معرفی و دانلود کتاب هوش مالی: راهنمایی برای درک معنی و مقدار واقعی اعداد

عکس جلد کتاب هوش مالی: راهنمایی برای درک معنی و مقدار واقعی اعداد
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مالی: راهنمایی برای درک معنی و مقدار واقعی اعداد

کارن برمن و جو نایت در کتاب هوش مالی، شما را راهنمایی می‌کنند که چگونه موفقیت‌های مالی بیشتری به دست آورید و چطور در عملکرد بهتر شرکت‌تان نقش به‌سزایی داشته باشید. آن‌ها در این اثر مثال‌های واقعی و فرضی زیادی از تجربیات خود در آموزش با هزاران مدیر و کارمند در سراسر دنیا ارائه کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب هوش مالی:

هوش مالی یک توانایی ذاتی نیست که بتوان گفت عده‌ای آن را دارند و عده‌ای ندارند. به نظر می‌رسد بعضی افراد نسبت به دیگران درک بهتری از اعداد و امور مالی دارند. برای بیشتر تجار هوش مالی شامل مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که آن‌ها می‌توانند از طریق آموزش کسب کنند. افرادی که در زمینه‌ی مالی کار می‌کنند، این مهارت ‌ها را به راحتی می‌آموزند و برای پیشرفت در حرفه‌ی خود یاد می‌گیرند تا با دیگران به زبان خاص آن‌ها مثلاً یونانی ارتباط برقرار کنند. حتی اگر تبحر کافی در این زبان نداشته باشند.

اکثر مدیران اجرایی (نه همه‌ی آن‌ها) یا مهارت‌های مالی را به خوبی نمی‌شناسند یا در طول دوره‌ی کاری خود آن‌ها را کسب می‌کنند، مگر اینکه با کارشناسان مالی مشورت کرده باشند. مدیرانی که در زمینه‌ی مالی مهارت کافی ندارند، اغلب شانس خوبی برای پیشرفت ندارند. اساساً هوش مالی مجموعه‌ای از چهار مهارت مجزا است که پس از تمام شدن این کتاب شما باید این چهار مهارت را آموخته باشید.

کتاب هوش مالی (Financial intelligence) در مورد شناخت بیشتر هوش مالی است. آموزش‌های نویسندگان به افراد در ایجاد تعهد و فراگیری بیشتر هوش مالی کمک می‌کند. افراد با این آموزش‌ها درمی‌یابند که چه جایگاهی در مؤسسه دارند، اهداف مؤسسه چیست و چقدر می‌توانند در رسیدن به این اهداف مؤثر باشند. این امر سبب افزایش تعهدات مالی، کاهش گردش مالی و اصلاح نتایج مالی می‌شود. نویسندگان از طریق روش‌های مختلف به اصول کلی موفقیت در هوش مالی پی برده‌اند.

بعد از خواندن این کتاب شما اطلاعات زیادی به دست می‌آورید. از این اطلاعات برای افزایش جریان نقدی، تجزیه و تحلیل تصویر بزرگ بعدی و ارزیابی نتایج مؤسسه خود استفاده کنید. شما می‌توانید تأثیرات مثبت بیشتری روی عملکرد مؤسسه‌ی خود بگذارید. پس از خواندن این کتاب، کارمندان و مدیران مؤسسه مالی ارتباط بین نتایج امور مالی و شغل خود را به خوبی درک می‌کنند.

آن‌ها به خوبی می‌دانند که چه کاری انجام دهند و چرا باید این کار را بکنند. بنابراین امیدواریم این کتاب هوش مالی شما را تقویت کند تا بتوانید به موفقیت‌های بیشتری چه از لحاظ شخصی و چه از لحاظ حرفه‌ای برسید و به مؤسسه‌ی خود در جهت ترقی بیشتر کمک کنید. بیش از هر چیز امیدواریم شما با انگیزه، علاقه و هیجان بیشتری مفاهیم امور مالی را درک کنید.

در نکوداشت کتاب هوش مالی:

- مدیران غیرمالی از این راهنمای عمیق در خصوص صورت‌های مالی و مفاهیم مالی و تجزیه و تحلیل آن‌ها قدردانی خواهند کرد. (مجله انتخاب)

کتاب هوش مالی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر به مدیران و کارآفرینان در درک معنی و مقدار واقعی اعداد کمک زیادی می‌کند.

با نویسندگان کتاب هوش مالی بیشتر آشنا شویم:

کارن برمن (Karen Berman) مدرک دکترا دارد و مؤسس، سرمایه‌گذار و یکی از مالکین مؤسسه سوادآموزی کسب‌وکار است. این مؤسسه در مورد برنامه‌های آموزشی، افزایش کارایی، نقشه‌ی پول، نکات کلیدی و دیگر محصولات و خدمات طراحی شده، پیشنهاداتی ارائه می‌دهد تا افراد در سازمان‌ها با چگونگی ارزیابی موفقیت‌های مالی و چگونگی تأثیرگذاری آن‌ها آشنا شوند. کارن با چندین شرکت کار می‌کرد و به آن‌ها در ایجاد برنامه‌های سواد مالی که سبب مشارکت کارکنان، مدیران و ناظران می‌شد، کمک می‌کرد.

جو نایت (Joe Knight) یکی دیگر از مالکان مؤسسه سوادآموزی کسب‌وکار و مالک سیستم‌های ست پوینت است. او مدیر ارشد مالی شرکت ست پوینت، مدرس و سخنران اصلی مؤسسه سوادآموزی کسب‌وکار است. جو به سراسر دنیا سفر کرده و مشتریانی داشته که به آن‌ها امور مالی را آموزش داده است. در واقع جو به شفاف‌سازی مالی اعتقاد داشته و هر روز در شرکت خود این کار را انجام می‌دهد.

در بخشی از کتاب هوش مالی می‌خوانیم:

هر گاه کل سود یک شرکت را پس از کسر مالیات تقسیم بر تعداد سهام کنیم، سود یا درآمد هر سهم به دست می‌آید. سود هر سهم یکی از مواردی است که مورد توجه وال‌استریت می‌باشد. وال‌استریت سود سهام شرکت‌های زیادی را پیش‌بینی می‌کند و اگر این پیش‌بینی‌ها درست درنیاید؛ ارزش سهام آن شرکت کاهش می‌یابد.

توضیحاتی که در پاورقی‌های سود و زیان وجود دارد، ممکن است در دفعات بعد تغییراتی داشته باشد. به عنوان یک قاعده کلی هر تغییر مهمی در حسابداری باید در پاورقی ذکر شود. اما چه کسی باید تغییرات مهم را از تغییرات بی‌اهمیت تشخیص دهد؟ احتمالاً جواب شما به این سؤال حسابداران هستند. در واقع شناسایی 75 درصد درآمد می‌تواند تصویر درست‌تر و واقعی‌تری از بخش نرم‌افزاری شرکت به ما ارائه دهد. اما آیا تغییر در روش‌های حسابداری منجر به یک تجزیه و تحلیل مالی خوب می‌شود؟ یا بازتابی از پیش‌بینی درآمدها است؟ آیا ممکن است انحرافات مخفی در صورت حساب مالی وجود داشته باشد؟ به یاد داشته باشید که حسابداری هنر استفاده از داده‌های محدود است تا با استفاده از آن‌ها بتوان توضیحی تا حد امکان درست و دقیق در مورد عملکرد شرکت ارائه داد.

برآورد درآمد در صورت سود و زیان یکی از همین داده‌ها است. این مثال نشان می‌دهد که نقش انحرافات در برآوردها چیست. تنها سرمایه‌گذاران نیستند که باید حواسشان به انحرافات باشد؛ بلکه انحرافات عددی می‌تواند تأثیر مستقیم بر روی مدیریت شرکت داشته باشد. به عنوان مثال شما یک مدیر فروش هستید. شما و کارکنان‌تان هر ماه روی اعداد درآمد متمرکز می‌شوید، شما کارکنان خود را بر اساس این اعداد مدیریت می‌کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: هوش مالی چیست؟
فصل 1: چرا هنر مالی اهمیت دارد؟
بخش 1: ما همیشه نمی‌توانیم به اعداد اعتماد کنیم
بخش 2: تشخیص فرضیات، برآوردها و جهت‌گیری‌ها
بخش 3: چرا باید هوش مالی خود را افزایش دهیم؟
فصل 2: ویژگی‌های صورت سود و زیان
بخش 4: سوددهی یک برآورد است
بخش 5: رمزگشایی صورت سود و زیان
بخش 6: درآمد
بخش 7: هزینه‌ها و مخارج / بدون قوانین سریع و سخت
بخش 8: اشکال مختلف سوددهی
فصل 3: ترازنامه بیشتر چیزها را آشکار می‌کند
بخش 9: آشنایی با مفاهیم ترازنامه
بخش 10: دارایی‌ها / برآوردها و فرضیات (به غیر از جریان نقدینگی)
بخش 11: جهت دیگر ترازنامه
بخش 12: چرا ترازنامه توازن دارد؟
بخش 13: تأثیرات صورت سود و زیان بر ترازنامه
فصل 4: نقدینگی واقعیتی مهم است
بخش 14: نقدینگی یک واقعیت مهم
بخش 15: سود و نقدینگی برابر نیستند و شما نیازمند هر دوی آن‌ها هستید
بخش 16: زبان جریان نقدینگی
بخش 17: چگونه نقدینگی با چیزهای دیگر مرتبط است؟
بخش 18: چرا نقدینگی اهمیت دارد؟
فصل 5: نسبت‌ها: یادگیری نکاتی که اعداد واقعاً به شما می‌گویند
بخش 19: توانایی نسبت‌ها
بخش 20: نسبت‌های سودآوری
بخش 21: نسبت‌های اهرمی (قانون تعادل)
بخش 22: نسبت‌های نقدینگی
بخش 23: نسبت‌های کارائی
فصل 6: چگونگی محاسبه‌ی نرخ بازگشت سرمایه و شناخت واقعی آن
بخش 24: اجزاء سازنده نرخ برگشت سرمایه (ROI)
بخش 25: محاسبه‌ی نرخ بازگشت سرمایه
فصل 7: به کار بردن هوش مالی در مدیریت سرمایه در گردش
بخش 26: جادوی مدیریت ترازنامه
بخش 27: اهرم‌های ترازنامه
بخش 28: تمرکز بر تبدیل نقدینگی
فصل 8: ایجاد هوش مالی در سازمان‌ها و واحدهای مالی
بخش 29: سواد مالی و عملکرد شرکت
بخش 30: استراتژی‌های سواد مالی
بخش 31: شفاف‌سازی مالی: هدف نهایی ما
پیوست‌ها
نمونه‌هایی از صورت‌های مالی
ملاحظات
تقدیر و تشکر
درباره نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مالی: راهنمایی برای درک معنی و مقدار واقعی اعداد
نویسنده،
مترجمفرزاد عالی نسب، سعیده مختیا
ناشر چاپینشر فوژان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-622-7121-53-7
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش مالی

سید حسن جهانمیر
۱۴۰۱/۲/۱۵
سلام کتاب هوش مالی برای شرکت‌ها واداره مجموعه بزرگ طراحی شده برای من که شغل کوچکی دارم خیلی بکار نیامده ویک نقدی که دارم کتاب میبایست با تمام افراد ارتباط برقرار میکرد تا کسی که یک کارگاه کوچک داره بتونه استفاده کنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش مالی

برای دریافت کتاب هوش مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.