معرفی و دانلود کتاب ملاله و مداد جادویی

عکس جلد کتاب ملاله و مداد جادویی
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ملاله و مداد جادویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ملاله و مداد جادویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ملاله و مداد جادویی

چقدر خوب می‌شد اگر همه ما مدادی جادویی داشتیم و آرزوهایمان را برآورده می‌کردیم. کتاب ملاله و مداد جادویی نوشته ملاله یوسف زی داستان دختری‌ست که آرزو داشت که مدادی جادویی داشته باشد تا با آن همه کارهایش را انجام دهد. وقتی ملاله بزرگتر شد متوجه شد کارهای مهم‌تری مثل ایجاد صلح و امنیت در این دنیا وجود دارد که برای انجامشان به مداد جادویی نیازی نیست بلکه باید تلاش کرد. پس دست به کار شد...

درباره کتاب ملاله و مداد جادویی:

نویسنده این داستان ملاله یوسف‌زی دختر پاکستانی‌‌ست که همه تلاش خود را صرف رساندن پیام صلح جهانی کرده و امروز صدای او به گوش همه دنیا رسیده است. همین مساله باعث شد تا طالبان قصد جانش را بکند و او را مورد حمله قرار دهد.

بعد از این واقعه تلاش ملاله برای مقابله علیه ظلم و حق‌خواهی بیشتر شد و برای ایجاد آگاهی و آموزش زنان و دختران سرزمین خود و حتی همه جهان بیش از پیش جنگید. او در کتاب ملاله و مداد جادویی (Malala's Magic Pencil)، تلاش کرده تا با بیانی خیالی و جذاب با کودکان ارتباط برقرار کند و دید آن‌ها را نسبت به مسائل زندگی گسترش دهد. کودکان در این کتاب می‌آموزند تا اهداف بزرگ داشته باشند و هرگز برای رسیدن به آن دست از کوشش برندارند.

جوایز و افتخارات کتاب ملاله و مداد جادویی:

- جزء پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
- برنده جایزه کتاب کودک جین آدامز (2018)
- نامزد جایزه Monarch
- نامزد جایزه گودریدز برای کتاب های تصویری (2017)

در نکوداشت کتاب ملاله و مداد جادویی:

این کتاب خواندنی بینش وسیعی به دانش‌آموزان ارائه می‌کند و دیدگاه آن‌ها را در مورد جهان گسترده‌تر می‌کند... سادگی نوشته یوسف‌زی و پیام قدرتمندی که او می‌دهد، این کتاب را برای همه الهام‌بخش گرداندیده است. (مجله کتابخانه مدرسه)

کتاب ملاله و مداد جادویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم:

این داستان خیال‌انگیز را به کودکان 7 تا 12 سال که آرزوهای بزرگ در سر دارند و می‌خواهند با شجاعت به اهداف خود برسند، پیشنهاد می‌کنیم.

ملاله یوسف‌زی را بیشتر بشناسیم:

دختری که از کودکی با کمک پدر، قلب مهربان و ذهن روشن و آگاه خود توانست در سال در سال 2013، جایزه‌‌ ساخارف و در سال 2014، جایزه‌‌ی صلح نوبل را از آن خود کند. ملاله یوسف‌زی (Malala Yousafzai) در سال 1997 میلادی در سوات پاکستان متولد شد. ملاله از سن 12 سالگی شروع به نوشتن وبلاگی برای بی‌‌بی‌‌سی به زبان اردو کرد. در تابستان سال بعد مستندی درباره‌‌ زندگی وی برای روزنامه‌‌ نیویورک تایمز ساخته شد که به شهرت او و رساندن او به جایگاه دریافت جایزه صلح نوبل کمک کرد.

در سال 2012 بعد از معروفیت ملاله طالبان با حمله‌ای وحشیانه او را مورد اصابت گلوله قرار داد و اوضاع وخیمی را برای او رقم زد. او برای درمان و مراقبت‌های ویژه به بیمارستان ملکه الیزابت لندن منتقل شد.

با وجود مخالفت‌های دولت پاکستان و ممنوعیت انتشار آثار او با بهانه غرب‌گرایی و همزمان دشمنی‌های خطرناک طالبان با وی، ملاله برای رساندن صدای خود به جهانیان لحظه‌ای فرو ننشسته است.

بخشی از کتاب ملاله و مداد جادویی:

گفتم: «بابا؟»
جواب داد: «بله عزیزم؟» همیشه از اینکه صدایم می‌کرد عزیزم، خوشم می‌آمد.
«چرا من تا حالا آن دختر را توی کلاسمان ندیده‌ام؟» «چون... بابا نتوانست بلافاصله حرفش را ادامه بدهد.»
«... چون که، عزیزم، توی کشور ما خیلی‌ها دخترهایشان را نمی‌فرستند مدرسه. بعضی بچه‌ها هم باید کار کنند تا به خانواده‌شان کمک کنند. آن پسرها آهن‌قراضه‌هایی را که پیدا کرده‌اند، می‌فروشند. اگر این بچه‌ها به مدرسه بروند، خانواده‌هایشان گرسنه میمانند.»

من مدرسه را خیلی دوست داشتم. ولی اصلا نمی‌دانستم چه‌قدر خوش‌شانسم که می‌توانم بروم مدرسه.
پدرم همیشه میگفت: «ملاله مثل پرنده‌ها آزاد زندگی می‌کند.» حالا می‌فهمم واقعا چه‌قدر آزاد بوده‌ام

آن شب به خانواده‌هایی فکر کردم که غذای کافی نداشتند و به دختری که نمی‌توانست برود مدرسه. حتی به این فکر کردم که وقتی بزرگتر بشوم، ازم انتظار دارند برای برادرهایم آشپزی و نظافت کنم؛ چون در زادگاه من خیلی از دخترها اجازه نداشتند در آینده کسی بشوند که آرزویش را داشته‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ملاله و مداد جادویی
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-462-283-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ملاله و مداد جادویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ملاله و مداد جادویی

برای دریافت کتاب ملاله و مداد جادویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.