معرفی و دانلود کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی

عکس جلد کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی

کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، به بررسی و توضیح بحث بسیار شیرین و جذاب تئوری رنگ‌ها در طراحی و دکوراسیون داخلی می‌پردازد. به گفته‌ی نویسندگان، گاهی می‌توان با اضافه یا کم کردن یک رنگ خاص در دیزاین، تغییر شگرفی ایجاد کرد و زیبایی و جذابیت آن را چندین برابر افزایش داد. بنابراین کافی‌ست کتاب پیش رو را مطالعه و به‌دقت بررسی نمایید تا به این هدف برسید.

درباره‌ی کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی

طراحی داخلی و دکوراسیون فضاهای مختلف از دیرباز یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های هنر معماری بوده است. از مهم‌ترین عواملی که در طراحی داخلی نقش دارند رنگ‌ها هستند. درک بهتر رنگ‌ها و یادگیری نحوه‌ی صحیح استفاده از آن‌ها نتیجه‌ی آشنایی با تئوری رنگ‌ها است. محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی تمامی توضیحات لازم راجع به این تئوری را آورده و اطلاعات جامعی راجع‌ به نحوه‌ی ترکیب، تطبیق یا تضاد رنگ‌ها با یکدیگر را به مخاطبان ارائه کرده‌اند. طراحان داخلی معمولاً به‌منظور ارتباط برقرار کردن با کاربران از طرح‌های رنگی مختلف بهره می‌برند، اما این استراتژی باید از قوانین خاصی پیروی کند و قواعد مهمی دارد که در کتاب پیش رو با آن‌ها آشنا خواهید شد.

معرفی و دانلود کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی

دانش و هنر به‌کارگیری رنگ‌ها به‌عنوان یک رشته‌ی مطالعاتی تحت‌عنوان تئوری رنگ‌ها شناخته می‌شود که مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش آن چرخه‌ی رنگ است. مطابق با ساختار چرخه، رنگ‌ها بر روی یک دایره سازماندهی و شامل سه دسته می‌شوند؛ اولیه، ثانویه و ثالثیه. رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی هستند و سایر رنگ‌ها، از ترکیب این سه با یکدیگر حاصل می‌شوند. در کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی می‌خوانید که رنگ‌ها می‌توانند باعث ایجاد احساسات مختلف در انسان شوند و همچنین می‌توانند معانی مختلفی داشته باشند. مثلاً قرمز نشانه‌ی خطر، شور و هیجان است و آبی که نماد غم یا نشان‌دهنده‌ی آرامش است.

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در راهنمای خود تصاویر مختلفی از اجرای طرح‌های ترکیبی از رنگ‌های مختلف، برای دکوراسیون فضاهای داخلی آورده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به ایده‌های خوبی برای اجرای طرح‌های جدید یا بازسازی دیزاین‌های قدیمی‌تر پرداخت. بخش‌های مختلف کتاب به معرفی رنگ‌های جذاب کمترشناخته‌شده و ترکیب‌های مناسب آن‌ها اختصاص دارد، این‌که کدام رنگ‌ها در کنار یکدیگر زیباتر هستند، کدام رنگ‌ها مکمل هستند و استفاده از کدام رنگ به‌عنوان غالب، مناسب‌تر است. مثلاً شاید کمتر کسی بداند که آبی درباری و آبی دریایی چقدر متفاوت هستند، رنگ‌های همخوان با آن‌ها چیست و هرکدام برای دیزاین کدام فضاها مناسب‌ترند.

در کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی می‌خوانید که نه‌تنها طراحان داخلی، بلکه دیگر هنرمندان از جمله طراحان گرافیک، عکاسان و نقاش‌ها نیز از تئوری رنگ استفاده می‌کنند و با آن آشنایی کامل دارند. هارمونی رنگ در سراسر جهان کاربرد دارد و به جرئت می‌توان گفت از مهم‌ترین المان‌های زیبایی و چشم‌نوازی یک اثر هنری است. محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب پیش رو تعریف دقیقی از هارمونی رنگ را نیز ارائه داده‌اند؛ استفاده‌ی اصولی از رنگ‌ها در ترکیب با یکدیگر به منظور ایجاد طرح‌های رنگی دلپذیر از نظر زیبایی شناختی،‌ هارمونی رنگ نامیده می‌شود. و اما نحوه‌ی استفاده از رنگ‌ها را قواعد چرخه‌ی رنگ تعیین می‌کنند. این راهنمای جامع، فرصت خوبی برای بالا بردن میزان دانشتان در زمینه‌ی رنگ‌شناسی را فراهم می‌کند و به شما کمک خواهد کرد که فضای داخلی منزل خود را تنها با کمی دستکاری و تغییر، دلپذیرتر و زیباتر کنید.

انتشارات بانژ کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی را منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبع بسیار خوب و کاملی برای تمامی معماران داخلی است.

در بخشی از کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی می‌خوانیم

از آنجایی که رنگ‌های مکمل رنگ‌های متضاد در چرخه‌ی رنگ هستند، هنگام استفاده در کنار یکدیگر تضاد قوی ایجاد می‌کنند. این باعث می‌شود آن‌ها برای استفاده به‌عنوان رنگ‌های تأکیدی در یک طرح رنگ ایده‌آل باشند.

از آنجایی که کنتراست بین رنگ‌های مکمل بسیار زیاد است، آن‌ها این قدرت را دارند که به‌صورت بصری یکدیگر را تقویت کنند و به فضایی که در آن استفاده می‌شوند انرژی بیفزایند.

اگرچه ممکن است استفاده از دو رنگ متضاد با هم در یک طرح رنگی ترسناک به نظر برسد، اما وقتی درست انجام شود نتایج می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. استفاده از تناسبات مناسب همراه با سایه‌ها و تن‌های رنگی مناسب در اینجا کلیدی است. وقتی صحبت از استفاده از رنگ‌های مکمل در کنار هم می‌شود، می‌توانید چیز زیادی داشته باشید! در ادامه چند طرح رنگ مکمل نگاهی بیندازیم تا ببینیم چگونه می‌توان این کار را انجام داد، و برای پروژه‌ی بعدی خود به شما الهام می‌دهیم.

طرح‌های رنگ مکمل: قرمز و سبز. قرمز و سبز دو رنگی هستند که ممکن است فوراً به فکر کنار هم قرار دادن آنها نباشید، اما وقتی این ترکیب رنگ به درستی انجام شود، واقعاً می‌تواند یک بیانیه ایجاد کند.

وقتی صحبت از روانشناسی رنگ به میان می‌آید، قرمز محرک است و سبز آرامش‌بخش است و طبیعت را به ما یادآوری می‌کند و به ما احساس آرامش می‌دهد. هنگام طراحی داخلی با طرح رنگ قرمز و سبز مهم است که این را در نظر داشته باشید، زیرا نسبت هر رنگ استفاده شده می‌تواند به طور چشمگیری احساس یک اتاق را تغییر دهد.

سبز با زمینه‌های قرمز

اگر می‌خواهید محیط آرام‌بخش‌تری ایجاد کنید، اجازه دهید سبز رنگ غالب باشد و از قرمز به عنوان رنگ برجسته استفاده کنید. به‌طور مشابه، اگر می‌خواهید احساسی جسورانه، مطمئن و پرشور در فضا ایجاد کنید، از رنگ قرمز به‌عنوان رنگ غالب خود استفاده کنید، با زمینه‌های سبز.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
قانون رنگ 60-30-10
تزئین فضای داخلی با رنگ‌های مکمل
بکارگیری پالت رنگ‌های مونوکروماتیک
نحوه‌ی صحیح رنگ‌آمیزی فضای داخلی
رنگ دیوار تأکیدی
رنگ‌های همخوان با سبز-آبی
رنگ‌های همخوان با گرافیتی
رنگ‌های همخوان با مشکی
رنگ‌های همخوان با توری شانتیلی
رنگ‌های همخوان با سفالی
رنگ‌های همخوان با رزگلد
رنگ‌های همخوان با سبز تیره
رنگ‌های همخوان با سبز نعنایی
رنگ‌های همخوان با آبی کم رنگ
رنگ‌های همخوان با خاکستری زغالی
رنگ‌های همخوان با سبز لیمویی
رنگ‌های همخوان با آبی نیلی
رنگ‌های همخوان با اُکر
رنگ‌های همخوان با صورتی چرک
رنگ‌های همخوان با فیروزه ای
رنگ‌های همخوان با زرد
رنگ‌های همخوان با صورتی
رنگ‌های همخوان با بنفش
رنگ‌های همخوان با قرمز
رنگ‌های همخوان با آبی درباری
رنگ‌های همخوان با مارون
رنگ‌های همخوان با آبی دریایی
رنگ‌های همخوان با سبز زیتونی
رنگ‌های همخوان با نارنجی
رنگ‌های همخوان با مرجانی
رنگ‌های همخوان با طلایی
رنگ‌های همخوان با سبز مریم گلی
رنگ‌های همخوان با خاکستری
رنگ‌های همخوان با سبز
رنگ‌های همخوان با اسطوخودوسی
رنگ‌های همخوان با سبز زمردی
رنگ‌های همخوان با قهوه ای
رنگ‌های همخوان با شرابی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-5509-50-4
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی

برای دریافت کتاب هارمونی رنگ‌ها در طراحی داخلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.