معرفی و دانلود کتاب نکات کلیدی در SolidWorks

عکس جلد کتاب نکات کلیدی در SolidWorks
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نکات کلیدی در SolidWorks و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نکات کلیدی در SolidWorks و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نکات کلیدی در SolidWorks

کتاب نکات کلیدی در SolidWorks نوشته‌ی دیوید ظریف پور و محمدرضا صفری مرمتی، نرم‌افزار طراحی قطعه‌ی سالیدورکس را معرفی می‌کند و می‌کوشد محیط‌های اصلی آن را به‌تفصیل توضیح دهید. راهنمای پیش رو قسمت‌های اسکچ، پارت، اسمبلی و دراوینگ سالیدورک را تشریح می‌کند و نحوه‌ی انجام تنظیمات آن را آموزش می‌دهد. این کتاب دربردارنده‌ی ده‌ها تمرین طراحی سه‌بعدی، نمونه سؤالات بین‌المللی و تست‌های چهارگزینه‌ای است تا خواننده مهارت بیشتری برای استفاده از این ابزار بیابد.

درباره‌ی کتاب نکات کلیدی در SolidWorks

یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در طراحی مکانیک، نرم‌افزار سالیدورک است. این نرم‌افزار توانایی ترسیم، طراحی، مونتاژ و مدل‌سازی قطعات مکانیکی را دارد. یعنی تقریباً همه‌ی آنچه برای شروع یک پروژه لازم است را ارائه می‌کند. به خاطر همین ویژگی‌هاست که در حال حاضر میلیون‌ها مهندس و ده‌ها هزار شرکت بزرگ در طراحی قطعاتشان از آن استفاده می‌کنند. سالیدورکس محیطی ساده و کاربرپسند دارد، از سوی دیگر مثل نقشه‌کشی سنتی نیازی به محاسبات پیچیده هم ندارد. درواقع کاربر می‌تواند طرح موردنظرش را خیلی ساده به‌صورت دوبعدی طراحی و بعد به مدل سه‌بعدی تبدیل سازد. همین‌طور می‌تواند قطعات را به‌صورت مونتاژ یا دمونتاژ نشان دهد. اسکیس‌ها و مدل‌های سالیدورک به حدی دقیق و نزدیک به واقعیت هستند که به مهندسان کمک می‌کنند بدون ساخت نمونه‌ی اولیه و ماکت، ایرادها را روی همان نقشه بیابند و برطرف کنند. این قابلیت‌ها باعث می‌شود تا پروژه خیلی سریع‌تر و با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر آماده شود. یکی از کتاب‌هایی که قصد دارد این نرم‌افزار جامع را معرفی کند، کتاب نکات کلیدی در SolidWorks نوشته‌ی دیوید ظریف پور و محمدرضا صفری مرمتی است. این راهنما محیط و ویژگی‌های اساسی سالید را توضیح می‌دهد و تنظیمات اصلی آن را به مخاطب می‌آموزد.

نرم‌افزار سالیدورکس اولین بار در سال 1995 توسعه پیدا کرد و عرضه شد. چند سال بعد و پس از اقبال عمومی، یک شرکت فرانسوی آن را خرید و نسخه‌های پیشرفته‌تر آن را منتشر کرد. سالیدورک چند ورژن با قابلیت‌های مختلف دارد ولی همگی آن‌ها دارای محیط‌های اسکچ، پارت، اسمبلی و دراوینگ هستند. یعنی امکان ترسیم دو بعدی، مونتاژ کردن قطعات طراحی‌شده روی‌هم و سه‌بعدی‌سازی آن را دارند. سالیدورکس به کاربر این امکان را می‌دهد تا مدلش را به‌صورت انیمیشن بسازد و تداخل قطعاتش را بررسی کند. همین‌طور توان تحلیل قطعه را دارد. در نسخه‌های حرفه‌ای و ویژه‌ی این نرم‌افزار، کاربر می‌تواند حرکت قطعه را آنالیز کند و حتی هزینه را هم تخمین بزند. دیوید ظریف پور و محمدرضا صفری مرمتی در کتاب نکات کلیدی در SolidWorks، پس‌ از مرور تاریخچه و ویژگی‌های این نرم‌افزار، به توصیف همه‌ی محیط‌های آن می‌پردازند و جزئیات آن‌ها را تشریح می‌کنند. نویسندگان در ادامه تمرین‌هایی را برای طراحی سه‌بعدی ارائه می‌دهند تا خواننده با این ابزار بیشتر آشنا شود. در بخش پایانی نیز چندین نمونه سؤال از میان آزمون‌های بین‌المللی و تست‌هایی چهارگزینه‌ای قرار گرفته است.

کتاب نکات کلیدی در SolidWorks را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب نکات کلیدی در SolidWorks برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب راهنما به همه‌ی مهندسان، طراحان صنعتی و کسانی که به طراحی قطعات مکانیکی و صنعتی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
مقدمه
معرفی نرم‌افزار
تاریخچه
رویکرد نرم‌افزار
ویژگی‌های نرم‌افزار
مخاطبان کتاب
راهنمای استفاده از کتاب
فصل 1: نکات کلیدی محیط Sketch
فصل 2: نکات کلیدی محیط Part
فصل 3: نکات کلیدی محیط Assembly
فصل 4: نکات کلیدی محیط Drawing
فصل 5: نکات کلیدی تنظیمات
فصل 6: سوالات بین‌المللی
فصل 7: پاسخنامه سوالات بین‌المللی
فصل 8: نمونه سوالات چهار گزینه‌ای
فصل 9: پاسخ سوالات چهار گزینه‌ای
فصل 10: تمرین‌های دو‌بعدی Sketch
فصل 11: تمرین‌های سه‌بعدی (Part)
فصل 12: تمرین‌های مونتاژ Assembly

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نکات کلیدی در SolidWorks
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-622-218280-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نکات کلیدی در SolidWorks

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نکات کلیدی در SolidWorks

برای دریافت کتاب نکات کلیدی در SolidWorks و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.