ فراتر از زیبایی

برای دریافت کتاب مرگ فراتر از زیبایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.