معرفی و دانلود کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018

برای دانلود قانونی کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018

کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018 نوشته‌ی جانیس ال هینکل و کری اچ چیور، اطلاعات مورد نیاز درباره‌ی حدود 200 نوع بیماری و اختلالات شایع در جامعه را شرح می‌دهد و راهکارهایی اصولی و علمی جهت مراقبت از بیماران را نیز ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018:

این هندبوک از کتاب مرجع پرستاری داخلی - جراحی برونر و سودارث، یازدهمین چاپ این اثر می‌باشد که به صورت یک مرجع بالینی مختصر و مفید برای استفاده دانشجویان و پرستاران طراحی شده است.

این هندبوک هم برای بخش بیمارستانی و هم برای جامعه مرجع کاملی محسوب می‌شود. به منظور دستیابی سریع به اطلاعات حیاتی هر اختلالی به ترتیب موارد زیر توضیح داده شده است:

- بیماری (پاتوفیزیولوژی)
- تظاهرات بالینی
- روش‌های تشخیصی و بررسی
- درمان‌های طبی، جراحی و دارویی
- مداخلات پرستاری بر مبنای فرآیند پرستاری

در هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018 (Clinical handbook for Brunner & Suddarth's textbook of medical-surgical nursing) مسائلی چون: مداخلات پرستاری در منزل و جامعه، آموزش بیمار و برآیندهای مورد انتظار از مراقبت‌های پرستاری و نکاتی درباره سالمندان که جمعیت آن‌ها در حال افزایش است و نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند، مورد تاکید ویژه قرار گرفته‌اند.

کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018 برای چه کسانی مناسب است؟

جانیس ال هینکل (Janice L Hinkle) و کری اچ چیور (Kerry H Cheever) این کتاب را برای پرستاران و دانشجویان این رشته به نگارش درآورده‌اند.

در بخشی از کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018 می‌خوانیم:

آنوریسم عبارت است از اتساع کیسه‌ای شکل موضعی یک شریان در قسمت‌هایی که دیواره عروقی ضعیفی دارند. شایع‌ترین اشکال آن کیسه‌های دوکی شکل می‌باشند. آنوریسم‌های کیسه‌ای فقط از یک طرف رگ بیرون می‌زنند اما در آنوریسم دوکی شکل یک سگمان کامل از شریان دچار اتساع می‌شود. نوعی آنوریسم کوچک ناشی از عفونت‌های موضعی آنوریسم‌های قارچی mycotic aneurysms هستند.

در گذشته علت آنوریسم آئورت شکمی (شایع‌ترین نوع آنوریسم دژنراتیو) تغییرات آترواسکلروتیک آئورت بود. معمولا آئورت مبتلا به آترواسکلروز دچار پارگی اینتیما یا دژنراسیون مدیا می‌شود و دیسکسیون در آن اتفاق می‌افتد. آنوریسم‌ها خطرناک هستند زیرا ممکن است پاره شده و موجب خونریزی و مرگ شوند. در مردان 70 - 50 ساله شایع‌ترین نوع آنوریسم، آنوریسم آئورت سینه‌ای است. محل آئورت سینه‌ای شایع‌ترین موضع تشکیل آنوریسم‌های دیسکتانت است. در حدود 1/3 بیماران در اثر پارگی آنوریسم جان خود را از دست می‌دهند. آنوریسم آئورت شکمی در میان سفید پوستان شایع‌تر است. مردان را 2 تا 6 برابر زنان گرفتار می‌کند و شایع‌ترین نوع آنوریسم در سالمندان محسوب می‌گردد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018
نویسنده،
مترجمپوران سامی، طاهره گیلوری، معصومه نیشابوری
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات902
زبانفارسی
شابک978-964-399-506-5
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018

یاور
۱۴۰۱/۹/۱۳
من خودم فارغ التحصیل و شاغل در رشته پرستاری هستم. به خوبی با ریزه کاری‌های رشته‌ی پرستاری چه در بالین (بیمارستان) چه در طول تحصیل و دانشگاه آشنایی دارم. این کتاب هندبوک یا دستنامه از آن جهت مهم است که یک چکیده و خلاصه نویسی طبقه بندی شده از 17 کتاب برونر ثودارث است. اگر شما هم اکنون دانشجوی پرستاری هستید یا فارغ التحصیل رشته پرستاری هستید یا در جایی مشغول به کار هستید این هندبوک یک همراه همیشگی برای شما خواهد بود. برای دانشجویان پرستاری: چه در شبهای امتحان چه در بیمارستان و کارآموزی و کارورزی این کتاب یک راهنمای جامع و مختصر و همیشه در دسترس برای شما خواهد بود. برای فارغ التحصیلان پرستاری: شما با منبعی عالی برای مرور تمام مباحث داخلی جراحی به جهت شرکت در آزمونهای استخدامی و آزمونهای کارشناسی ارشد روبرو هستید از این گنجینه با ارزش غفلت نکنید. برای شاغلین در رشته پرستاری: این کتاب منبعی مختصر و مفید و همیشه در دسترس برای تدوین فرایندهای پرستاری در بیماران مختلف بخش‌های بیمارستان است. لازم به ذکر است که این کتاب هندبوک به طور مختصر و مفید فرایند پرستاری پنج مرحله‌ای (مشاهده، تشخیص، برنامه ریزی، اجرا، ارزیابی) را برای تمامی بیماری‌های کتب ۱۷ گانه برونر ثودارث تالیف کرده است. با تشکر از کتابراه برای این کتاب مفید و جامع💚💙
Khazar layegh
۱۴۰۱/۸/۴
این کتاب شامل چند بیماری محدود و اطلاعات در مورد انهاست...
حسین صدقی
۱۴۰۱/۷/۲۹
برای پرستاران خیلی مفیده 👍😬
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018

برای دریافت کتاب هندبوک پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث 2018 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.