معرفی و دانلود کتاب مسئله مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها)

برای دانلود قانونی کتاب مسئله مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسئله مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسئله مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها)

کتاب مسئله مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها) تألیف علی اصغر رحمانی حسین آبادی و محمد نادعلی زاده چاری، حل معضل حمل و نقل را به عنوان یکی از کاربردی‌ترین مسائل بهینه‌سازی در مهندسی صنایع بررسی می‌کند.

در عصری که همه‌ی پدیده‌ها شتابان در حال تغییر و تحول هستند، ایستایی مایه‌ی نابودی است. یکی از راهبردهای مهم در راستای رسیدن به پویایی، اشاعه‌ی فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. به خصوص نوشتن کتاب در زمینه‌هایی که بحث نوین امروزی بوده و در موضوع مرتبط با آن نوشتار فارسی کمتر نوشته شده، می‌تواند مفید باشد. 

مسئله مسیریابی وسایل نقلیه یکی از مسائل علمی مهم و پرکاربرد است که در این زمینه گرچه تحقیقات زیادی انجام شده است، کتابی مبسوط به زبان فارسی منتشر نشده است. در کتاب حاضر ضمن معرفی این مسئله، زمینه‌های کاربرد و شیوه‌های رایج حل آن به تفضیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته که محصول کارهای پژوهشی مولفین در سال‌های اخیر است.

مسئله‌ی مسیریابی وسایل نقلیه، یکی از مهم‌ترین مسائل مدیریت زنجیره‌ی تأمین است. این اهمیت از آن‌جا ناشی می‌شود که تخصیص مطلوب وسایل به مسیرهای مختلف، تأثیر بسیار زیادی بر کاهش هزینه‌ها دارد. در تحقیق حاضر، این مسئله با در نظر گرفتن شرایط دنیای واقعی از جمله محدودیت تردد وسایل بررسی می‌شود. پس از تشریح مسئله و تعریف متغیرها و پارامترهای آن، مدل ریاضی این مسئله توسعه داده می‌شود.

در بخشی از کتاب مسئله مسیریابی وسایل نقلیه می‌خوانیم:

روش‌های بهینه‌سازی توابع یک متغیره، به سه دسته، روش‌های مرتبه صفر، مرتبه اول و مرتبه دوم تقسیم می‌شوند. روش‌های مرتبه صفر فقط به محاسبه تابع هدف در نقاط مختلف نیاز دارد؛ اما روش‌های مرتبه اول از تابع هدف و مشتق آن و روش‌های مرتبه دوم از تابع هدف و مشتق اول و دوم آن استفاده می‌کنند. در بهینه‌سازی توابع چند متغیره که کاربرد بسیار زیادی در مسائل مهندسی دارد، کمینه سازی یا بیشینه سازی یک کمیت با مقدار زیادی متغیر طراحی صورت می‌گیرد.

یک تقسیم‌بندی، روش‌های بهینه‌سازی با محدودیت را به سه دسته برنامه‌ریزی خطی، روش‌های مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌کند. مسائل با محدودیت که توابع هدف و محدودیت‌های آن‌ها خطی باشند، جزو مسائل برنامه‌ریزی خطی قرار می‌گیرند. برنامه‌ریزی خطی شاخه‌ای از برنامه‌ریزی ریاضی است و کاربردهای فیزیکی، صنعتی و تجاری بسیاری دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم پایه
فصل دوم: معرفی الگوریتم‌های فرا ابتکاری در حل مسائل مسیریابی وسایل نقلیه
فصل سوم: معرفی مسائل مطرح در مسئله مسیریابی وسایل نقلیه
فصل چهارم: کاربردهای مسیریابی وسایل نقلیه
فصل پنجم: بررسی انواع مسائل مسیریابی وسایل نقلیه
فصل ششم: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسئله مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-7272-22-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی صنایع
قیمت نسخه الکترونیک
38900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مسئله مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها)

برای دریافت کتاب مسئله مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.