معرفی و دانلود کتاب نبرد با اژدهای درون: آموزش احساس عصبانیت به کودکان بدون از دست دادن کنترل

عکس جلد کتاب نبرد با اژدهای درون: آموزش احساس عصبانیت به کودکان بدون از دست دادن کنترل
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نبرد با اژدهای درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نبرد با اژدهای درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نبرد با اژدهای درون: آموزش احساس عصبانیت به کودکان بدون از دست دادن کنترل

کتاب نبرد با اژدهای درون نوشته‌ی جی اشنوس، راهکارهایی را برای شناخت رفتارهای عصبی کودکان به شما ارائه می‌کند و اینکه چگونه می‌توانید به فرزندان خود بیاموزید از رفتارهای عصبانی یا پرخاشگرانه‌ی خود دست بردارند و رفتارهای جدید و مثبت را بیاموزند.

درباره‌ی کتاب نبرد با اژدهای درون:

خشم و عصبانیت، یک احساس طبیعی است که با کمک خود کنترلی می‌توان آن را مدیریت کرد. کتاب نبرد با اژدهای درون (Show Me Your Mad Face) والدین را یاری می‌کند تا از همان دوران کودکی به فرزندان خود بیاموزند که خشم خود را چگونه مدیریت کنند و یا به گونه‌ای ابزار کنند که در زندگی مشکلی ایجاد نکنند.

عصبانیت احساسی است که بزرگسالان و کودکان بیشتر اوقات ابراز می‌کنند، اما در زیر آن احساسات دیگری مانند سرخوردگی، خجالت، نگرانی، بدبینی به خود و دیگران وجود دارد. بسیاری از مردم از این نوع احساسات ثانویه آگاهی ندارند و آن‌ها را انکار می‌کنند. به نظر می‌رسد که آن‌ها معتقدند عصبانی شدن از خجالت کشیدن یا آسیب پذیر بودن ایمن‌تر است و عصبانیت یک احساس قوی است و بقیه احساسات ضعیف هستند. در واقع برای بیان ابراز شرمندگی، ترس و نگرانی بیشتر از ابراز خشم، شجاعت لازم است.

برای کودکان مهم است که یاد بگیرند که همه احساسات خوب است و آنچه اهمیت دارد نحوه‌ی بیان آن‌هاست. جی اشنوس (Connie J. Schnoes) به والدین توصیه می‌کند که از کودکان در برابر موقعیت‌هایی که آن‌ها را عصبانی می‌کند محافظت نکنند. در عوض، همه‌ی کودکان باید بیاموزند که احساس عصبانیت در برخی مواقع یک احساس عادی است و روش‌های مناسبی برای کنترل و ابراز خشم بدون آسیب رساندن به خود یا دیگران وجود دارد.

کتاب نبرد با اژدهای درون به والدین کمک می‌کند تا رفتار عصبانی را در کودکان تشخیص داده و قبل از ایجاد مشکل اقدام کنند. اشنوس به والدین نشان می‌دهد که چگونه کودکی را که اغلب عصبانی است درک کنند و یاد بگیرند که این عصبانیت چه چیزی را نشان می‌دهد.

کتاب نبرد با اژدهای درون مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه‌ی والدینی که نگران رفتارهای پرخاشگرانه‌ی کودکانشان هستند، مفید خواهد بود.

دربخشی از کتاب نبرد با اژدهای درون می‌خوانیم:

بسیاری از والدین برای کمک به مشکلات مربوط به عصبانیت، فرزندان خود (پیش دبستانی ها - بچه‌های مدرسه، نوجوانان) را به کلینیک می‌آورند این والدین ابراز نگرانی می‌کنند که بچه‌هایشان نمی‌توانند عصبانیت خود را کنترل کنند. همه وقت عصبانی، پرخاشگر، نا فرمان به نظر می‌سند. بعضی چیزها را می‌شکند، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و گاهی منجر به صدمه‌ی خود می‌شوند. توضیحات مربوطه به مشکلات و آنچه برخی از کودکان هنگام عصبانیت انجام می‌دهند به همان اندازه متفاوت است که والدین و فرزندان که برای کمک به آنها، به کلینیک می‌آیند به هر حال مخرج مشترک در همه این‌ها عصبانیت است. زمانی که پدر و مادر به دنبال کمک هستند، چیزی برای از دست دادن ندارند زیرا آن‌ها هر چیزی که می‌توانند فکر کنند را امتحان کرده‌اند. ناامیدی والدین بسیار بالاست و صبر در حال از بین رفتن است یا کمرنگ شده است و ترس از این دارند که چیزی واقعاً در مورد فرزند آن‌ها دچار مشکل است و آن‌ها به عوان پدر و مادر در حال شکست هستند. آنچه بسیاری از والدین، در این زمان به آن احتیاج دارند، امید و اطمینان است.

مهم است که همه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان باید یاد بگیرند که چگونه احساسات را به روش سالم و درست ابراز کنند. انسان‌ها با این آگاهی از ابراز احساسات متولد نشده‌اند. در عوض ما از محیط خانوادگی، والدین، اعضای خانواده، معلمان، مربیان، رسانه‌ها، موسیقی که به آن گوش می‌دهیم و سایر افراد و منابع، چگونگی ابراز احساسات را می‌آموزیم. همه‌ی این تأثیرات محیطی آنچه که ما در مورد کنترل و بیان احساسات از عصبانیت یاد می‌گیریم را شکل می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: کودکان پرخاشگر
فصل اول: کودک و هیجان
فصل دوم: کودکان و خشم
فصل سوم: کودکان ابراز احساسات درست را چگونه یاد می‌گیرند؟ 
فصل چهارم: چرا کودکان عصبانی هستند؟ 
بخش دوم: آنچه که والدین می‌توانند انجام دهند
فصل پنجم: تبدیل به والدین خوب و آگاه
فصل ششم: توجه به کارهای خوب کودکان
فصل هفتم: نمونه اقدامات والدین برای مدیریت خشم
فصل هشتم: استفاده از عواقب یاپیامد رفتار
فصل نهم: سخنان فرزندانتان را بشنوید و با آن‌ها صحبت کنید
فصل دهم: حد و مرز شما در خانه کجا است؟ 
فصل یازدهم: زودتر از موعد آموزش دادن
فصل دوازدهم: استراتژی‌های آرام شدن هنگام عصبانیت
فصل سیزدهم: اهمیت رسانه ها
فصل چهاردهم: آموزش حل مسأله
فصل پانزدهم: آگاهی از فعالیت‌های فرزندتان
فصل شانزدهم: نقش معنویت در خانواده
بخش سوم: کودکان از طریق آموزش مدیریت خشم را یاد خواهند گرفت
فصل هفدهم: یک رویکرد آموزشی انجام دهید
فصل هیجدهم: آموزش خود کنترل
فصل نوزدهم: کودکان بیش از حد عصبانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نبرد با اژدهای درون: آموزش احساس عصبانیت به کودکان بدون از دست دادن کنترل
نویسنده
مترجمزهرا محمدخانی
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات178
زبانفارسی
شابک978-600-136-623-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نبرد با اژدهای درون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نبرد با اژدهای درون

برای دریافت کتاب نبرد با اژدهای درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.