معرفی و دانلود کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ

عکس جلد کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ

کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ نوشته‌ی شکوفه میری احمدی، با مطالعه موردی دختران دبستانی استان کرمانشاه، به بررسی نقاط قوت و ضعف دسترسی آسان به اینترنت و تأثیر آن بر نوجوانان می‌پردازد.

امروز استفاده از فضای مجازی در میان گروه عظیمی از مردم جامعه مرسوم شده و در این میان آثار مثبت و منفی این فضا بر کاربران آن قابل توجه است. گستردگی و فراگیری فضای مجازی و اینترنتی در دنیا و قرار گرفتن بسیاری از مباحث و مطالب در حوزه‌های مختلف مورد نیاز انسان‌ها درون این شبکه‌ی جهانی، ضرورت استفاده از قابلیت‌ها و امکانات آن را برای همه‌ی افراد و سازمان‌ها به امری ضروری و لازم مبدل کرده است.

تشخیص ضرر و زیان‌های دنیای مجازی در محیط خانواده و به تبع آن اثرات مخرب آن در جامعه و خانواده‌ها که مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده‌ی آن هستند به راحتی امکان‌پذیر نیست. مسئله‌ی مهم و خطرساز بهره‌مندی تمامی قشرهای جامعه از اطلاعات و داده‌های اینترنت است. به بیان دیگر هر شخصی در هر جایگاه و موقعیت اجتماعی در کمتر از لحظه‌ای می‌تواند به این داده‌ها دست پیدا کند.

نگرانی راجع به فساد فضای مجازی زمانی شکل می‌گیرد که در بسیاری از موارد کاربران به صورت ناخواسته، مطالب، تصاویر و پیام‌هایی را دریافت می‌کنند که در ابتدای امر در پذیرش آن قصد و تمایلی ندارند. فضای مجازی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابداعات در قرن اخیر با قابلیت‌ها و کارکردهای متعدد و گسترده‌اش، بخش‌های مختلف زندگی انسانی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

مبنا و هدف اصلی فضای مجازی، برداشتن فاصله‌ی جغرافیایی میان انسان‌ها در سراسر دنیا و ایجاد تحول در عرصه‌ی ارتباطات و انتقال اطلاعات و اخبار است. دسترسی به فضای مجازی و کاربرد آسان‌تر از چنین فضاهایی از یک سو و جذاب بودن و تازگی داشتن چنین محیط‌هایی از سوی دیگر موجب شده که سالانه میلیون‌ها نفر در جهان عضو فضاهایی همچون شبکه‌های اجتماعی شوند و ساعت‌های زیادی از وقت خود را در تعامل با اعضای دیگر سپری کنند و ارتباط جمعی در میان خانواده‌ها کم رنگ شود.

بلوغ دوره‌ای است که در طی آن صفات ثانویه جنسی در نوجوان پدید آمده و توانایی باروری و تولید مثل جنسی کسب می‌شود. اهمیت دوران بلوغ و نوجوانی بدین دلیل است که بسیاری از مشکلات جسمی و روانی در این دوران پدید می‌آیند و در این دوره، نوجوانان با معضلات بسیاری روبرو می‌شوند که می‌توان به سوء تغذیه، چاقی و عوارض آن نظیر افسردگی، بیماری‌های قلبی - عروقی، دیابت و فشار خون اشاره نمود. از این رو، اطلاع از روند طبیعی بلوغ و مشکلات و چالش‌های آن می‌تواند موجب گذر موفق نوجوان به دوران بزرگ‌سالی و باروری گردد.

در بخشی از کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ می‌خوانیم:

جامعه امروز ایران در عین حال که بحران‌های هویت ناشی از یک دوره تاریخی را با خود حمل می‌کند، در سه دهه اخیر با بحران‌های دوره تاریخی فراصنعتی بدون آن که به طور طبیعی وارد این دوره شده باشد نیز رو به رو شده است. با توجه به خاصیت و کارکردهای فناوری‌های نوین ارتباطی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، ورود آثار کنترل‌ناپذیر و بحران‌زای این دوره از سوی حاکمیت به سهولت صورت گرفته و عواقب ناشی از آن وارد جامعه امروز شده است. این شرایط در مجموع وضعیتی را پدید آورده است که می‌توان گفت درحال حاضر، با نوعی از بحران‌های هویت همپوشان مواجه هستیم.

استفاده از اینترنت و این اواخر مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی در میان ایرانی‌ها به طور غیر قابل توجهی افزایش یافته و بررسی‌ها نشان می‌دهد این روند کماکان ادامه دارد. اینترنت، به ویژه در میان جوانان ایرانی شیوع زیادی دارد و فاصله آن با سایر نسل‌های قدیم‌تر فاحش می‌باشد. بنابراین، عجیب نیست که بیشتر تحقیقات انجام شده در مورد اینترنت نشان می‌دهد اکثریت کاربران اینترنت در ایران به نسل جوان تعلق دارد.

بنابر یک تقسیم بندی نسلی، نسل سوم بیشترین کاربران اینترنتی در ایران بوده و بیش از نسل‌های دیگر در معرض آثار ناشی از اینترنت، از جمله مسائل هویتی و بحران هویتی قرار می‌گیرند. فارغ از شکاف‌های به وجود آمده ناشی از فرآیند رسانه‌های نوین، شکاف نسلی موجود ناشی از تحولات ساختاری و جمعیتی جامعه ایران باعث شده است انتقال ارزش‌ها و آموزه‌ها در قالب سنت از نسلی به نسل دیگر با اختلال رو به رو شود. این پدیده از یک سو، به روند انتقال فرهنگ آسیب می‌رساند و از سوی دیگر، حافظه تاریخی را مختل می‌سازد و بدین ترتیب، انتقال تجربیات سیاسی و فرهنگی دوره‌های پیشین به زمان حاضر با دشواری انجام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه علمی
فصل سوم: روش تحقیق
فصل چهارم: یافته‌های علمی موضوع
فصل پنجم: نتیجه‌گیری
منابع و ماخذ
پیوست‌ها
پیوست1: پرسشنامه بحران هویت - احمدی
پیوست2: پرسشنامه سلامت بلوغ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فرزانگان دانشگاه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-95219-0-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ

میثم نیک نیا
۱۴۰۱/۶/۲۹
اگرچه مطالب میتواند مفید باشند، اما متاسفانه تعداد کتابهایی که صرفا رساله ارشد یا دکترای افراد هستند و با یک طراحی جلد به کتاب تبدیل شده اند، در سالهای اخیر رشد فزاینده‌ای داشته و دارند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ

برای دریافت کتاب نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.