معرفی و دانلود کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی

عکس جلد کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی
قیمت:
۱۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی

کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی، نوشته‌ی سپیده ستار، به بیان اهمیت روابط جنسی در میان زوج‌ها پرداخته و با ارائه‌ی مطالب علمی بیان می‌کند که کیفیت روابط جنسی عاملی مهم در خوشبختی زن و مرد و کیفیت رابطه‌ی عاطفی آن‌هاست. او با بیان مطالعاتی که نشان می‌دهد عدم رضایت جنسی سبب بروز مشکلات اساسی در ابعاد گوناگون رابطه‌ی زنان و مردان است، راهنمایی جامع را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی

پیوند زناشویی از مهم‌ترین پدیده‌های فرهنگی است که همواره در جامعه مورد تأکید قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که در نظر بسیاری از افراد، ازدواج صحیح نشان از رشد و بلوغ انسان دارد. سپیده ستار در کتاب روابط زناشویی و رضایت جنسی، با در نظر گرفتن اهمیت و نقش پیوند زناشویی در جامعه، به توضیح و تفسیر یکی از ارکان اصلی پیوند زناشویی، یعنی رابطه‌ی جنسی می‌پردازد. روابط جنسی در این کتاب از زوایای مختلف بررسی می‌شوند؛ تعریف و فلسفه‌ی رابطه‌ی جنسی، نقش آن در زندگی، رضایتمندی و عدم رضایت، سلامت جنسی، دیدگاه‌های عرفی، دینی و جامعه‌شناسی درباره‌ی روابط جنسی و آسیب‌شناسی این موضوع از جمله مباحثی هستند که در این کتاب مورد بحث قرار می‌گیرند.

طبق مباحث کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی، ازدواج رابطه‌ای مهم و البته پیچیده است. بسیاری از مشکلات فردی اعم از مشکلات جسمانی و روانی ریشه در روابط زناشویی افراد دارد. همین‌طور ازدواج می‌تواند منبع الهام و سرچشمه‌ی بهزیستی قرار بگیرد؛ بنابراین اهمیت توجه به تمام جزئیات در پیوند زناشویی آشکار است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که یکی از اصلی‌ترین علت جدایی‌ها و ناکامی زوج‌ها در ازدواج به دلیل عدم رضایت از روابط زناشویی است و این مساله از عدم آموزش یا آموزش ناقص نشات می‌گیرد.

مورد دیگری که سپیده ستار در کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی به آن می‌پردازد این است که رابطه‌ی جنسی در جوامع مختلف دارای تفاوت‌هایی است و پژوهش‌ها نشان می‌دهد هر فرد با توجه به تمایلات شخصی خود شکلی از رابطه را انتخاب می‌کند و این روابط الگوی یکسانی ندارند. نویسنده تلاش کرده در کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی با توضیح درست سیستم جسمی زن و مرد و شکل بروز امیال آن‌ها، راهنمایی خوب برای آشنایی و کسب اطلاعات علمی و صحیح در این زمینه‌ ارائه دهد.

کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی اثر سپیده ستار توسط انتشارات نمای علم عرضه شده است.

کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان و دوستداران کتاب‌های خانواده و روابط پیشنهاد می‌شود.

با سپیده ستار بیشتر آشنا شویم

سپیده ستار، روانشناس و مشاور خانواده است. او مدرک دکترای خود را در رشته‌ی روانشناسی بالینی اخذ کرده و به برگزاری جلسات مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره‌ی روابط جنسی و بهبود آن می‌پردازد. سپیده ستار تاکنون مقاله‌هایی را درباره‌ی روانشناسی بالینی، اختلالات جنسی و رضایت جنسی نوشته است.

در بخشی از کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی می‌خوانیم

کیفیت روابط زناشویی به‌عنوان میزان توافق نسبی زن و شوهر درباره موضوعات مهمی چون همکاری در کارها و فعالیت‌های مشترک و ابراز محبت به یکدیگر تعریف‌ شده است. کیفیت روابط زناشویی شامل سه مؤلفه‌ی توافق زناشویی، خرسندی زناشویی انسجام زناشویی است و نتیجه شیوه‌هایی بوده که افراد متأهل به‌طور نظام‌مند خود را به این مثلث سازمان‌دهی می‌کنند. بر اساس نظریه‌ی فینچام و برادبوری کیفیت روابط زناشویی و میزان شادمانی تابع نحوه‌ی تعامل زن و شوهر و شیوه‌های مقابله آن‌ها با موقعیت‌های تنش‌زای زندگی است. برادبوری، فینچام و بیچ کیفیت روابط زناشویی که یک جنبه‌ی مهم از زندگی خانوادگی است، سلامت و بهزیستی افراد را شکل می‌دهد و با سلامت جسمانی و روان‌شناختی زوجین همبستگی بالایی دارد و بیانگر سلامت، بهزیستی و ثبات در ازدواج است.

کیفیت زناشویی را عاملی اصلی می‌دانند که نقش به سزایی در موفقیت و یا شکست ازدواج دارد. افزون بر رفتار دل‌بستگی در روابط زناشویی، کیفیت روابط زناشویی یکی دیگر از متغیرهای تعیین‌کننده نگرش به خیانت زناشویی می‌توان به سبک‌های دل‌بستگی اشاره کرد. سبک‌های دل‌بستگی اشاره به سبک ایمن، ناایمن دوسوگرای اضطرابی و دل‌بستگی ناایمن اجتنابی دارد که به‌عنوان یک رابطه با شخص دیگری است که به‌عنوان پناهگاهی امن در زمان پریشانی و پایگاه امنی برای توصیف جهان فرد است (فردوسی، 1397: 2-3).

متأسفانه خیانت بیشتر از آنچه تصورش را می‌کنیم اتفاق می‌افتد. این جراحتی بسیار عمیق است که اغلب باعث پدید آمدن عصبانیت‌های شدید، اضطراب، شرم، شک و تردید نسبت به خود و احساس گناه می‌شود. شخص قربانی بی‌وفایی، خود را در احساسات زنانه و مردانه‌اش زخم‌دیده حس می‌کند، احساس می‌کند که زیر سؤال رفته و جذابیتش بی‌ارزش و ناچیز گشته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: مسائل روابط زناشویی
فصل اول: تاریخچه و مفاهیم
مقدمه
تاریخچه روابط زناشویی
تعریف روابط زناشویی
مفهوم رابطه زناشویی
مفهوم کامل همبستری
سلامت جنسی
فلسفه و ضرورت رابطه زناشویی
مردان و مسائل جنسی آن‌ها
زنان و مسائل جنسی زنان
عوامل مؤثر بر امور جنسی زنان
اثر رضایت از روابط زناشویی بر کاهش و پیشگیری از بیماری‌های جسمی
بیماری‌های جسمی یا روانی و تأثیر آن بر اختلالات جنسی
اختلالات جنسی ناشی از بیماری‌های جسمی یا روانی
بخش دوم: رضایت جنسی و پیشگیری از خیانت زناشویی
رضایت رابطه زناشویی
رضایت رابطه زناشویی و پیشگیری از خیانت
جمع‌بندی
فصل دوم: دیدگاه‌ها و نظریه‌ها
مقدمه
رضایت جنسی از دیدگاه‌های مختلف
نظریه تعاملات نمادین (ST)
تئوری‌های زیستی تکاملی رضایت‌مندی جنسی
دیدگاه اسلام
ایجاد نگرش مثبت از روابط جنسی
روابط جنسی و امور پاک و طیب
روابط جنسی و سنت پیامبران
توصیه به دوست داشتن زنان
روابط جنسی به‌عنوان عامل لذت‌بخشی و نشاط
روابط جنسی به‌عنوان یک عمل عبادی
نظریه فمینیسم
جمع‌بندی
فصل سوم: نقش رابطه جنسی
مقدمه
نقش تمایلات جنسی در زندگی انسان
نقش رابطه جنسی بر سلامت فرد
نقش رابطه جنسی بر سلامت خانواده
نقش رابطه جنسی بر سلامت جامعه
جمع‌بندی
فصل چهارم: عوامل مؤثر بر رضایت جنسی
مقدمه
عوامل مؤثر بر ادراک و احساس فرد از رضایت جنسی
ویژگی‌های فردی و همبسته‌های رضایت جنسی
چرخه زندگی زناشویی و تأثیر آن در رضایت جنسی
جمع‌بندی
فصل پنجم: عملکرد جنسی
مقدمه
مرحله میل جنسی
مرحله فلات
مرحله اوج لذت جنسی
مرحله فرونشینی
فعالیت جنسی مردان 6 مرحله دارد
جمع‌بندی
بخش سوم: طلاق
فصل ششم: میل به طلاق
مقدمه
میل به طلاق
جنبه‌های مختلف طلاق
انواع طلاق
تأثیر عوامل اقتصادی بر طلاق
بیکاری و طلاق
جمع‌بندی
فهرست منابع
منابع و مآخذ
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-622-5225-41-1
موضوع کتابکتاب‌های مسائل جنسی و زناشویی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی

برای دریافت کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.