معرفی و دانلود کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها

عکس جلد کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها
قیمت:
۳۵,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها

کاترین دویل، نویسنده‌ی کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها، یک داستان پرتعلیق و جذاب را برای کودکان و نوجوانان خلق کرده است. این کتاب در مورد فیون بویل، دختری است که برگزیده شده تا جزیره‌ی آران‌مور را از دست یک نیروی اهریمنی نجات دهد. سختی‌های زیادی پیش روی او است و قدرت‌های جادویی‌اش در حال ترک کردن او هستند؛ اما فیون به راحتی تسلیم نخواهد شد. کتاب نامبرده برنده‌ی جوایز گوناگونی شده است.

درباره‌ی کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها

نبرد خیر و شر از قدیمی‌ترین نبردهای جهان و حتی شاید اولین‌شان است. از همان ابتدای خلقت، از همان لحظه اول هبوط آدم و حوا بر روی زمین، همواره یک نبرد- گاه پنهانی و گاه آشکارا- بین آنچه که خیر و نیکی تلقی می‌شود و آنچه که بدی و شر نام می‌گیرد، وجود داشته است. به همین خاطر، تقابل نیکی و بدی از بن‌مایه‌های اصلی افسانه‌های تمام ملت‌ها است. کاترین دویل (Catherine Doyle) با اصالت ایرلندی خود، در نوشتن کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها (The Storm Keeper’s Island)، از فرهنگ، افسانه‌ها و داستان‌های فولکلور ایرلندی استفاده کرده است. این ‌کار او موجب شده تا بر غنای داستانی که نوشته است افزوده شود و عمق بیشتری پیدا کند. همچنین بهره‌گیری از عنصر جادو و سفر در زمان، در داستانی که برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآمده، موجب جذابیت هرچه بیشتر آن شده است.

داستان درمورد فیون بویل، قهرمان سخاوتمند و شجاع جزیره آران‌مور است که قصد دارد به جانشینی از پدربزرگ پیر و مرموزش، وظیفه‌ی حفاظت و نگهبانی از جزیره را عهده‌دار شود؛ اما آیا همه چیز به همین سادگی است؟ البته که نه. جادوگر وحشتناک و قدرتمندی به نام موریگان، که در زیر زمین بوده، از مرگ برخاسته است و قصد دارد آتش یک جنگ دیرینه را دوباره روشن کند و زندگی فیون و آینده جزیره را برای همیشه تغییر دهد. این جادوگر شیطانی، روح دیگران را نزد خود جمع و از آن‌ها شنل درست می‌کند و بدین‌ترتیب، بدن آن‌ها را تحت‌کنترل و فرمان خود در می‌آورد.

اما فیون بویل هم یک انسان معمولی نیست؛ او از تیره و تبار دریانوردان شجاع است؛ مردمی که اقیانوس را پشت چشمانشان دارند. فیون باید آران‌مور را پیش از آن‌که جزر و مد برای همیشه آن را به نابودی بکشاند نجات دهد. در اینجا است که شایستگی‌های او مشخص می‌شود. آیا فیون توانایی تسلط به‌موقع بر قدرت خود را پیدا خواهد کرد؟

کاترین دویل در کتاب نگهبان طوفان تنها به نوشتن یک کتاب داستان سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان اکتفا نکرده است؛ بلکه با بهره‌گیری از علوم روانشناختی، احساس از دست دادن و فقدان، احساس گناه، شرم، اثری که سنگینی خاطرات بر روح می‌گذارد و مواردی از این دست را نیز بررسی کرده است.

کتاب نگهبان طوفان1: نبرد آرزوها، به قلم کاترین دویل، با ترجمه‌ی محمد‌رضا شکاری، توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه نگهبان طوفان

مجموعه سه جلدی نگهبان طوفان (Storm Keeper Series)، نوشته کاترین دویل، شرح ماجراجویی‌های دختری به نام فیون بویل است. او انتخاب می‌شود تا جزیره آران‌مور را از شر دشمن دیرینه خود، جادوگر زیرزمینی موریگان که از خواب مرگ برخاسته است نجات دهد. فیون با استفاده از شمع‌های جادویی‌ای که پدربزرگش به او داده- تا بتواند سفری در زمان‌های مختلف تاریخ جزیره داشته باشد- به دنبال شکست دادن موریگان است. در این سه‌گانه، داستان‌های درباره شجاعت، تلاش، دوستی، خانواده، خاطرات و از دست دادن‌ها خواهیم خواند. از این مجموعه، تنها جلد اول به فارسی ترجمه شده است. جلد دوم و سوم اثر به نام‌های (The Lost Tide Warriors) و (The Storm Keeper’s Battle) در سال 2021 منتشر شده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب‌فروشی مستقل
  • برنده‌ی جایزه‌ی BAMB YOUNG RADERS در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها

  • تصاویر زنده و زبان رنگارنگ دویل حواس را درگیر می‌کند. او یک محیط جوی را به هم پیوند می‌زند... ترکیبی زیبا از افسانه ایرلندی و خودشناسی. (Shelf Awareness)

  • دویل نویسنده‌ای با اعتماد‌به‌نفس فوق‌العاده است که موفق می‌شود برخی از آشناترین موضوعات فانتزی را در آغوش بگیرد؛ درحالی که هرگز به ما اجازه نمی‌دهد احساس کنیم که قبلاً اینجا بوده‌ایم. (تلگراف)

  • پویایی خواهر و برادر، خانه‌ای پر از شمع‌های جادویی و حسی زنده از تاریخی درهم‌تنیده با افسانه‌های ایرلندی، رمانی برجسته را به‌وجود آورده است که به سبک سوزان کوپر و پت اوشی نوشته شده است. (روزنامه‌ی گاردین)

  • نوشته‌های دویل می‌درخشند؛ با ضربات بی‌نقصی که جوانان به یکدیگر می‌زنند، رویدادهای آب‌وهوایی، شخصیت‌های استادانه ترسیم‌شده‌اش - از جمله خود جزیره - و طرحی برگردان. این یک رمان فوق العاده است. ( نقد و بررسی کتاب نیویورک تایمز)

کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب در ژانر فانتزی برای رده سنی کودکان و نوجوانان نوشته شده است و این گروه عمده مخاطبان اثر را تشکیل می‌دهند؛ اما طرفداران داستان‌های فانتزی، قهرمانی و ابرقهرمانی در هر سن و سالی از علاقمندان به این داستان خواهند بود.

با کاترین دویل بیشتر آشنا شویم

کاترین دویل، نویسنده جوان ایرلندی، دارای مدرک کارشناسی روانشناسی و کارشناسی ارشد دوره‌های نشر کتاب از دانشگاه ملی ایرلند است. مجموعه‌کتاب نگهبان طوفان، از خانه اجدادی او، واقع در جزیره آران‌مور- جایی که پدربزرگ و مادربزرگش در آن بزرگ شده‌اند- و ماجراهای بسیاری از اجداد دریانوردش الهام گرفته شده است.

کتاب‌های «دختر گمشده پادشاه»، «سه‌گانه‌ی خون برای خون»، «معجزه در خیابان ابنزر»، «انتقام»،«جنگجویان جزر و مد گمشده» و چند کتاب دیگر، از دیگر آثار چاپ‌شده کاترین دویل هستند.

در بخشی از کتاب نگهبان طوفان 1 نبرد آرزوها می‌خوانیم

فیون بویل قوزکرده روی صندلی پلاستیکی نشسته بود، دست‌هایش را جمع کرده بود بغلش، چانه‌اش را کرده بود توی سینه‌اش و به‌زور جلوی خودش را گرفته بود که روی کفش‌هایش بالا نیاورد. قایق مسافربر ناله می‌کرد.

فیون همه‌اش حواسش می‌رفت به زنگ‌زدگی‌های لبه‌ی قایق، رنگ آبی پوسته‌پوسته‌اش و صدای بوقش که مثل صدای گاو در حال مرگ بود. سعی می‌کرد به این فکر نکند که تا وقتی کامل غرق شود مجبور است چقدر آب دریا قورت بدهد. تارا آن لحظه نگاهش نمی‌کرد، ولی می‌دانست خواهرها می‌توانند ترس را بو بکشند.

اگر او ناهارش را بالا می‌آورد، دیگر از دست متلک‌ها در امان نمی‌ماند. چیزی که وضعیت را ظالمانه‌تر می‌کرد این بود که فیون بین دوتا پیرزن وراج گیر افتاده بود و گوشیِ‌ ته جیبش هم به هیچ دردی نمی‌خورد. آنتن نداشت، حتی یک ذره. گاهی اوقات پیرزن‌ها ساکت می‌شدند و رازی را نشخوار می‌کردند، انگار آن راز آن‌قدر بزرگ بود که نمی‌شد قورتش داد.

بعضی وقت‌ها فیون احساس می‌کرد نگاه‌های خیره‌ی آن‌ها صورتش را می‌خراشد، انگار منتظر بودند او هم وارد جمع دونفره‌ی آن‌ها شود. بیشتر وقت‌ها موج‌ها می‌غریدند و کل حرف‌ها را نامفهوم می‌کردند. بدترین قسمت ماجرا این بود: اقیانوس زیر پایش. در کابوس‌های وحشتناکش، اقیانوس او را می‌بلعید و قورت می‌داد و او ناگهان خیسِ عرق از خواب بیدار می‌شد.

وقتی ناپدید شدن خشکی را تماشا می‌کرد، هوای دریایی ریه‌هایش را می‌سوزاند و گونه‌هایش را نیش می‌زد. خشکی اول تبدیل شد به لکه‌ای سبز در افق خاکستری و بعد دیگر چیزی ازش پیدا نبود.فیون از همان موقع دلش تنگ شده بود برای مه دوبلین، تق‌وتوق ساخت‌وسازهای خیابان‌ها و ریل‌های نیمه‌تمام تراموا که شهر و گردشگرهای عجول را از پیاده‌روها جدا می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
فصل اول: جزیره‌ای غرق خواب
فصل دوم: کلبه‌ی شمع‌ساز
فصل سوم: پسر خانواده‌ی بیزلی
فصل چهارم: زنی که با دریا جنگید
فصل پنجم: آسمان جیغ می‌زند
فصل ششم: آخرین جادوگر
فصل هفتم: سایه‌ی حریص
فصل هشتم: گردشگر غریبه
فصل نهم: جزیره‌ی بی‌قرار
فصل دهم: آرزوی مشکوک
فصل یازدهم: درخت نجواگر
فصل دوازدهم: مدال پادشاه
فصل سیزدهم: پری دریایی
فصل چهاردهم: آسمان درحال سقوط
فصل پانزدهم: قفسه‌ی مخفی
فصل شانزدهم: شمع‌دزد
فصل هفدهم: دریا پس می‌نشیند
فصل هجدهم: رنگین‌کمانِ آب‌شده
فصل نوزدهم: طعم شیرین پشیمانی
فصل بیستم: راز نگهبان طوفان
فصل بیست و یکم: غار دریایی
فصل بیست و دوم: آخرین قایق نجات
فصل بیست و سوم: نبرد آرزوها
فصل بیست و چهارم: زمرد غیرمنتظره
فصل بیست و پنجم: مهمات‌خانه‌ی نگهبان طوفان
فصل بیست و ششم: بازگشت خیلی خاص به خانه
سرانجام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-462-646-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها

برای دریافت کتاب نگهبان طوفان 1: نبرد آرزوها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.