معرفی و دانلود کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی

عکس جلد کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی
قیمت:
۴۴۹۰۰ ۲۲,۴۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی

کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی، اثری پرفروش به قلم گری فاستر است که حاصل سی سال تجربیات او در زمینه‌ی روانشناسی رفتاری را به شما ارائه می‌دهد. این کتاب هفت تغییر ذهنی لازم برای رسیدن به کاهش وزنی پایدار و ثابت را به همراه تکنیک‌های بکارگیری این ذهنیت‌ها در اختیار شما می‌گذارد که به کنترل هر چه بیشتر رژیم غذایی‌تان کمک می‌کند.

درباره ی کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی

محتویات درون سرتان به اندازه‌ی محتویات داخل بشقابتان در کاهش وزن تأثیر دارد! این پیام اصلی کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی (The Shift: 7 Powerful Mindset Changes for Lasting Weight Loss)، به قلم گری فاستر (Gary Foster) است. این کتاب بر رفتارها و عادات غذایی شما دست می‌گذارد، چیستی و چرایی آن‌ها را بررسی می‌کند و با تکنیک‌هایی ساده و کاربردی راه‌های تغییرشان را نشان می‌دهد.

کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی درباره‌ی آنچه که می‌خورید نیست، به شما نمی‌گوید چه غذاهایی را بخورید و از چه غذاهایی پرهیز کنید. این کتاب نگرش شما را نسبت به مقدار، نوع و زمان غذا خوردنتان تغییر می‌دهد و تفکری واقع‌بینانه و انعطاف‌پذیر... و کمکتان می‌کند افکار مضر و مخرب را کنار بگذارید. به شما طریقه‌ی مدیریت ذهنیتتان را یاد می‌دهد و به این ترتیب کنترل بر غذا خوردن و تحرک داشتن را آسان‌تر می‌کند. این کتاب نه فقط در حوزه‌ی کاهش وزن مؤثر است، بلکه به شما یاد می‌دهد درمورد خودتان و باقی مسیرهای زندگی‌تان بهتر فکر کنید و تصمیمات بهینه‌تری بگیرید.

معرفی و دانلود کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی

از نظر نویسنده داشتن نگرش مثبت، واقع‌بینانه و همراه با عطوفت نسبت به خود، کلید حیاتی طی کردن مسیر کاهش وزن است و بدون نگرش مثبت، هر موفقیتی موقتی خواهد بود. برای رسیدن به نگرش درست، نیاز نیست مچ خودتان را بگیرید و تک تک افکارتان را بکاوید. تکنیک‌های ارائه شده در کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی به شما یاد می‌دهد فقط در لحظات مشخصی در روز یا در طول هفته، افکارتان را تحت کنترل بگیرید و با اهدافتان هماهنگ کنید. با بکارگیری این تکنیک‌ها و تکرارشان، به مرور زمان عادات جدیدی برای خود می‌سازید و دیگری نیازی نخواهید داشت که آگاهانه به سراغ این تکنیک‌ها بروید. این عادات کم کم تغییراتی ذهنی در شما ایجاد می‌کند که لغزش‌هایتان را تحت کنترل می‌گیرد و احتمال شکستتان در این مسیر را پایین می‌آورد.

ساختار کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی در هفت فصل و بر پایه‌ی هفت تغییر ذهنی طراحی شده است. فصل اول، حیاتی‌ترین تغییر، یعنی ایجاد حس شفقت نسبت به خود را شرح می‌دهد. این تغییر بنیاد تمام تغییرات بعدی را در شما پایه‌گذاری می‌کند. فصل دوم انواع تفکرات مخرب، قدرت تخریبشان و روش‌های مقابله با این تفکرات را توضیح می‌دهد. فصل سوم می‌گوید سنگ بزرگ نشانه‌ی نزدن است و توصیه می‌کند به جای انتخاب اهداف بزرگ و دراماتیک، اهداف مشخص و قابل دستیابی داشته باشید. فصل چهارم به تاثیرات مثبت‌گرایی می‌پردازد و نشان می‌دهد که بهتر است به جای رفع نقاط ضعف، به دنبال تقویت نقاط قوتتان باشید. فصل پنجم به تصویر بدنی و برچسب‌های مخربی که آدم‌ها به خاطر بدنشان تجربه می‌کنند، اختصاص دارد و شیوه‌ی ارزش‌گذاری بر بدن و دور ریختن نگرش‌های منفی نسبت به آن را آموزش می‌دهد. فصل ششم راه‌هایی به شما نشان می‌دهد که حداکثر حمایت لازم را از اطرافیانتان ممکن می‌کند. در نهایت، فصل هفتم اهمیت تمرین شکرگزاری بابت سلامت جسم و روانتان و تأثیرات آن بر زندگی را یادآور می‌شود.

کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی با تکیه بر سی سال تجربه‌ی مستمر در زمینه‌ی علوم رفتاری نوشته شده است. تمامی فصول با تکنیک‌های مرتبطی به پایان می‌رسند که تغییر نگرش را برایتان عملی می‌کنند. بخش‌هایی نیز تحت عنوان «تغییرات من» در کتاب وجود دارد که داستان‌های افرادی که از پس این تغییرات برآمده‌اند را نقل کرده است.

کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی توسط امیر دانا به فارسی برگردانده و به همت انتشارات اندیشه آگاه روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

جوایز و افتخارات کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی

  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در حوزه‌ی رژیم کاهش وزن
  • کتاب پرفروش امریکا

نکوداشت های کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی

  • دکتر گری فاستر پیچیدگی‌های علوم رفتاری را در قالب راهنمای عملی خلاصه کرده، گام‌های عملی کوچک و ساده‌ای برای داشتن یک زندگی سالم‌تر و شادتر ارائه داده است و به این ترتیب مسیر تغییر ذهنیت برای کاهش وزن دائمی و موفق را هموار می‌کند. (رابرت کوشنر، نویسنده و مدیر اجرایی مرکز طب سبک زندگی)
  • کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی پر از نکات نغز و ابزارهای عملی است که برای رسیدن به اهداف شخصی کاربرد دارند. اما بهترین قسمت کتاب آنجاست که نویسنده از شما می‌خواهد با خودتان مهربان باشید. اگر طرز فکرتان را تغییر بدهید، همه‌چیز ممکن می‌شود. (آنالی اشفورد، بازیگر)
  • کتابی درجه یک از یکی از پیشروترین نویسندگان حوزه‌ی سلامت و لاغری. گری فاستر با عطوفتی کمیاب و دانشی سرشار ما را وا می‌دارد که به نقش محوری شفقت به خود و برنامه‌ریزی آگاهانه در رسیدن به موفقیت پی ببریم. این کتاب رویکرد مدیریت وزن همه‌ی ما، از جمله متخصصین سلامتی، را به کلی تغییر می‌دهد. (توماس. ا. وادن، استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا)

کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد کاهش وزن دارند یا می‌خواهند تغذیه و سبک زندگی‌شان را تغییر بدهند، این کتاب را بخوانند.

در بخشی از کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی می‌خوانیم

بسیاری از مردم فکر می‌کنند باید اهدافی چالش‌برانگیز داشته باشند یعنی به نظر آن‌ها، هدف‌های کوچک چندان خوشحال‌کننده یا جذاب نیستند و تنها در صورتی یک تغییر را دنبال می‌کنند که از نظرشان متحول‌کننده باشد. ایده 10 دقیقه فعالیت در سه روز از هفته یا خوردن یک موز به‌جای شیرینی چند بار در هفته، برای آن‌ها رضایت‌بخش نیست. آن‌ها در مورد اهداف ساده و به‌ظاهر در دسترس می‌شنوند و با خودشان می‌گویند این چه نوع چالشی است؟ این افراد ترجیح می‌دهند در مسیر هدفشان رنج بکشند چون معتقدند «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود». اگر شما نیز به این نگرش تمایل دارید و دوست ندارید بستنی بخورید، ممکن است بگویید بسیار خوب، بهتر است تمام بستنی را دور بریزم و دیگر هرگز آن را نخورم (به تفکر همه یا هیچ در فصل قبل مراجعه کنید) یا ممکن است بعد از مدتی که از نظر بدنی نسبتاً غیرفعال بوده‌اید تصمیم بگیرید پنج روز در هفته به باشگاه بروید و حداقل چهل‌وپنج دقیقه ورزش کنید.

بیشتر مردم فکر می‌کنند برای دستیابی به نتایج چشمگیری که همیشه منتظر آن هستند به رفتارهایی مهیج و عجیب نیاز دارند. آن‌ها مستقیماً رسیدن به خط پایان را هدف قرار می‌دهند و آینده‌ای را از خود به تصویر می‌کشند که در لحظه‌ی نهاییِ دستیابی به هدف بسیار هیجان‌زده، باانگیزه و پرانرژی هستند؛ غافل از اینکه این بلندپروازی ممکن است باعث ایجاد معیارهایی غیرممکن شود که در نهایت به موانعی سر راه آن‌ها تبدیل می‌شوند و همین امر احتمال موفقیتشان را کاهش می‌دهد. این ترکیب از اهداف دراماتیک، عدم‌موفقیت و یأس و ناامیدی، منجر به ایجاد پدیده‌ای می‌شود که روان‌شناسان آن را «شکاف نیت و عمل» می‌نامند؛ فاصله بین آنچه که قصد انجام آن را داریم و آنچه در واقع انجام می‌دهیم. تعیین اهداف کوچک و مشخص و تجربه موفقیت‌های دوره‌ای باعث تغییر هرچه بیشتر رفتار و پر کردن این شکاف می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه: با تغییر نگرشم وزن کم می‌کنم، نه تغییر چیزی که می‌خورم
تغییر نگرش 1
برای کاهش وزن نباید به خودم سخت بگیرم
ایجاد مهارت‌هایی برای شفقت به خود: تکنیک‌ها
تغییر نگرش 2
شکست‌ها را فرصتی برای تمرکز مجدد می‌دانم نه پایان همه‌چیز
طراحی مهارت برای سبک‌های تفکر کارآمد: تکنیک‌ها
تغییر نگرش 3
برای رسیدن به نتایج بزرگ، باید گام‌های کوچک برداشت
مهارت‌افزایی برای تعیین هدف و ایجاد عادت‌های جدید: تکنیک‌ها
تغییر نگرش 4
به‌جای رفع نقاط‌ضعف، باید نقاط‌قوت خودم را تقویت کنم
کسب مهارت برای ارتقای نقاط‌قوت: تکنیک‌ها
تغییر نگرش 5
برای کاهش وزن باید قدردان بدنم باشم، نه اینکه از آن متنفر باشم
مهارت‌افزایی در زمینه ارزش قائل شدن برای بدن: تکنیک‌ها
تغییر نگرش 6
نباید یک‌تنه به میدان بروم، من لایق حمایت دیگران هستم
مهارت‌افزایی برای دریافت حمایت: تکنیک‌ها
تغییر نگرش 7
می‌توانم هر لحظه احساس شادی کنم بدون اینکه منتظر کاهش وزنم باشم
مهارت‌افزایی در زمینه شکرگزاری و شادکامی: تکنیک‌ها
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی
نویسنده
مترجمامیر دانا
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-622-8029-10-8
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۹۰۰ ۲۲,۴۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی

نگین سرنامه
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
به عنوان کارشناس تغذیه این کتاب خوب رو به کسانی بارها در برنامه کاهش وزن شکست خوردند توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی

برای دریافت کتاب هفت ذهنیت قدرتمند برای کاهش وزن دائمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.