معرفی و دانلود کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت

عکس جلد کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت

کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت نوشته‌ی مهدی صیدی، مجموعه‌ای کامل و جامع از سخنان و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص روش‌ها، راه‌ها و لزوم مبارزه و مقابله با فساد اقتصادی در کشور است.

درباره‌ی کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت:

در این کتاب، طبقه‌بندی جامعی از تمام بیانات، پیام‌ها و ابلاغ‌های منتشرشده رهبری در زمینه فساد اقتصادی از آغاز رهبری ایشان تا تیر 1399 انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل محتوا و در تحلیل محتوا نیز از تحلیل محتوای کیفی و در سازماندهی تحلیل از رهیافت استقرایی مبتنی بر بررسی و استنتاج مفاهیم، مقولات و شاخص‌ها از داده‌های خام استفاده شده است. سطح تحلیل، خرد و واحد تحلیل، جمله و بند (پاراگراف) است.

در این کتاب ابتدا تمام سخنرانی‌ها، مکتوبات و منویات مقام معظم رهبری با رویکرد به دست آوردن جهت‌گیری کلی و نقاط تأکید متون واکاوی گردید. سپس مفاهیم و کلیدواژه‌های اصلی با مشتقات مربوط و کلمات مترادف و مرتبط با موضوع فساد اقتصادی انتخاب و با بهره‌گیری از نرم‌افزار حدیث ولایت و سایت ایشان جستجو شده و متن و مفهوم انتخابی به چهار جهت‌گیری کلی یعنی اهمیت، پیامد، عوامل و راهکارهای مقابله با فساد اقتصادی تقسیم و نقاط تأکید و کلیدی متون بدون دخل و تصرف معنایی، استخراج و واکاوی شد. سپس نقاط تأکید و کلیدی جملات و رهنمودها که همان مفاهیم اصلی منویات است در چهار جهت‌گیری کلی در ابعاد پنج‌گانه استخراج گردید. بعد از مشخص شدن مفاهیم اصلی برگرفته شده از جملات، مقولات اصلی یا همان مفاهیم بازنگری شده استخراج شدند.

کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه در حوزه اقتصاد علاقه‌مند هستید و سخنان مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کنید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت می‌خوانیم:

مفاسد اقتصادی را صرفاً به عنوان یک کار خلاف نباید در کشور در نظر گرفت. این کار اگر چنانچه دنبال نشود، تعقیب نشود، ریشه‌یابی نشود، قوای مختلف کشور دست به دست هم ندهند برای خشک کردن ریشه این کار، ضربه و خطرش برای کشور بسیار کلان و عظیم خواهد بود. مفاسد اقتصادی، مفاسد فرهنگی را هم با خود می‌آورد، مفاسد اخلاقی را هم می‌آورد. وجود و رواج مفاسد اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین خطرهایش این است که عناصر خوب دستگاه‌ها را متزلزل می‌کند، زیر پای آن‌ها را سست می‌کند. بسیاری از این موارد و قضایای مفاسد اقتصادی که به طور مشخص گزارش شده و برای ما گفته شده است، به این ترتیب بوده است که آن مفسد اقتصادی برای پیشبرد کار خود لازم دانسته در داخل فلان دستگاه نفوذ کند و تعدادی از عناصری را که در آن جا کار می‌کنند، با خودش همراه کند. خب، آن عناصری که آن جا کار می‌کنند، مردمان مؤمنی هستند، اما شیطانِ هوس، زیاده‌طلبی و پول را به جان این‌ها می‌اندازد، همه هم طاقت نمی‌آورند، مجذوب می‌شوند، می‌لغزند. این یکی از بزرگ‌ترین خطرات مفاسد اقتصادی است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
گفتار اول: نتایج، فواید و اهمیت مقابله با فساد
گفتار دوم: پیامدهای فساد
گفتار سوم: عوامل فساد
گفتار چهارم: راهکارهای مقابله با فساد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-622-688557-7
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت

برای دریافت کتاب نقشه راه مقابله با فساد اقتصادی در کلام ولایت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.