معرفی و دانلود کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران: رویکرد آماده‌سازی زمین

عکس جلد کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران: رویکرد آماده‌سازی زمین
قیمت:
37500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران: رویکرد آماده‌سازی زمین

ستایش عبداله زاده در کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران شاخصه‌های مهم توسعه‌ی پایدار و رشد هوشمند را در منطقه 22 تهران مورد بررسی قرار داده است. او در پژوهش خود به رویکردهایی چون کیفیت محیط زندگی و استفاده از مصالح بومی در راستای احیا و توانمندسازی بافت شهری پرداخته و چشم‌اندازی گسترده از برنامه‌ریزی شهری ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران

در دهه‌های اخیر رشد سریع و بی‌رویه‌ی شهرها در ایران، معضلات و نارسایی‌های بسیاری را ایجاد کرده و جنبه‌های گوناگون شهرنشینی را تحت تأثیر خود قرار داده است. ازجمله مهم‌ترین این مشکلات وجود بافت‌های فرسوده و قاعده‌مند نبودن ساخت‌و‌سازهای شهری است.

ستایش عبداله زاده، نویسنده‌ی این کتاب، معتقد است فقدان سیاست‌های توزیع عادلانه در بخش دولتی و نبود حمایت‌های کافی، سبب آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی شهرها و افت کیفیت مطلوب زندگی شده است.

در کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران با رویکرد آماده‌سازی زمین به بافت‌های شهری منطقه 22 تهران و ویژگی‌های زیست‌محیطی آن توجه شده و کاربری‌های گوناگون مسکونی، تجاری، فرهنگی و.. این منطقه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

کتاب حاضر به تازگی از سوی انتشارات شهرسازی منتشر شده و علاقه‌مندان به حوزه‌ی شهرسازی می‌توانند به این اثر مستند و علمی مراجعه کنند.

کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های مهندسی عمران و شهرسازی می‌توانند از نتایج علمی و کاربردی پژوهش حاضر استفاده کنند.

با ستایش عبداله زاده بیشتر آشنا شویم

ستایش عبداله زاده کارشناس ارشد مهندسی شهرسازی با گرایش برنامه‌ریزی شهری است. او از دانشگاه دولتی بجنورد فارغ‌التحصیل شده و از جمله افتخارات علمی‌اش باید به کسب رتبه‌ی اول منطقه‌ای جشنواره خوارزمی در سال 1392 و رتبه‌ی سوم پژوهشگر و دانشجوی برتر کشوری در حوزه‌ی شهرسازی اشاره کرد. این نویسنده عضو شبکه‌ی پژوهشگران ایران و همیار محیط زیست است و از جمله تألیفات او می‌توان به کتاب‌های «فیروزکوه قطب گردشگری استان تهران» و «مشاهیر و بزرگان شهرسازی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران می‌خوانیم

قیمت زمین، مسکن و اجاره، در هر منطقه، بازتابی از مطلوبیت مکان است. هرچه قیمت زمین در یک منطقه بیشتر باشد، نشانه‌ی آن است که مطلوبیت زیستی آن منطقه، برخورداری از مواهب طبیعی و دستاوردهای توسعه کالبدی و مطلوبیت‌های اجتماعی و اقتصادی، همچون رفاه و همگنی اجتماعی خانوارهای ساکن در آن منطقه، بیشتر است. بررسی تحولات قیمت زمین و مسکن در منطقه 22 و مقایسه آن با سایر مناطق شهر تهران، مطلوبیت نسبی اسکان در منطقه را نمایان می‌سازد.

اگرچه طرح "مجموعه شهری تهران" افزایش جمعیت ساکن در منطقه را توصیه نکرده است، اما تحلیل قیمت زمین، مسکن و اجاره و شناخت گرایش‌های اسکان در منطقه 22، به همراه وجود زمین‌هایی خالی و قابل اسکان، می‌تواند فشار تقاضا برای اسکان و قابلیت اجرا و دستیابی به این توصیه و یا حتی مطلوبیت آن را آزمون کند، بیش از 45 طرح شهری و فراشهری، از جمله آزادراه تهران شمال و 75 طرح آبخیزداری مرتبط با جهاد سازندگی در این منطقه، در مراحل مختلف طراحی و اجرا هستند. وجود یک طرح تفصیلی مصوب، و بازنگری آن در دو ناحیه منطقه توسط مشاورین مختلف، هماهنگی لازم را بین طرح‌های موردی و طرح کلی توسعه منطقه برقرار نکرده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مطالعات شهر و منطقه (حوزه‌ی بلافصل و حوزه‌ی نفوذ)
فصل دوم: مطالعات محدوده مطالعاتی - برنامه‌ریزی حوزه‌ی مداخله
فصل سوم: تهیه طرح آماده‌سازی زمین حوزه‌ی مداخله
فصل چهارم: تدوین ضوابط و مقررات
فهرست جداول
فهرست اشکال
فهرست تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران: رویکرد آماده‌سازی زمین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-94483-6-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه الکترونیک
37500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران

برای دریافت کتاب منطقه 22 قطب گردشگری شهر تهران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.