معرفی و دانلود کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی: برای کارشناسان و دانشجویان رشته هوشبری

برای دانلود قانونی کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی: برای کارشناسان و دانشجویان رشته هوشبری

کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی نوشته‌ی محمدرضا بهرام پور، فرزاد عباس زاده، نیلوفر رشیدی پور و فاطمه دهدشتی، به بررسی بیمارانی پرداخته که بعد از عمل جراحی دچار عوارض و مشکلات شده‌اند که خوشبختانه به‌کمک تیم پزشکی رفع شده است. این اثر که برای کارشناسان و دانشجویان رشته هوشبری نوشته شده، در حین معرفی موارد بیماران مختلف، نکات دانستنی و توصیه‌های لازم دیگر را نیز مطرح می‌کند.

درباره‌ی کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی

بیمارانی که جهت اعمال جراحی مختلف شامل اعمال جراحی سرپایی مانند شکافتن آبسه در ناحیه‌ی فک، اعمال جراحی کوچک و سبک مانند جا انداختن کتف و کورتاژ و اعمال جراحی سنگین مانند جراحی‌های مغزی، سزارین و غیره وارد اتاق عمل سرپایی یا جنرال می‌شوند، بایستی ضمن آمادگی‌های جسمی و روحی، اقداماتی نیز برای آن‌ها صورت گیرد.

پروسه‌ی جراحی توسط تیم جراحی و با همکاری تیم بیهوشی و سایر پرسنل در محیط اتاق عمل انجام می‌گیرد. نکته‌ی قابل‌اهمیت این است که تیم بیهوشی و در رأس آن‌ها، متخصص بیهوشی بایستی تمامی علائم حیاتی و مشکلات پیش‌آمده برای بیمار را با ذکاوت و دقت بررسی کنند و در صورت بروز هرگونه مشکلی سریعاً علت آن را تشخیص و درصدد رفع آن برآیند.

تیم بیهوشی مسئولیت مهمی در قبال جان و حیات بیمار دارد و کوچک‌ترین سهل‌انگاری در خصوص مراقبت از بیمار می‌تواند عارضه‌هایی به‌ دنبال داشته باشد که اگر سریعاً برطرف نشوند باعث بروز مشکلات اضافی و عارضه‌های غیرقابل‌جبرانی در بیمار خواهند شد. کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی برای معرفی بیمارانی است که در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان و در سال‌های 1385 تا 1400 دچار عوارض و مشکلاتی شده‌اند و افراد مسئول توانسته‌اند این عوارض را رفع سازند و بیمار بهبود یافته است.

با توجه به احساس نیاز مؤلفان کتاب،‌ محمدرضا بهرام‌پور، فرزاد عباس‌زاده، نیلوفر رشیدی‌پور و فاطمه دهدشتی مبنی بر ارائه‌ی کتابی کامل در جهت معرفی موارد و موقعیت‌های مختلف پیش‌آمده برای بیماران و چگونگی برخورد و درمان آن‌ها پس از بیهوشی مجموعه مطالب کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی گردآوری و تالیف گردید. گفتنی‌ست این کتاب را انتشارات بوتیا منتشر کرده است.

کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی مناسب چه کسانی است؟

کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی برای کارشناسان و دانشجویان رشته هوشبری تألیف شده. امید است با مطالعه‌ی کتاب نامبرده بر دانش و توانایی شما عزیزان افزوده و قدمی در جهت رشد و تعالی جامعه‌ی بیهوشی برداشته شود.

در بخشی از کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی می‌خوانیم

بیمار جوانی با 38 سال سن دچار شکستگی فک شده و جهت جراحی به اتاق عمل‌ آورده شده است. برای بیمار از داروهای روتین بیهوشی استفاده شده و بیمار هیچ‌گونه مشکل و بیماری زمینه‌ای نداشته است. در حین جراحی دست جراح به ناحیۀ حلق بیمار می‌رسد و سینوس کاروتید بیمار شدیداً تحریک می‌شود و بلافاصله روی صفحه مانیتورینگ کاهش شدید فشارخون نشان داده‌ می‌شود، بیمار خون‌ریزی ندارد و دهیدراته هم نیست و رمی‌فنتانیل هم نگرفته است و از داروی فنتانیل نیز برایش استفاده شده است؛ لذا تشخیص 100 درصد تحریک سینوس کاروتید است و در این هنگام برای افت فشارخون بیمار از آمپول افدرین استفاده شد (آمپول افدرین غلظت 50 میلی‌گرم در یک سی‌سی می‌باشد که برای استفاده باید به غلظت 10 میلی‌گرم به‌ازای هر سی‌سی برسد)؛ اما ناگهان بیمار دچار ایست قلبی شد و بر روی صفحۀ کاردیوسکوپ، آسیستول (خط صاف) مشاهده شد که در این موقع سریعاً ضمن بستن گازهای بیهوشی به‌جز اکسیژن، آمپول آدرنالین (اپی‌نفرین) تزریق گردید و عملیات C. P. R و اقدامات پیشرفته احیا برای بیمار انجام گرفت و بعد از گذشت حدود یک دقیقه ریتم قلبی بیمار به وضعیت نرمال برگشت پیدا کرد؛

ولی بیمار همچنان برادیکارد بود که با استفاده از آمپول آتروپین، ضربان قلب بیمار به 85 ضربه در دقیقه رسید و جراح سریعاً عمل جراحی را ادامه‌ داد و سعی شد دست از تحریکات شدید بخصوص در نواحی حلق، حنجره و گردن بیمار بردارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار مؤلف
تاکی‌کاردی و موارد مربوط به آن
تاکی‌کاردی
موارد مربوط به تاکیکاردی
هایپرتانسیون و موارد مربوط به آن 
هایپرتانسیون
موارد مربوط به هایپرتانسیون
برادی‌ کاردی و موارد مربوط به آن
برادی کاردی
موارد مربوط به برادی کاردی
هیپوتانسیون و موارد مربوط به آن
هیپوتانسیون
موارد مربوط به هیپوتانسیون
مشکلات تنفسی و موارد مربوط به آپنه تنفسی
موارد مربوط به آپنه تنفسی
مشکلات تنفسی
مشکلات و گرفتاری اعصاب تنفسی حرکتی
گرفتاری محل اتصال عصب به عضله
گرفتاری خود عضله
تشنج و موارد مربوط به آن
تشنج
موارد مربوط به تشنج
آسپیراسیون ریوی و موارد مربوط به آن
شل شدن کاردیا و موارد مربوط به آن
علل ایجاد شلی در کاردیا
نکات مربوط به رگورژیتاسیون
پیشگیری از بروز آسپیراسیون ریوی
علائم آسپیراسیون ریوی
نکات دانستنی دررابطه با سیستم ادراری و موارد مربوط به آن
سرطان مثانه
انحراف ادراری
تست‌های عملکرد کلیه شامل موارد زیر می‌باشند
نارسایی کلیه
نکات دانستنی سیستم ادراری
دیابت و موارد مربوط به آن
دیابت
کتواسیدوز دیابتی
سندروم هایپرگلیسمیک هایپراسمولار
نفروپاتی
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی اتونوم
گاستروپاتی دیابتی
عوارض ماکروواسکولار
ارزیابی بیماران دیابتی قبل از عمل جراحی
مراقبت پس از جراحی بیمار دیابتی
هیپوگلیسمی
تشخیص مرگ مغزی و موارد مربوط به آن
تشخیص مرگ مغزی
واکنش مردمک‌ها
کما
مرگ مغزی
تست آپنه
معیارهای اهدای عضو در مرگ مغزی
ملاحظات بیهوشی در حین اهدای عضو
علامت لازاروس
ملاحظات بیهوشی
موارد متفرقه و نکات دانستی مربوط به آن‌ها
جفت سرراهی
نکاتی دررابطه‌ با عمل جراحی راد هارینگتون
نکات دانستنی در مورد لرز بیماران پس از بیهوشی و عمل جراحی
موارد کاربرد برونکوسکوپی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی: برای کارشناسان و دانشجویان رشته هوشبری
نویسنده، ، ،
ناشر چاپینشر بوتیا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-622-5208-28-5
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی

مهدیه میرموسی
۱۴۰۲/۴/۲
سلام کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی از نظر بار علمی بسیار با محتوا و از دیدگاه بنده با ارزش و تمام عیار است بویژه برای قشر دانشجو، تشکر ویژه دارم از گرد آورندگان این کتاب بخصوص نویسنده محترم کتاب جناب آقای دکتر محمدرضا بهرام پور
اجرکم عند الله
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی

برای دریافت کتاب معرفی عوارض شایع بیهوشی در بیماران تحت جراحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.