معرفی و دانلود کتاب نیم‌خورده درندگان: فیلمنامه سینمایی

عکس جلد کتاب نیم‌خورده درندگان: فیلمنامه سینمایی
قیمت:
۴۳,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیم‌خورده درندگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیم‌خورده درندگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیم‌خورده درندگان: فیلمنامه سینمایی

اعتیاد یکی از بغرنج‌ترین چالش‌هایی است که امروزه جوامع گوناگون با آن دست‌به‌گریبان هستند. در کتاب نیم‌خورده درندگان نوشته‌ی حامد قربانی فیلم‌نامه‌ای تأثیرگذار و تکان‌دهنده را پیرامون این موضوع می‌خوانید.

درباره‌ی کتاب نیم‌خورده درندگان

جدا از سرگرمی، در بسیاری از مواقع فیلم‌های سینمایی به‌مثابه آینه‌ای بازنمایان‌گر عمل می‌کنند و می‌توان انعکاسی از فضای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را از خلال سینما مشاهده کرد. در برخی از موارد، مسائل سینما به سراغ مسائل روزمره‌ای می‌رود که اغلب پنهان نگه داشته می‌شوند. یکی از پرچالش‌ترین این پدیده‌ها مسئله‌ی سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد است که حامد قربانی در کتاب نیم‌خورده درندگان به سراغ آن رفته، فیلم‌نامه‌ای تأثیرگذار را درباره‌ی این موضوع تألیف کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

مسئله‌ی اعتیاد موضوعی است که از دیرباز همواره گریبان‌گیر آحاد گوناگون جامعه بوده است و درعین‌حال اغلب به‌عنوان تابویی بزرگ قلمداد شده که کمتر هنرمندی مایل است در آثار خود به سراغ آن برود. ما اغلب در مورد این موضوع واکنشی همراه با پوشیدگی داریم و گاهی از عواقب عریان و صریح آن غافل می‌شویم. بدون این که از اهمیت پرداختن به این موضوع و به‌تبع آن مطرح کردن تأثیرات گسترده‌ای که بر آینده‌ی جامعه و بشریت می‌گذارد آگاه باشیم. در این فیلم‌نامه اما حامد قربانی کوشیده است پرده‌پوشی‌ها را کنار بگذارد و اثر هنری ارزشمندی را با موضوع اعتیاد و رهایی از آن به تصویر بکشد.

کتاب نیم‌خورده درندگان با سکانسی خارجی در خیابانی خلوت آغاز می‌شود و در نخستین نما تصویری از آسمان شب را می‌بینیم که در آن ابرها رفته‌رفته از روی ماه کنار می‌روند و مهتاب را نمایان می‌سازند. تصاویری که می‌توانند استعاره‌ای از گشایش و رهایی در پایان فیلم باشند، اما در طول فیلم با داستانی پیچیده و پرچالش روبه‌رو هستیم که در مرکز آن شخصیت محوری اثر یعنی رضا فطرت قرار دارد.

حامد قربانی در نگارش فیلم‌نامه‌ی خود از بافتار فرهنگی-اجتماعی دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و همچنین فرم نمایشی تعزیه استفاده کرده است تا درنهایت اثری غنی و قابل درک با گریزهایی استعاری و هنرمندانه به مخاطب خود عرضه دارد. کتاب نیم‌خورده درندگان به همت انتشارات نیستان تهیه و منتشر شده است و اکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن رویاروی شما قرار دارد.

کتاب نیم‌خورده درندگان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فیلم‌نامه‌هایی با درون‌مایه‌های اجتماعی و فرهنگی که معضلات جامعه را بازگو می‌کنند علاقه دارید، خواندن کتاب نیم‌خورده درندگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب نیم‌خورده درندگان: فیلمنامه سینمایی می‌خوانیم

رضا سوار بر موتور به نزدیکی خانه‌ای قدیمی می‌رسد و توقف می‌کند. همین که خانه را نگاه می‌کند فهمیده نشانی را درست آمده است. به آرامی از روی موتور پیاده می‌شود و آن را گوشه‌ای قرار می‌دهد‌. در همین لحظه پیرمردی از دور چاووشی می‌خواند و امید دارد تا اهالی خانه‌ها پولی به او بدهند. اما تا این لحظه هیچ‌کس توجهی به مویه‌ی او ندارد. او به خانه‌ی امیرسالارخان رسیده و از آن عبور می‌کند. رضا او را می‌نگرد تا اینکه در خانه باز شده و صبا با پول و یک عبای کهنه آمده و آن را به پیرمرد می‌دهد. ناگهان نگاه او به رضا می‌افتد و از آمدن غافلگیرانه‌ی او جامی‌خورد. پیرمرد او را دعا کرده و چاووش‌خوان می‌رود. رضا به خانه نزدیک می‌شود.

صبا: تو دیوونه‌ایی!
رضا: منزل نو مبارک. زودتر خبر می‌دادین با چشم‌روشنی خدمت می‌رسیدیم!
صبا: نشونیِ این خونه سّر مگو بود؛ چطوری خبردار شدی؟
رضا: ماه پشت ابر نمی‌مونه، به‌خصوص که ماه شب چهاردهم باشه!
صبا: تور خدا برو از اینجا، خواهش می‌کنم. آقام سر برسه گور جفتمونو می‌کَنه!
رضا: خوف نکن. گوش‌های امیرسالارخان روزها سبکه و شب‌ها سنگین. البت معذرت که این موقع اومدم دیدنت! کتابت رو جا گذاشتی، انسی داد برسونم دستت.
صبا: [کتاب را می‌گیرد] دروغ گفتن هم بلد نیستی مرد شبگرد!
رضا: اومدم بگم هر کاری واسه رسیدن به تو می‌کنم. حتی اگه سیمرغ بشی و بری کوه قاف!
صبا: داری خودت رو گول می‌زنی هُدهد هادی نشده!
رضا: پس هنوز منو نشناختی!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیم‌خورده درندگان: فیلمنامه سینمایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-208-645-9
موضوع کتابفیلمنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیم‌خورده درندگان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نیم‌خورده درندگان

برای دریافت کتاب نیم‌خورده درندگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.