معرفی و دانلود کتاب نقدی بر مبادی علوم جدید

عکس جلد کتاب نقدی بر مبادی علوم جدید
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقدی بر مبادی علوم جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقدی بر مبادی علوم جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقدی بر مبادی علوم جدید

کتاب نقدی بر مبادی علوم جدید نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی به بررسی مبانی و مبادی فکری و فرهنگی علوم جدیدی همچون علوم اجتماعی و روانشناسی می‌پردازد.

پوشیده نیست هیچ یک از شاخه‌ها و شعب علوم جدید که واسپس انقلاب فرهنگی رنسانس اروپای غربی جوانه زده و به برگ و بار نشسته‌اند بی‌تأثیر و منفک از سه رشته مهم «زیست شناسی، روانشناسی، و بالاخره جامعه شناسی» نبوده و نیستند و اساسا بدون توجه به جایگاه و تعریف انسان در این علوم امکان گفتگو درباره او سازو کارش در این پهنه عالم بیهوده می‌نماید.

به همان سان که به دلیل غلبه این علوم بر حوزه‌های درسی سرزمین‌های اسلامی و نظام مدرسی آنان بدون مطالعه جدی و بنیانی امکان تجدید نظر در حیات فرهنگی و برنامه‌ریزی برای احیاء و تجدید هویت حقیقی شان ممکن نیست. سعی این کتاب مصروف نشان دادن جایگاه «انسان» در این علوم و نحوه ارتباط تفکیک ناپذیر آن‌ها شده است.

وقتی از انقلاب فرهنگی سخن به میان آمد، هر کس به نسبت نصیب خود از علوم جدید و پیشین برداشتی در ذهن داشت و شاید از همین رو بود که در میان ازدحام اقوال و آراء هیچ‌ گاه تحولی ژرف (و بنیادین) در گسترۀ حیات فرهنگی مردم این سرزمین رخ نداد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول
از «راز» ‌تا «مسئله»
فصل دوم
نظریه تکامل و بسط آن در «روان‌شناسی و جامعه‌شناسی»
روان‌شناسی
جامعه‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقدی بر مبادی علوم جدید
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-964-6938-45-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقدی بر مبادی علوم جدید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نقدی بر مبادی علوم جدید

برای دریافت کتاب نقدی بر مبادی علوم جدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.