معرفی و دانلود کتاب نقش مادر در تربیت کودک: مادر یک دقیقه‌ای

عکس جلد کتاب نقش مادر در تربیت کودک: مادر یک دقیقه‌ای
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش مادر در تربیت کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش مادر در تربیت کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش مادر در تربیت کودک: مادر یک دقیقه‌ای

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی پرفروش و مشهور آمریکایی در کتاب نقش مادر در تربیت کودک، تکنیک‌ها و راهکارهای ساده‌ای را ارائه می‌دهد که مادران با استفاده از آن‌ها می‌توانند فرزندان خود را بهتر پرورش دهند و پیوند عاطفی میان خود و فرزندانشان را تقویت کنند.

درباره‌ی کتاب نقش مادر در تربیت کودک:

کتاب حاضر زندگی یک زن را روایت می‌کند و در خلال آن به مادران می‌آموزد که با انتخاب و به کارگیری بهترین و به‌روزترین روش می‌توانند فرزندان خود را به زیباترین نحو تربیت کنند. علم روانشناسی معتقد است که مادران بیشترین نقش را در شکل‌گیری تربیت شایسته‌ی کودکان و نوجوانان دارد.

تحسین، اهداف و توبیخ‌های یک دقیقه‌ای روش‌های ارائه شده در کتاب نقش مادر در تربیت کودک (The one minute mother) هستند که شما را یاری می‌کنند تا مادری تحسین شده و شایسته باشید و به بهترین نحو به فرزندان خود بیاموزید که از همان سنین کودکی خود را دوست داشته باشند و با اعتماد به نفس و شاد زندگی کنند.

هدف اسپنسر جانسون از تالیف کتاب حاضر این است که شما به همراه فرزند خود یک زندگی موفق، بدون استرس و همراه با شادمانی را تجربه کنید. شیوه استفاده از این اثر بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید و قطعاً شما نیز مانند بسیاری از والدین که از این کتاب بهره برده‌ و به والدینی نمونه تبدیل شده‌اند، می‌توانید از روش‌ و شیوه‌های ارائه شده در آن استفاده کنید.

برای قضاوت بهتر در مورد نتایج بهتر است بعد از اتمام کتاب و استفاده از روش‌ها (بعد از یک ماه) شرایط را بسنجید. در طی این مدت قطعاً مشاهده خواهید کرد که رفتار فرزندتان به طور قابل توجهی بهتر شده و تا چه حد از رفتار و کردار خود احساس رضایت دارد. مطمئناً شما نیز به تدریج به نتایجی خواهید رسید که والدین دیگر تجربه کرده‌اند. بدون تردید راهکارهای این کتاب هم از نظر والدین و هم از نظر کودکان رضایت‌بخش و موثر است.

در نکوداشت کتاب نقش مادر در تربیت کودک:

- شاهکاری در هنر ارتباطات! دکتر جانسون توانایی نادری در روانشناسی دارد که جالب، کاربردی و موجز است. (دکتر نورمن وینسنت پیل)

کتاب نقش مادر در تربیت کودک مناسب چه کسانی است؟

این کتاب کاربردی به همه‌ی مادرانی که نگران تربیت و آینده‌ی فرزندان خود هستند، پیشنهاد می‌شود.

اسپنسر جانسون را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و سخنران برجسته شهرت اصلی خود را به دلیل انتشار کتاب پرفروش «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد» به دست آورد. او یکی از نویسندگان پرفروشی است که نامش همیشه در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز دیده می‌شود. نوشته‌ها و مقالات اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) در رسانه‌ها و نشریات مهمی مثل آسوشیتدپرس، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، فورچون، نیویورک‌تایمز، نمایش امروز، مجله تایم، یو اس‌ای تودی و یونایتدپرس اینترنشنال دیده شده و توانسته توجه آن‌ها را به خود جلب کند.

از دیگر آثار مهم و مشهور جانسون می‌توان به «قله‌ها و دره‌ها»، «یک دقیقه برای خودم»، «فروشنده یک دقیقه‌ای» و «پدر یک دقیقه‌ای» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب نقش مادر در تربیت کودک می‌خوانیم:

سوزان گفت‌: دراین‌ رابطه‌ خیلی‌ چیز‌ها‌ را دوست‌ دارم‌. ولی‌ یکی از‌ مهم‌ترین‌ چیز‌ها‌ این بود‌ که من‌ و خواهرانم‌ همیشه‌ می‌دانستیم‌ که در رابطه‌ با مادر‌ در چه‌ موقعیتی‌ قرار داریم‌. دقیقاً‌ می‌دانستیم‌ که از ما چه‌ انتظاری‌ دارد‌ و مطمئن بودیم‌ که مورد‌ علاقه و محبت‌ او هستیم‌. برای‌ یک کودک‌ این‌ یک احساس‌ امنیت‌ واقعی‌ است‌. سوزان‌ معتقد‌ بود‌ که دومین‌ راز مادر یک دقیقه‌ای شدن‌ تشویق‌های یک دقیقه‌ای است‌.

مادر‌ در همان‌ دوران‌ کودکی‌ به من‌ گفت‌ که اگر‌ بدانم‌ چه‌ می‌کنم‌ پیشرفت‌ در زندگی‌ برایم‌ خیلی‌ ساده‌تر خواهد‌ بود‌. او هم‌چنین‌ گفت‌ که با عباراتی‌ صریح‌ و بدون‌ ابهام‌ به من‌ خواهد‌ گفت‌ که چه‌زمانی‌ از آن‌چه‌ انجام‌ می‌دهم‌ راضی‌ است‌ و چه‌زمانی‌ آن‌چه‌ را که‌ انجام‌ می‌دهم‌ دوست‌ ندارد‌. او از ما خواست‌ که ما نیز‌ در مورد‌ او همین‌ رفتار‌ را داشته باشیم‌. سپس‌ به‌ ما هشدار‌ داد‌ که امکان‌ دارد‌ این مسئله‌ برای هیچ‌ یک از ما آسان‌ و راحت‌ نباشد‌. چون مادر می‌دانست‌ که این شیوه‌ برخورد، ‌ در ابتدا‌ برای‌ کودکان‌ و والدین‌ آسان‌ نخواهد‌ بود‌. زیرا‌ همان‌طور‌که او اشاره‌ کرد‌، اکثر‌ والدین‌ با فرزندان خود‌ به‌این‌ شیوه‌ رفتار‌ نمی‌کنند‌ و در نتیجه‌ بیشتر‌ کودکان‌ به آن‌ عادت ندارند‌. ولی‌ یادم‌ می‌آید‌که‌ او به من‌ اطمینان‌ داد که‌ چنین‌ یاد‌آوری‌هایی‌ می‌تواند‌ کمک بزرگی‌ به من‌ باشد‌. هم‌چنین‌ گفت‌ که اگر‌ من نیز‌ با او همین‌ رفتار‌ را داشته‌ باشم، ‌ این برخورد به او نیز‌ کمک خواهد‌ کرد‌. یک‌چیز‌ دیگر‌ نیز وجود‌ دارد که‌ باید‌ بدانید‌. مادر‌ به من‌ هشدار‌ داد‌ که انتظار‌ نداشته‌ باشم‌ او همیشه‌ کارها‌ را به‌طور‌ صحیح‌ و کامل‌ انجام‌ دهد. او هم‌ ممکن‌ است گاهی‌ خسته‌ باشد‌ و یا چیز‌ مهم دیگری‌ فکرش‌ را مشغول‌ کرده‌ و در نتیجه‌ فراموش‌کند راز‌ دوم را‌ به اجرا‌ در آورد‌.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با‌ مادران‌
جست‌وجو
مادر یک دقیقه‌ای
اهداف‌ یک دقیقه‌ای
اهداف‌ یک دقیقه‌ای‌ زمانی‌ کاربرد‌ خوب‌ دارند که
تحسین‌های‌ یک دقیقه‌ای
ارزیابی
سرزنش‌های‌ یک دقیقه‌ای‌
سرزنش‌های یک دقیقه‌ای زمانی‌ کاربرد‌ خوب دارند‌ که
نیمه‌ی‌ اول سرزنش‌
نیمه‌ی دوم سرزنش
مادر یک دقیقه‌ای توضیح‌ می‌دهد‌
چرا‌ اهداف‌ یک دقیقه‌ای‌ مؤثرند‌؟
چرا‌ تحسین‌های یک دقیقه‌ای مؤثرند‌؟
چرا‌ سرزنش‌های‌ یک دقیقه‌ای‌ مؤثرند‌؟
طرح‌ بازی‌ مادر‌ یک‌ دقیقه‌ای
سرزنش‌های یک‌دقیقه‌ای
تحسین‌های‌ یک دقیقه‌ای
هدیه‌ای‌ برای‌ شما‌ و فرزندان‌تان‌
هدیه‌ای برای دیگران‌

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش مادر در تربیت کودک: مادر یک دقیقه‌ای
نویسنده
مترجمنیاز ظفری
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات63
زبانفارسی
شابک978-964-7108-77-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقش مادر در تربیت کودک

کوثرعسکری
۱۴۰۲/۲/۱۱
واقعا ازخوندن این کتاب لذت بردم وبه والدین پیشنهاد میکنم این کتاب روبخونند این کتاب سبک فرزندپروری صحیح رواموزش میده به ما مادرایی که تازه صاحب فرزندشدیم ودغدغه‌ی پرورش فرزندمون روداریم
ممنونم ازنویسنده این کتاب
مریم نیازی
۱۴۰۲/۷/۱
یکی از بهترین کتابایی که در زمینه تربیت کودکان خوندم.
نازیلا پاکرو
۱۴۰۱/۵/۱
کتاب مفیدی است و راه حل‌های کاربردی ارایه میدهد.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب نقش مادر در تربیت کودک

برای دریافت کتاب نقش مادر در تربیت کودک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.