معرفی و دانلود کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان

عکس جلد کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان
قیمت:
80600 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان

سید جواد حسینی کیا در کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان به بررسی آرای این دو شخصیت برجسته در باب معاد می‌پردازد و تصویری جامع از نظرات آن‌ها را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

درباره کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان

معاد یکی از اصول دین است که پیامبر و ائمه‌ی معصوم روایات و حدیث‌های بسیاری راجع به آن نقل کرده‌اند. قرآن نیز پس از توحید به مسئله‌ی معاد بیش از هر موضوع دیگری پرداخته است.

همانطور که از نام کتاب حاضر برمی‌آید، سید جواد حسینی‌کیا در کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان، به بررسی نظرات این دو چهره‌ی شناخته‌شده (که هریک دیدگاهی متفاوت نسبت به مسئله‌ی معاد دارند)، می‌پردازد.

شهید مطهری با استناد به روایات، آیات و دلایل عقلانی وجود روح را ضروری دانسته و جاودانگی انسان، معاد، قیامت، بهشت و عالم برزخ را شرح می‌دهد. از آن طرف مهندس بازرگان به وجود روح اعتقاد ندارد و نبود آن را امری حقیقی می‌شمارد. وی با این دیدگاه به بررسی جاودانگی جهان می‌پردازد و معاد را به تداوم شخصیت انسانی ربط می‌دهد.

کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به فقه و اصول از مخاطبان اصلی کتاب حاضر به شمار می‌آیند.

با سید جواد حسینی کیا بیشتر آشنا شویم

سید جواد حسینی‌کیا متولد سال 1351 از شهرستان سنقر استان کرمانشاه است. وی در رشته‌ی فلسفه و حکمت مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد و پایان‌نامه‌ی خود را بر اساس معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان نوشت. این پایان‌نامه بعدها توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به انتشار رسید.

در بخشی از کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان می‌خوانیم

همه مذاهب و ادیان دم از بهشت می‌زنند و وعده آن را به پیروان خود می‌دهند. حتی در مذاهب بت‌پرستی نیز چنین نگرشی وجود دارد؛ از بونانی‌ها گرفته که محل خدایان و پایان نیکان خود را در گلزارهای زبده به نام شانزلیزه می‌دانستند و یا وعده و وعیدهایی که کمونیسم به پیروان رنج‌کشیده خود می‌داد که تعبیر به ارض موعود می‌کردند.

در مجموع همه فرق، مذاهب، مسلک‌ها و آیین ها در پی رسیدن به یک دنیای بهتر و مطلوب‌تر و یا به تعبیری بهشت موعود هستند.
مهندس بازرگان مشترکات ادیان و مذاهب را در مورد بهشت در 4 چیز خلاصه می‌کند و می‌نویسد: «این بهشت‌ها با وجود اختلاف‌های زیاد از جهاتی با هم اشتراک دارند. تمام آن‌ها به زعم و به آرزوی معتقدین یا خوانندگان، حائز شرایط چهارگانه امنیت، سلامت، برکت و لذت هستند. هیچ آورنده مسلک و مذهب یا گرونده‌ای نیست که به دنبال این 4 چیز راه نیفتاده باشد و سعادت مورد نظر خود را خالی و خارج از آنها بداند: محیط امن و صلح محفوظ ار تعرض و ترس, وجود سالم نیرومند شاد و فراوانی خواربار و احتیاجات و بالاخره برخورداری رایگان از انواع خوشی‌ها و خوبی‌ها.»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معاد از دیدگاه شهید مطهری
فصل دوم: معاد از دیدگاه مهندس بازرگان
فصل سوم: مقایسه تطبیقی دیدگاه‌ها و نقد و بررسی آن
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-964-468-782-2
موضوع کتابکتاب‌های فقه و اصول
قیمت نسخه الکترونیک
80600 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان

برای دریافت کتاب معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.