معرفی و دانلود رایگان کتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول

برای دانلود قانونی کتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول

کتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول نوشته‌ی گروهی از نویسندگان به سرپرستی لیلا جلینی شامل سیزده داستان کوتاه براساس پرونده‌های واقعی پلیس فتای ایران است. درون‌مایه‌ی این داستان‌ها مربوط به جرائم است و هرکدام از آن‌ها شامل نکاتی‌ست که آگاهی از آن‌ها موجب امنیت و حفاظت بیشتر از مال و جانمان در جامعه‌ی پرخطر امروز می‌شود.

درباره‌ی کتاب هزارتوهای بن‌بست - جلد اول

کتاب هزارتوهای بن‌بست، تحت نظارت کارشناسان و مشاورین سایبری منتشر شده که شامل سیزده داستان کوتاه براساس پرونده‌های مربوط به مجرمین واقعی است. از عناوین این داستان‌ها می‌توان به سه‌تار، انتقام به سبک بچه‌محل، بازیچه، ریکاوری، موریانه، نقطه سَرِ خط، لبخند نگار، نارفیق، باران، شبرنگ، راهی درون بن‌بست، رسید جعلی و عکاس آماتور اشاره کرد.

داستان‌های این مجموعه با زبانی ساده و شفاف نوشته شده‌اند و برای عموم خوانندگان جذابیت دارند. داستان اول درباره‌ی دختری دبیرستانی‌ست که عکس‌های خصوصی‌اش بدون اطلاع او و خانواده‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شده و این مسئله بار روانی بسیار وحشتناکی را بر دخترک تحمیل کرده است. پس از درگیری وی با اعضای خانواده، طبق تصمیم والدین به پلیس فتا مراجعه می‌کنند و از وجود باندی مطلع می‌شوند که با انتشار عکس‌های موجود در گالری تلفن همراه بسیاری از دختران جوان از آن‌ها پول می‌گرفته‌اند و اخاذی می‌کرده‌اند.

داستان دوم نیز از زبان پسری‌ به‌نام آرمین است که پدرش راننده‌ی تاکسی‌ست و مادرش به‌تازگی از یک تصادف رانندگی جان سالم به در برده. پدر برای علاج همسرش وامی می‌گیرد و پسر تمام آن مبلغ را در یک بازی باخته و بر باد می‌دهد...

کتاب هزارتوهای بن‌بست را انتشارات پشتیبان پلیس فتا منتشر کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتاب هزارتوهای بن‌بست - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن داستان‌هایی از پرونده‌های واقعی مجرمین رایانه‌ای علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول می‌خوانیم

ساعت از یک گذشته بود که بالاخره صدای باز شدن آرام در را شنیدم. باباحسن از ترس بیدار شدن بقیه، آنقدر بی‌صدا در را می‌بست و می‌آمد داخل که اگر از پشت پنجره، تاکسی زرد رنگش را نمی‌دیدم؛ از آمدنش مطمئن نمی‌شدم. چند وقتی بود که کارش همین شده بود. انگار دوست داشت وقتی بیاید که همه خواب باشند. قبل‌ترها اگر یک شب دیر می‌کرد؛ مادرم پا به پایش بیدار می‌ماند و تا آمدنش را نمی‌دید و دوتایی پچ‌پچ‌کنان یک استکان چای نمی‌خوردند؛ خوابش نمی‌برد، اما بعد از آن تصادف، مادرم شب‌ها به‌زور صدجور آرام‌بخش و خواب‌آور درد کمرش را آرام می‌کرد تا بالاخره لابه‌لای ناله‌هایش، چشمانش گرم شود و بخوابد. شاید به‌خاطر همین بود که باباحسن عادت کرده بود شب‌ها دیر بیاید خانه. تا درد کشیدن او را نبیند. هر چند مادرم شک کرده بود که بابا، چند ساعتی از شب را در اطراف خیابانی که او تصادف کرده؛ پرسه می‌زند. به امید اینکه خانه یا مغازۀ راننده در همان اطراف باشد تا وقتی سر وکله‌اش پیدا شد؛ مچش را بگیرد. می‌گفت: «سر نشونی‌های ماشین بدجوری سؤال و جوابم کرد.» شاید این کار را هم می‌کرد. اما به نظرم دلیل اصلی‌اش همان ندیدن جمع شدن مادرم از درد بود تا کمتر حرص بخورد.

از چند روز پیش که بالاخره وام را به حسابش ریخته بودند و توانسته بود نوبت عمل را برای مادرم جور کند؛ همه چیز خیلی بهتر شده بود. بالاخره بعد از کلی وقت، خنده را روی لب‌های بزرگ ترک خورده‌اش دیده بودیم. همین‌طور شادی را در چشم‌های قهوه‌ای پف دارش. تا دیشب... تا دیشب که چشمش به پیامک گوشی افتاد. لقمه در دهانش ماسید. نگاهش یخ بست روی صفحۀ گوشی و خنده از روی صورت گُر گرفته‌اش آب شد و ریخت پایین. دوباره شد همان مرد چهل و پنج ساله‌ای که پیرتر از شصت ساله‌هاست. تکیه داد به دیوار و نگاه بهت زده‌اش را از روی فرش برنداشت. تقصیر من بود... هیچ‌کس نمی‌دانست، ولی تقصیر من بود.

فهرست مطالب کتاب

1. سه تار
2. انتقام به سبک بچه ‌محل
3. بازیچه
4. ریکاوری
5. موریانه
6. نقطه سَرِخط
7. لبخند نگار
8. نارفیق
9. باران
10. شبرنگ
11. راهی درون بن بست
12. رسید جعلی
13. عکاس آماتور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول
نویسنده، ، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-964-185-270-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول

Nima
۱۴۰۳/۱/۲۹
کتاب هزار توی بن بست، داستان پسری به نام آرمان را روایت می کند که در یک شهر خیالی به نام "هزار توی بن بست" زندگی می کند. این شهر پر از معماها و رازهایی است که آرمان و دوستانش در تلاش برای حل آن ها هستند. در این میان، آن ها با خطرات و چالش های مختلفی رو به رو می شوند که باید از آن ها عبور کنند. نقد: هزار توی بن بست، رمانی جذاب و پرماجرا است که به سرعت مخاطب را مجذوب خود می کند. یزدانی خرم با خلق شخصیت های دلچسب و داستانی پر از فراز و نشیب، خواننده را به سفری هیجان انگیز در دنیای فانتزی می برد. شخصیت پردازی:  شخصیت های داستان به خوبی پرداخته شده اند و هر کدام ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارند. آرمان، شخصیت اصلی داستان، پسری باهوش، کنجکاو و شجاع است که خواننده به راحتی می تواند با او همذات پنداری کند. فضاسازی:  فضای داستان به خوبی تصویر شده است و خواننده به راحتی می تواند خود را در هزار توی بن بست تصور کند. داستان:  داستان پر از معما، راز و هیجان است و خواننده را تا آخر کتاب با خود همراه می کند. آموزه ها:  این کتاب در کنار سرگرم کنندگی، آموزه های ارزشمندی نیز به خواننده ارائه می دهد، مانند اهمیت دوستی، شجاعت و پشتکار. هزار توی بن بست، رمانی خواندنی و سرگرم کننده است که برای نوجوانان و جوانان علاقه مند به داستان های فانتزی توصیه می شود. این کتاب با شخصیت های دلچسب، فضاسازی قوی و داستانی پرماجرا، می تواند اوقات فراغت لذت بخشی را برای خوانندگان فراهم کند.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۵
فضای داستان وار کتاب از نقاط قوت آن است. اما بهتر است نخست به ارتقاء فرهنگ عمومی حوزه فضای مجازی همت گماشت. سواد مردم جامعه ما در سه حوزه زیر بسبار پایین است که باعث آسبب پذیری آن ها را در این زمینه ها شده است: * حوزه رسانه* فضای مجازی* متافیزیکامید است با تلاش نهادهای فرهنگی مانند کتابراه و ترویج فرهنگ کتابخوانی همراه با ارائه محتوای غنی، شاهد ارتقاء سواد اقشار مختلف جامعه در این سه حوزه و سایر عرصه ها باشیم.
نسرین پورغلامی
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب شامل داستان های کوتاه براساس پرونده های واقعی سایبری است. موضوع داستان ها مربوط به جرایم اینترنتی بوده و هر کدوم آگاهی های خوبی در خصوص امنیت شخصی و چگونگی حفاظت از جان و مالمون رو به ما میده ۱. داستان های این مجموعه با زبانی ساده و قابل فهم برای عموم مخاطبین نوشته شدند مانند اخاذی از دختران جوان با انتشار عکس های خصوصی شان در فضای مجازی
الهه رحیمی
۱۴۰۲/۱۱/۲
نپسندیدم چون داستان‌ها بسیار ساده بود و جذابیتی نداشت و این مقدار اطلاعات و آگاهی رو همه دارند که به سایت‌ها و پیج‌ها و افراد غریبه اعتماد نکنند و با خواندن کتاب اطلاعات مفید و بیشتری به دست نمیاد. ویژگی‌های ظاهری سروان و انگشتر عقیق و عطر یاس در اتاق سروان در داستان‌ها زیاد تکرار شده بود.
F.Namazi
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
کتاب خوبی بود، اتفاقات و داستان‌ها چون واقعی بودند درکش برای خواننده آسون تر بود، حقایقی که میشه از اونها در زندگی روزمره بهره گرفت و از پیش آمدن یه همچین مسائلی جلوگیری کرد
حسن داودابادى
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
اموزنده هست به نوجوان‌ها و خانم‌های جوان پیشنهاد میکنم حتما بخونن تا اطلاعات عمومیشون در زمینه جرائم مرتبط با فضای مجازی بالا بره
حامد سپاسی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
این کتاب در قالب داستان‌های کوتاه بر اساس پرونده‌های واقعی پلیس فتا، به صورت غیر مستقیم ما را با جرایم سایبری و راهکارهای پیشگیری از آن آشنا می‌کند. منتظر انتشار جلد دوم این کتاب هستم
م م
۱۴۰۳/۱/۸
گاهی در اطراف ما حوادثی که غیر قابل پیش بینی اتفاق میفته و گاهی لازمه که اغفال نشیم بنابراین اگه تا حدودی کتاب‌های امنیتی پلیسی رو دوست دارید این کتاب رو بخونید
Sa
۱۴۰۲/۱۲/۸
کتاب بسیار بدرد به خور و چشم بازکن مخصوصا در جامعه امروزی ولی ناخوداگاه خواننده دلبسته شخصیت‌ها میشود و وقتی که بعضی داستان‌ها با انتهای باز تموم میشن باعث درگیری ذهن خواننده میشه
زهرا بهارلویی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام داستان‌های آموزنده‌ای داره، به نظرم خوبه که همه یک بار این داستان‌ها رو بخونند تا با کلاهبرداری‌های سایبری آشنا بشوند و در دام چنین کلاهبرداری‌هایی گرفتار نشوند.
ditto
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
واقعا کتاب آموزنده و خوبی هست، بهتون توصیه میکنم حتما مطالعه کنید
با خوندن همچنین کتاب‌هایی میشه از کلاهبرداری و اغفال شدن جلوگیری کرد
Mohammad Bagheri
۱۴۰۳/۱/۳۱
کتاب داستان‌های آموزنده‌ای در مورد شیوه‌های کلاهبرداری رایانه‌ای و اینترنتی و همینطور راه‌های پیشگیری و مبارزه با این نوع کلاهبرداری‌ها بود.
محمد حسین
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با تشکر از نویسنده کتاب داستان‌های جالبی رو بیان کرده اتفاقاتی که ممکنه برای هر کدام از ما بیفته رو در قالب داستان‌های کوتاه با نگارش خیلی زیبا بیان کردن
Ziba Abu
۱۴۰۲/۱۱/۴
کتاب بسیار اموزنده بود. داستان هایی با حوادث و اتفاقات واقعی بود که در جامعه اتفاق می‌افتاد و توسط پلیس فتا رسیدگی میشد ممنون از تیم کتابراه موفق و موید باشید
م.ح
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
سلام. خواندن این کتاب برای کسانی که اطلاعات عمومی کمی در رابطه با جرائم جامعه و فضای مجازی دارند، پیشنهاد میشود. نثر کتاب، روان و قابل فهم است.
مشاهده همه نظرات 56

راهنمای مطالعه کتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول

برای دریافت کتاب هزارتوهای بن بست‌ - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.