معرفی و دانلود کتاب هنر تاب‌آوری

عکس جلد کتاب هنر تاب‌آوری
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر تاب‌آوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر تاب‌آوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر تاب‌آوری

رضوان امیرنجات، درمانگر و نویسنده‌ی آثار روانشناختی، در کتاب هنر تاب‌آوری با بهره بردن از اصول مکتب «روانشناسی مثبت» توصیه‌های سازنده‌ی خود را در راستای مقابله با عواطف مخربی چون ترس و اضطراب، با شما در میان گذاشته است.

درباره کتاب هنر تاب‌آوری

«روانشناسی مثبت» مکتبی نوین در دانش روانشناسی است که اخیراً در میان متخصصان و صاحب‌نظران این رشته‌ی دانشگاهی، توجه افراد بسیاری را به خود معطوف داشته است؛ به نحوی که بسیاری از روانشناسان زبده، چه در ایران و چه در کشورهای غربی، در کار بالینی، اصول و آموزه‌های روانشناسی مثبت را پایه و اساسِ فعالیت‌های خود قرار می‌دهند. در روانشناسی مثبت، برخلاف دیگر مکاتب روانشناختی، از جمله مکاتبی چون روانکاوی و روانشناسی فردی، آنچه در کانون توجهِ محقق یا درمانگر قرار دارد، نه مسئله‌ی ناهنجاری‌های روانی به طور خاص، بلکه موضوع سعادت و کامیابی بشری به طور عام، است. به عبارتی، روانشناسی مثبت صرفاً درباره‌ی معضلاتی چون اضطراب، عقده‌های روانی، معضلات جنسی، ناهنجاری‌های شخصیتی و دیگر مسائلی از این دست بحث نمی‌کند؛ بلکه با اتخاذ دیدگاهی جامع‌تر، در باب شروط فراهم آمدن موقعیتی مطلوب و سعادت‌بار در زندگی یکایک انسان‌ها، حتی آنانی که به ظاهر درگیرِ نابهنجاری‌های روانی نیستند، تأمل می‌نماید. آنچه در کتاب هنر تاب‌آوری، نوشته‌ی رضوان امیرنجات، گرد آمده، برخی از آموزنده‌ترین و کاربردی‌ترین توصیه‌های برآمده از اصول مکتب روانشناسی مثبت است.

در اثر پیش رو، بیش از هر چیز، از نظریه‌ای موسوم به «نظریه‌ی تاب‌آوری» سخن رفته است. اساسِ نظریه‌ی تاب‌آوری را می‌توان این‌چنین صورت‌بندی و خلاصه کرد: انسان، هر اندازه هم که کوشش و تقلا کند، نمی‌تواند تمامی شرایط بیرونی را به دلخواه خود سامان دهد. از همین رو، همواره باید در انتظار وقوع رویدادهای ناگوار در زندگی باشد. بنابراین، بهتر آن است که تمرکز فرد، به جای سعی در پیشگیری از حوادث و وقایع ناگوار، مصروفِ افزایش نیروی تاب‌آوریِ خود در برابر مصائب و دشواری‌ها گردد. در کتاب هنر تاب‌آوری به مطالبی برخواهید خورد که با شما از نتایجِ عملیِ برآمده از اصلِ بیان‌شده سخن می‌گویند. تلاش نویسنده این اثر بیشتر معطوف به نشان دادن کاربردهای اصول نظریه‌ی تاب‌آوری برای گروه‌های نوجوان بوده است. اگرچه عمده‌ی مطالب کتاب را می‌توان برای مخاطبین بزرگسال نیز، سودمند تلقی نمود.

رضوان امیرنجات، نویسنده‌ی کتاب هنر تاب‌آوری، از روانشناسان مطرح امروز ایران است. او جز اثر حاضر که در سال 1401 روانه‌ی بازار کتاب شده، اثر دیگری را نیز، با عنوان «مؤانست با اختلالات شخصیت بر اساس DSM 5»، در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب هنر تاب‌آوری به همت نشر «وانیا» به انتشار رسیده است.

کتاب هنر تاب‌آوری مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی روانشناسی بالینی، مطالعه‌ی کتاب هنر تاب‌آوری از رضوان امیرنجات را مفید و آموزنده خواهند یافت.

در بخشی از کتاب هنر تاب‌آوری می‌خوانیم

رابطه مهم بین کیفیت مراقبتی والدین و توانایی نوجوانان جهت مقابله با سختی‌ها وجود دارد. زمانیکه والدین میتوانند در مقابل سختی‌ها از فرزندان خود حمایت کنند، در حقیقت میتوانند برخودار از این توانایی‌ها باشند که فرزندان خود را مهیای مقابله موثر با چالش کنند با همدلی، الگو بودن در ارتباط موثر و ارتباطات و پذیرش غیر مشروط می‌توانند تاب‌آوری را در فرزندان خود پرورش دهند.

اکثر کودکان و نوجوانان تاب آور، حداقل از یکی از افراد مهم در زندگی شان، پذیرش غیر مشروط دریافت میکنند. آموزش همدلی از طریق داشتن یک الگوی نقش مثبت برای فرزندان، و ایجاد جوی که کودکان احساس کنند که دوست داشته می‌شوند و برای چیزی که هستند مورد پذیرش قرار میگیرند، تحقق می‌یابند.

ارتباطات و الگو بودن در ارتباط موثر منجر به افزایش تاب‌آوری میشود و مهارتهای ضروری را برای فرد به عنوان یک عضو مشارکتی موثر در جامعه را فراهم می‌آورد. ارتباط موثر به نوجوان کمک میکند که روابط میان فردی معنا دار برقرار کند و با اینکار میتوانند با شرایط دشوار مقابله کنند.

والدین با همکاری، پذیرش خود را نشان می‌دهند. تمایل به سازش و تلاش جهت حمایت از کودکشان در جستجوی اهداف و تلاشهای شخصی شان. با درگیر کردن کودکان و نوجوانان در بحث درباره علائقشان، کمک در جهت جستجوی این علائق یک روش نشان دادن برای پذیرش است. و یا کمک به نوجوان جهت تمرکز بر توانایی‌های آن‌ها که نقطه مقابل ضعفشان است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه‌ای بر تاب‌آوری
تعریف تاب‌آوری
سیر تاریخی و فرایند تحولی مفهوم تاب‌آوری
مبانی نظری
مدل 5 بخشی تاب‌آوری
اجزای درونی و بیرونی مدل 5 بخشی
الگوهای تاب‌آوری
مدل‌های تاب‌آوری
دیدگاه‌های تاب‌آوری
مولفه‌های مرتبط با تاب‌آوری
عوامل مرتبط با تاب‌آوری
سرسختی
چاره اندیشی آموخته شده
خود کارآمدی
تاب‌آوری در کودکان
ویژگی‌های کودکان تاب‌آور
تاب‌آوری در نوجوانان
ویژگی‌های نوجوانان تاب آور
عوامل موثر در پرورش تاب‌آوری در نوجوانان
نقش والدین در تاب‌آوری نوجوانان
نقش خانواده در تاب‌آوری کودکان و نوجوانان
نقش مدرسه در تاب‌آوری کودکان و نوجوانان
نقش جامعه در تاب‌آوری کودکان و نوجوانان
ویژگی‌های خانواده‌های تاب آور
ویژگی‌های افراد تاب‌آور
تاب‌آوری آموختنی است
روش‌های ایجاد تاب‌آوری
راه‌های ارتقای تاب‌آوری
آشنایی با مهارت تاب‌آوری
ده توصیه برای تاب‌آوری در بحران‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر تاب‌آوری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات وانیا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-622-7782-47-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر تاب‌آوری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر تاب‌آوری

برای دریافت کتاب هنر تاب‌آوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.