معرفی و دانلود کتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها

عکس جلد کتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها

کتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها به قلم راز جلینک، به مبحث نقاط کوانتومی کربنی که خانواده‌ای نوظهور از نانو ساختارها هستند و به دلیل خواص نوری منحصر به فرد خویش توانسته‌اند سبب تحولات چشم‌گیری در حوزه‌های مختلف علمی شوند، پرداخته است.

راز جلینک (Raz Jelinek) در این کتاب بر سه موضوع اصلی تمرکز دارد: مسیرهای مختلف سنتز نقاط کربنی، توصیف خرام ساختاری و فیزیکی آن‌ها و کاربردهای گوناگون نقاط کربنی که تا‌کنون گزارش شده است. نقاط کوانتومی کربنی (Carbon quantum dots) مرور کاملی بر همه مقالات علمی موجود در این مبحث نیست، بلکه تلاشی است برای آشنایی خواننده با این زمینه تحقیقاتی هیجان‌انگیز، جنبه‌های مختلف علمی و فنی وابسته به پیشرفت این حوزه و دستاوردها و چالش‌های آن.

این کتاب خلاصه‌ای از سیر تکامل و وضعیت فعلی تحقیقات در مورد نقاط کوانتومی کربنی است. همچنین، جنبه‌های مختلف علمی و فنی وابسته به پیشرفت این حوزه و دستاوردها و چالش‌های آن مورد بررسی قرار گرفته است.

نقاط کربنی نسبت به نقاط کوانتومی معدنی یک وجه تمایز عمده دارند. آن‌ها از کربن ساخته شده‌اند. کربن عنصری فراوان و عموما غیر سمی است و یکی از واحدهای سازنده حیات به شمار می‌رود. این حقیقت ساده، به ویژه در کاربردهایی که با چالش مسمومیت همراه هستند، نقاط کربنی را حائز اهمیت می‌نماید. برای نقاط کربنی طیف وسیعی از کاربردها، از تصویر برداری زیستی گرفته تا سلول‌های خورشیدی و ساخت ابزارهای فوتونیکی متصور است. در واقع، سازگاری زیستی، یکی از مزایای اصلی نقاط گربنی در دنیای کاربردهای نانوذرات محسوب می‌شود. ترکیب کربنی نقاط کربنی سبب ایجاد خواص ساختاری و الکترونیکی متمایزی نسبت به سایر اعضای خانواده نانوذرات می‌شود. با این حال، ویژگی‌های ناشی از ساختار کربنی باعث دشواری‌هایی در درک اساسی خواص فوتر فیزیکی این نانوذرات نیز شده است.

در بخشی از کتاب نقاط کوانتومی کربنی می‌خوانیم:

اولین گزارش در مورد تولید نقاط کربنی، مربوط به کشف تقریبا تصادفی نانوذرات کربنی، فلورسنت، با یک روش سنتزی نامرتبط است. بر اساس این مقاله، در سنتز نانولوله‌های کربنی با روش تخلیه قوس الکتریکی، دوده‌ی تولید شده حاوی مقادیری از یک محصول جانبی است. این محصول جانبی همان نقاط کربنی است برای محققانی که این آزمایش‌ها را انجام دادند جالب بود که برخی از ناخالصی های موجود در دوده، نانو لوله‌های خام فلورسنت بردند. علاوه بر این، تکه‌هایی با اندازه‌های مختلف، طول موج‌های فلورسانس متمایزی با رنگ‌های متفاوتی را منتشر می‌کردند. آنالیز این گونه‌های فلورسنت نشان داد که این مراد از ذرات کربنی بسیار کوچک (در مقیاس نانومتری) تشکیل شده‌اند و احتمالا حاوی قطعات کوچک نانو لوله‌های کربن هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
منابع
سنتز نقطه کربنی
منابع
خصوصیات و ویژگی‌های فیزیکی نقاط کربنی
توصیف ساختاری
خواص فوتوفیزیکی
فرایندهای فیزیکی مرتبط با خواص لومینسانس نقاط کربنی
منابع
کاربردهای زیستی نقاط کربنی
منابع
کاربرد نقاط کربنی در تصویربرداری زیستی
منابع
نقاط کربنی در کاربردهای مربوط به حسگرها
نقاط کربنی در سنجش زیستی
نقاط کربنی در سنجش شیمیایی
منابع
کاربردهای نقاط کربنی در علوم مواد
منابع
مواد کامپوزیتی حاوی نقطه کربنی
منابع
نتیجه‌گیری و دورنمای آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها
نویسنده
مترجممریم سوری
ناشر چاپیانتشارات آوند اندیشه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-600-99729-9-9
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی، کتاب‌های شیمی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها

ma masuomi
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
کتاب خوب و مفیدی بود خیلی به من کمک کرد
rogayeh abdolpoor
۱۴۰۰/۹/۱۶
تونستم دانلود کنم 😍
محمد محمد
۱۳۹۹/۳/۲۳
خوب بود کاربردی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها

برای دریافت کتاب نقاط کوانتومی کربنی: سنتز، خواص و کاربردها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.