معرفی و دانلود کتاب مسئول حقوق و دستمزد

عکس جلد کتاب مسئول حقوق و دستمزد
قیمت:
۳۳۰۰۰ ۲۹,۷۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسئول حقوق و دستمزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسئول حقوق و دستمزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسئول حقوق و دستمزد

کتاب مسئول حقوق و دستمزد تألیف مستانه رضائی، شهناز نوبخت، و مجتبی الله‌وردی، در حوزه‌های کاریِ مربوط به نظام‌های پرداخت، دانشی تخصصی و کاربردی از مباحث مرتبط با حقوق و دستمزد و مهارت‌های آن به دست می‌دهد. کتاب مورد نظر، دارای گواهی‌نامه‌ی ایزو 9001 در زمینه‌ی نشر کتاب و طراحی جلد است.

درباره‌ی کتاب مسئول حقوق و دستمزد

در عصر سرعت، عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، یادگیری و توسعه‌ی مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای به امری ضروری و اجتناب‌‌ناپذیر تبدیل شده است. در این راستا، مراکز و مؤسسات فنی‌وحرفه‌ای با ارائه‌ی آموزش‌های تئوریک و عملی لازم به فراگیران در رشته‌های مختلف و متنوع، در جهت توانمندسازی وی جهت ورود به بازار کار، کارآفرینی و اشتغال‌زایی نقش مهم و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

مجموعه‌‌ی آموزشی و کاربردی مسئول حقوق و دستمزد، به‌همت جمعی از نویسندگان؛ مستانه رضائی، شهناز نوبخت، و مجتبی الله‌وردی، با توجه‌ به کمبود منابع درسیِ منطبق با استانداردهای مهارتیِ بین‌المللیِ سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، و با هدف گردآوری کامل مباحث و موضوعات متنوع و گسترده‌ی مرتبط با استاندارد مهارتیِ مسئول حقوق و دستمزد که از عنوان سرفصل‌های رشته‌ی امور مالی و حسابداری است، تهیه و تدوین شده است.

در اینجا، ذکر دو نکته واجب و ضروری است: یک: لازمه‌ی کسب این مهارت، آگاهی از قوانین استخدام، کار، مالیات، بیمه و بازنشستگی است، و دو: این مجموعه می‌باید با هرگونه تغییراتِ احتمالی در این قوانین، همگام و متناسب‌سازی شود.

همچنین سیستم حقوق و دستمزد، اطلاعات لازم و تصمیم‌ساز را باید در کم‌ترین زمان ممکن ارائه دهد؛ که تحقق این امر، مستلزم یادگیری و استفاده از نر‌م‌افزارهای حقوق و دستمزد است.

معرفی و دانلود کتاب مسئول حقوق و دستمزد

در فصل اول کتاب مسئول حقوق و دستمزد، مستانه رضائی، شهناز نوبخت، و مجتبی الله‌وردی، انواع سیستم‌های حقوق و دستمزد و قوانین و مقررات آن از جمله قوانین کار، بیمه و تأمین اجتماعی مرتبط با آن را معرفی می‌کنند. در فصل دوم درباره‌ی محاسبه‌ی حقوق و دستمزد براساس چندین عامل از جمله حقوق پایه، اضافه کاری، نوبت کاری، عیدی و پاداش، مرخصی، ذخیره‌ی سنوات خدمت، کارآموزی، اوقات تلف شده و... می‌خوانیم. فصل سوم به لیست حقوق و دستمزد، لیست بیمه و مالیات، ثبت و صدور اسناد حسابداریِ حقوق و دستمزد، پرداخت حقوق و دستمزد و کسورات آن و... می‌پردازد. و در نهایت، فصل چهارم به دادن و گرفتن اطلاعات از کامپیوتر با توجه‌ به سیستم Pay Roll اختصاص یافته؛ که البته با توجه‌ به سرعت روزافزون رشد فناوری، نیازمند به‌روزرسانی در بخش استفاده از سیستم عامل مورد استفاده است.

در مجموع کتاب آموزشی مسئول حقوق و دستمزد، مرجعی تخصصی، کامل و کاربردی است که خواننده را در راستای شناخت عمیق‌تر مفاهیم و اصطلاحات حقوق و دستمزد، محاسبه‌ی حقوق و دستمزد قابل پرداخت، تنظیم ثبت‌های لازم، و همچنین تهیه‌ی لیست حقوق و دستمزد و لیست بیمه و مالیات به‌صورت دستی و کامپیوتری، توانمند خواهد کرد؛ که البته تمرین، ممارست و عمل به توصیه‌ها و به‌کار بستن آموزه‌‌های کتاب، شروط اساسی و لازم آن هستند.

اثر حاضر، چاپ هجدهم از کتاب مسئول حقوق و دستمزد است که به‌‌همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران که ناشر تخصصی کتب علمی دانشگاهی، علوم پایه و به‌ویژه علوم کامپیوتر و انفورماتیک است در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب مسئول حقوق و دستمزد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مسئول حقوق و دستمزد، مناسب کسانی است که به‌شکل تخصصی در رشته‌ها و حوزه‌های مرتبط با حقوق و دستمزد فعالیت دارند؛ از جمله مدیران و کارمندان بخش‌های حسابداری و امور مالی مؤسسات و سازمان‌ها، و همچنین مدرسان و مربیان این حوزه‌ها.

در بخشی از کتاب مسئول حقوق و دستمزد می‌خوانیم

بیمه‌ی بیکاری

یکی دیگر از اقلام هزینه‌های سربار که باید توسط کارفرما محاسبه و به صندوق بیمه‌ی بیکاری واریز شود بیمه‌ی بیکاری می‌باشد. به موجب قانون کارفرما موظف است در زمان تنظیم لیست معادل سه درصد حقوق و دستمزد کارکنان را علاوه بر دستمزد به عنوان حق بیمه‌ی بیکاری محاسبه و به صندوق بیمه‌ی بیکاری واریز کند. به همین جهت حق بیمه‌ی بیکاری نیز مانند حق بیمه‌های سهم کارفرما یکی از اقلام هزینه‌های سربار محسوب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناخت انواع سیستم‌های حقوق و دستمزد و قوانین و مقررات
فصل دوم: محاسبات حقوق و دستمزد
فصل سوم: تنظیم و محاسبات لیست حقوق و دستمزد و حسابداری حقوق و دستمزد
فصل چهارم: دادن و گرفتن اطلاعات از کامپیوتر با توجه به سیستم PayRoll

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسئول حقوق و دستمزد
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-964-354-532-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
۳۳۰۰۰ ۲۹,۷۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مسئول حقوق و دستمزد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مسئول حقوق و دستمزد

برای دریافت کتاب مسئول حقوق و دستمزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.