معرفی و دانلود کتاب مرگ: موهبتی الهی

عکس جلد کتاب مرگ: موهبتی الهی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرگ: موهبتی الهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ: موهبتی الهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ: موهبتی الهی

سادگورو در کتاب مرگ: موهبتی الهی، این سوال را مطرح می‌کند که مرگ امری زیباست یا اتفاقی است که باید برای آن سوگواری کرد؟ این باور غلط در همه‌ی ما وجود دارد که مرگ تا زمانی که تجربه نشود، قابل درک نیست، اما خواندن تجربیاتِ مربیان معنوی مانند سادگورو، می‌تواند به‌عنوان راهنمایی عملی، در شناخت و مواجهه‌ی ما با مرگ یاری‌رسان باشد.

درباره‌ی کتاب مرگ: موهبتی الهی

مرگ، دوشادوشِ زندگی حرکت می‌کند، اما انسان‌ها به همان اندازه که به زندگی می‌پردازند، مرگ را نادیده می‌گیرند. سادگورو (Sadhguru)، یوگی و معلم معنوی، در کتاب مرگ: موهبتی الهی (Death; An Inside Story)، دیدگاه انسان‌ها را نسبت به مرگ تغییر می‌دهد. او مرگ را به‌مثابه‌ی امکانی معنوی در نظر می‌گیرد. چنانچه می‌توان گفت اتفاقاتی که در زندگی فرصتِ ظهور نیافتند، در مرگ می‌توانند به وقوع بپیوندند.

معرفی و دانلود کتاب مرگ: موهبتی الهی

مرگ در تمام فرهنگ‌ها امری در نظر گرفته می‌شود که نباید مستقیماً از آن صحبت کرد. حرف زدن درباره‌ی مرگ تا مدت‌ها در انحصار کشیشان و نمایندگان دینی بود؛ تا اینکه پای علم به میان آمد. دانشمندان با بررسی عواملی که منجر به مرگ می‌شد و تجربه‌ی وضعیت جسمانی‌ در شخصِ رو به موت، اطلاعات زیادی را به جامعه‌ی انسانی افزودند. حالا انسان‌ها گمان می‌کردند که درک بهتری از این پدیده‌ی ناشناخته دارند. اما علم پزشکی نیز چیزی جز شرح جنبه‌ی بیولوژیکیِ زندگی از نقطه‌ی شروع تا پایان نبود. علم به این پرسش پاسخ نمی‌داد که پس از مرگ چه اتفاقی می‌افتد. دانشمندان برای قبل از تولد و بعد از مرگ، چیزی متصور نمی‌شدند. این سوالاتی است که سادگوروی هندی، برمبنای آیین هندوئیسم به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

مهم‌ترین دغدغه‌ی ذهنی‌ انسان در طولِ هزاره‌هایی که بر روی کره‌ی زمین زیسته، پیشرفت در زندگی و رسیدن به آرامش بوده است. او از این مسئله غافل بوده که فهم معنای زندگی در گرو درک مسئله‌ی مرگ است. این انسانِ نوعی حتی پس از زیستنِ سال‌های بی‌شمار، نمی‌تواند به پرسش‌های اساسی خلقت پاسخ دهد؛ پرسش‌هایی نظیرِ اینکه از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟

کتاب مرگ: موهبتی الهی در بخش اول، زندگی و مرگ را در کنار یکدیگر بررسی می‌کند. در این بخش، سادگورو چیستی مرگ را مورد پرسش قرار می‌دهد و این سوال را در مخاطب ایجاد می‌کند که آیا مرگ یک فاجعه است؟

شاید هیچ‌گاه به این مسئله فکر نکرده باشیم که باید برای مرگ هم مانند زندگی، آمادگی لازم را پیدا کنیم. سادگورو در کتاب مرگ: موهبتی الهی، راه‌های آمادگی برای یک مرگ خوب و زیبا را ارائه می‌کند. او همین‌طور، راهِ مقابله با ترس از مرگ را نیز آموزش می‌دهد.

از دیگر مسائل تازه‌ای که در کتاب مرگ: موهبتی الهی به آن اشاره می‌شود، موضوع کمک به مردگان است. این فصل از کتاب، تمام مسائلی را که باید پس از مرگِ یک شخص بدانید با شما در میان می‌گذارد؛ مسائلی که تا قبل از سادگورو، کسی از آن‌ها به این وضوح سخن نگفته. زمانی که مرگ را درک کرده و بپذیرید، زمان آن می‌رسد که یاد بگیرید چطور با مرگ دیگران برخورد کنید. چگونگی آماده کردن جسد برای کفن‌ودفن، کارهایی که نباید اطراف جسد انجام دهید، ادای احترام به مرده و... مسائلی است که به‌تفصیل در کتاب مرگ: موهبتی الهی مورد بررسی قرار گرفته است.

سوگواری اتفاقی مهمی در تکمیلِ رویداد مرگ است. ما با شناختْ نسبت به ماهیت غم و اندوه خود، می‌توانیم به سلامت از دوران سوگواری عبور کنیم. بخش سومِ کتاب مرگ: موهبتی الهی به زندگی پس از مرگ اختصاص دارد. در این بخش اغلبْ موضوعاتِ ماورایی عنوان می‌شود. موضوعاتی از قبیل ارواح و زندگی آن‌ها.

این کتاب را نشر ترنگ با ترجمه‌ی زهره مالمیر روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب مرگ: موهبتی الهی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبعی خوب برای کسانی است که اضطراب مرگ را تجربه می‌کنند یا با غم فقدان مواجهند.

در بخشی از کتاب مرگ: موهبتی الهی می‌خوانیم

استفاده از انرژی‌های منفی برای آسیب رساندن به دیگری، روشی بسیار قدیمی در جهان است. در هند، آن‌ها از ‌این ‌روش علم کاملی به‌‌وجود آوردند. از چهار وِدا، آتاروانا ودا به‌طور کامل درباره‌ی علوم غیبی است. همچنین به‌طور مفصل در مورد نحوه‌ی استفاده از انرژی‌ها صحبت می‌کند که چطور به نفع شما و به ضرر دیگران باشد. آتاروانا ودا توضیح می‌دهد که اگر کسی بر این امر مسلط باشد و بخواهد از آن استفاده کند، چگونه می‌تواند باعث رنجی عظیم و حتی مرگ شود. درباره‌ی آن هیچ تردیدی نیست. یک راه ساده که مردم سعی می‌کنند به دیگران آسیب بزنند، نفرین است. حال، نفرین چیست؟ میزان مشخصی از افکار منفی و سیاه که به‌سوی شما روانه می‌شوند. به همین دلیل، شما بیمار می‌شوید. وقتی این اتفاق می‌افتد، اگر پزشک خوبی پیدا نکنید، ممکن است از نظر روانی متزلزل شوید یا حتی بمیرید. در روزگاران قدیم، اغلب افرادی که از نظر روانی دچار بی‌ثباتی می‌شدند، در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌مردند؛ زیرا کاری انجام می‌دادند که باعث مرگ‌شان می‌شد یا اینکه غذا نمی‌خوردند و خود را از پا درمی‌آوردند. تنها گروه خاصی از افرادی که در حالت جنون آرام یا جنون دلپذیر بودند مدت زیادی دوام می‌آوردند.

حتی ممکن است لعن‌ها، فرد نفرین‌کننده را بکشد. اگر آن‌ها بلد نباشند چگونه زهری را که تولید کرده‌اند خارج کنند، آن زهر می‌تواند آن‌ها را بُکشد یا می‌تواند شخص دیگری را بکشد. اجازه دهید این‌طور توضیح دهم، شخصی می‌خواهد به نیت مرگ‌تان شما را نفرین کند. او مقدار خاصی سیاهی در ذهن خود ایجاد می‌کند و آن را بیرون می‌دهد، اما برحسب اتفاق شما کمی دور هستید یا به‌نوعی برای این کار در دسترس نیستید. ممکن است شخص دیگری که تصادفاً نزدیک است، آن نفرین را دریافت کند و به‌جای شما بمیرد. درست مانند این است که هربار با اسلحه شلیک می‌کنید، لزوماً به شخص مورد نظر شلیک نمی‌کنید؛ بلکه ممکن است به یکی از تماشاچیان شلیک کنید. در واقع، اکثر اوقات این بیننده است که آسیب می‌بیند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه: ضربه‌ی مهلک
بخش اول: زندگی و مرگ در یک نگاه
فصل اول: مرگ چیست؟
فصل دوم: فرایند مرگ
فصل سوم: چگونگی مرگ
فصل چهارم: آیا می‌توان در مرگ رخنه کرد؟
فصل پنجم: ماهاسامادی
بخش دوم: زیبایی مرگ
فصل ششم: آمادگی برای مرگ خوب
فصل هفتم: کمک به مردگان
فصل هشتم: کمک به تجزیه‌ی جسم
فصل نهم: سوگ و ماتم
بخش سوم: زندگی پس از مرگ
فصل دهم: زندگی یک روح
فصل یازدهم: بهترین زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ: موهبتی الهی
نویسنده
مترجمزهره مالمیر
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات364
زبانفارسی
شابک978-622-7741-68-1
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ: موهبتی الهی

فرزانه ابراهیم زاده
۱۴۰۲/۷/۲۶
کتاب خیلی خوبی بود در مورد مرگ توضیح میده خیلی از اصطلاحاتش سخت بودن به زبان هندی بودند بنظرم.. یه جا نوشته چرا ما باید از مردگان بترسیم مرده‌ها که آزاری ندارند عوضه اینکه از زنده‌ها بترسیم.. و همینطور نوشته که هیچ وقت در مورد مرگ صحبت نمی‌کنیم وقتی بچه‌ها می‌خواهند چیزی در این مورد بگویند یا را که بپرسند بچه‌ها سرزنش میکنیم در این مورد حرف نزنند چون می‌ترسند با حرف زدن مرگ به سراغشون بیاید و اینکه ما باید همیشه برای مرگ آماده باشیم اگر نمی‌توانیم زندگی خوبی داشته باشیم لااقل مرگ خوبی داشته باشیم.. خلاصه کتاب خیلی خوبی بود با تشکر از سادگورو و کتابراه عزیز و تهیه کنندگان این کتاب
محمد گلشنی
۱۴۰۳/۱/۶
عالی است بیان مطالب خوب است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مرگ: موهبتی الهی

برای دریافت کتاب مرگ: موهبتی الهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.