معرفی و دانلود کتاب نجوم به زبان ساده

برای دانلود قانونی کتاب نجوم به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نجوم به زبان ساده

کتاب نجوم به زبان ساده، نوشته‌ی هیلاری استاتوم، کتابی آموزنده و درعین‌حال سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان است که آن‌ها را با خورشید، سیارات منظومه‌ی شمسی و دیگر اجرام آسمانی آشنا می‌سازد. این کتاب، با تصاویر جذاب و نقاشی‌های متنوع، حس کنجکاوی کودکان نسبت به دانش نجوم را بر می‌انگیزاند و آن‌ها را عاشق کاوش‌های فضایی می‌کند.

درباره‌ی کتاب نجوم به زبان ساده

می‌توان گفت اکثر افرادی که به علم و دانش علاقه‌مند هستند، در دوران کودکی به فضا و نجوم علاقه‌مند بوده‌اند. فضا بی‌نهایت است و همین مسئله آن را برای کودکان بسیار جذاب می‌کند. هیلاری استاتوم (Hilary Statum) که خود سابقه‌ی تدریس به کودکان در شهر میدل‌تنسی آمریکا را دارد، در کتاب نجوم به زبان ساده (Solar System for Kids)، مفاهیم اولیه و پایه‌ای نجوم و کاوش‌های فضایی را با زبانی ساده و جذاب آموزش می‌دهد. این کتاب از 6 فصل تشکیل یافته و کودکان و نوجوانان را با مفاهیمی چون مه‌بانگ و صورت‌های فلکی آشنا می‌سازد.

فصل اول کتاب نجوم به زبان ساده، مفاهیم کلی مرتبط با کیهان، از جمله اینکه کیهان و کهکشان‌ها چطور به وجود آمده‌اند را معرفی می‌کند. در این فصل، پس از اینکه مه‌بانگ یا انفجار بزرگ تعریف شد، انواع کهکشان‌ها و همینطور افراد شاخص تاریخ نجوم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

فصل دوم کتاب نجوم به زبان ساده، خواننده را با مفهوم ستاره آشنا می‌سازد و چرخه‌ی زندگی یک ستاره را بررسی می‌کند. سپس ویژگی‌ها و ساختارِ ستاره‌ی منظومه‌ی شمسی، خورشید، با تصاویر و عکس‌هایی زیبا معرفی می‌شود تا خواننده درک بهتری از منظومه‌ی شمسی و سیارات آن پیدا کند.

فصل‌های بعدی کتاب نجوم به زبان ساده، سیارات سنگی، غول‌های گازی و سیارک‌ها را به خواننده معرفی می‌کنند. هیلاری استاتوم، فصل آخر کتاب را به بررسی صورت‌های فلکی مشهور اختصاص داده و از این راه خواننده را با کاوش‌های فضایی‌ای که در جریان هستند آشنا می‌سازد.

کتاب نجوم به زبان ساده، توسط انتشارات منتشران اندیشه چاپ شده و حمیده اکبری تالارپشتی، مرضیه امینی، زهرا حکیمی، علی شهیدی‌نژاد، مریم فروتن اقلیدی، ساجده ملاطایفه، زهره نیک‌فرجام و پروین وکیل‌پور لنگرودی ترجمه‌ی آن را برعهده داشته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب نجوم به زبان ساده

• هیلاری استاتوم کتابی برای کودکان کنجکاو نوشته است، که آن‌ها را به سفری اکتشافی به فضا می‌برد. این کتاب برای کودکانی که می‌خواهند در مورد کهکشان‌ها، سیارات، خورشید و تمام چیزهای مابینِ این‌ها اطلاعات کسب کنند، مناسب است. (لُری اِلیوت، نویسنده و مشاور)
  • کتابی بسیار سرگرم‌کننده و جالب که بین شما و کودکان‌تان گفتگویی را ایجاد خواهد کرد. این کتاب، گزینه‌ای عالی برای بلندخوانی‌ست. (چستیتی کراسلین، کارشناس و متخصص کتابخانه)
  • اگر شما به فضا علاقه دارید و دوست دارید به‌شکلی سرگرم‌کننده و جذاب مفاهیم مرتبط با آن را فرا بگیرید، این کتاب برای شماست. هیلاری استاتوم، دانش خود در مورد این حوزه را با توانایی خلاقه‌اش برای آموزش ترکیب کرده و کتابی نوشته است که هم برای خواندن سرِ کلاس و هم برای خواندن در خانه مناسب است. (آدام پیترسون، نویسنده‌ی کتاب «آموزش، بازی، یادگیری!»)

کتاب نجوم به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فضا و نجوم از خواندن کتاب نجوم به زبان ساده لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب نجوم به زبان ساده می‌خوانیم

آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید جهان ما از کجا آمده؟ شکل‌گیری جهان خیلی وقت پیش رقم خورد و هنوز کسی به‌طور قطع نمی‌داند که این اتفاق به چه صورت پیش آمد. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که کیهان با انفجاری بزرگ، قریب به 13.8 میلیارد سال نوری قبل آغاز شد. در لحظۀ انفجار دو واقعه رخ داد. نخست ماده‌ای که سازنده همه‌چیز در جهان است به وجود آمد و سپس کیهان در تمامی جهات به سمت بیرون گسترش پیدا کرد. این تفسیر از پیدایش جهان را نظریه انفجار بزرگ یا مه‌بانگ می‌نامند؛ نظریه‌ای که چگونگی و یا چرایی رویدادهای مرتبط با جهان را توجیه می‌کند و توضیح می‌دهد.

پیش از انفجار بزرگ، جهان از نوک سوزن کوچک‌تر بود. در کسری از ثانیه کیهان به‌سرعت منبسط شد و گاز داغ سرشار از انرژی را به چندین میلیارد کیلومتر در هر جهت منتشر کرد. هم‌زمان با منبسط و سرد‌شدن این مواد، مقداری از آنها در توده‌ی ابر‌های گازی عظیمی جمع شدند. هنگامی‌ که این ابرها به‌هم‌ پیوستند، نخستین ستارگان متولد شدند.

عرض خیرمقدم به شما دانشمندان جوان!
فصل اول: کیهان ما
فصل دوم: منظومه‌ شمسی
فصل سوم: سیاره‌های سنگی و کمربند سیارکی
فصل چهارم: غول‌های گازی و غول‌های یخی
فصل پنجم: کمربند کویپر و سیاره‌های کوتوله
فصل ششم: کاوش در فضا
واژه‌نامه
منابع بیشتر
درباره نویسنده کتاب

نام کتابکتاب نجوم به زبان ساده
مترجمحمیده اکبری تالارپشتی، مرضیه امینی، زهرا حکیمی، علی شهیدی نژاد، مریم فروتن اقلیدی، ساجده ملاطایفه، زهره نیک فرجام، پروین وکیل پور لنگرودی
ناشر چاپیانتشارات منتشران اندیشه
شابک978-622-7394-36-8
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب علمی و آموزشی نوجوان

نقد، بررسی و نظرات کتاب نجوم به زبان ساده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نجوم به زبان ساده

برای دریافت کتاب نجوم به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.