معرفی و دانلود کتاب هیچ چیز شخصی نیست: فراسوی توهم جدایی

عکس جلد کتاب هیچ چیز شخصی نیست: فراسوی توهم جدایی
قیمت:
۴۰۰۰۰ 20000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیچ چیز شخصی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیچ چیز شخصی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیچ چیز شخصی نیست: فراسوی توهم جدایی

دریچه‌ی خودشناسی، درون‌بینی و بازگشت به طبیعت وجودی است؛ اما این کار چگونه باید انجام گیرد؟ دانیل ایروی در کتاب هیچ چیز شخصی نیست، به شما می‌آموزد چطور یکی شدن با طبیعت و به تبع آن منشأ وجود، زندگی سرشار از آرامش و خوشبختی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

درباره‌ی کتاب هیچ چیز شخصی نیست

همه‌ی ما بارها به دنبال خوشبختی گشته‌ایم: تلاش برای رسیدن به قدرت، دست‌ یافتن به ثروت، به فردی مشهور تبدیل شدن، و بسیاری کارهای دیگر که هیچ کدام حتی ما را به خوشبختی نزدیک نکرده‌اند. شاید شما همیشه قصد رسیدن به این هدف بزرگ را داشته‌اید، اما راه و روش درست رسیدن به آن را نمی‌دانستید.

در میان فعالیت‌ها و دغدغه‌های هرروزه‌ی ما، چیزی در حال از دست رفتن است؛ چیزی که فقدان آن مساوی با از بین رفتن انسان است: گوهر درون. امروزه، ما حتی فرصت آن را نداریم که درباره‌ی خود بیندیشیم و به طبیعت وجودمان - که عنصر اصلی زندگی هر انسانی است - بازگردیم.

کتاب هیچ چیز شخصی نیست (Nothing personal: seeing beyond the illusion) نوشته‌ی دانیل ایروی (Daniel Erway)، به شما رمز و رازهایی را می‌آموزد که با به کار بستن آن‌ها می‌توانید به طبیعت خود رجعت کرده و با جهان به یگانگی برسید. شما واقعاً که هستید؟ از کجا آمده‌اید؟ به کجا خواهید رفت؟ آیا تاکنون به این سؤالات اندیشیده‌اید؟ آشکار شدن حقیقت وجود و گوهر درون شما در گرو پاسخ به این پرسش‌های حیاتی است. درون‌بینی و معنوی زیستن نیز، لازمه‌ی رسیدن به زندگی سرشار از آرامش و خوشبختی است.

نیرمالا با تواضع و فروتنی تمام، به هر پیشامد و امر جدیدی که باعث شود اندکی بیشتر به درون خود نظر افکنیم و طبیعت خود را دریابیم خوشامد می‌گوید. به همین دلیل در هر صفحه از نوشته‌های او تلاش برای فهم هرچه بیشتر جهان و یگانگی با آن را - از ابتدایی‌ترین موضوعات تا پیچیده‌ترین و کلی‌ترین آن‌ها - احساس می‌کنید. او مانند عارفی آزاده قصد دارد از مصائب زندگی راهی را برای رسیدن به مبدأ و منشأ وجود پیدا کند.

با وجود آنچه گفته شد، کتاب هیچ چیز شخصی نیست، به دام کلی‌گویی یا پیچیدگی نمی‌افتد. آموزه‌های این کتاب به دلیل صداقت نویسنده و توان آن برای نگارش آن‌ها، به راحتی قابل فهم‌اند و هر خواننده‌ای می‌تواند به وسع خود از آن‌ها بهره ببرد. با این حال، دانیل ایروی خود معتقد است که این کتاب برای آموزاندن و اضافه کردن به دانش خوانندگان پدید نیامده است؛ بلکه هر کلمه از آن اشاره به حقیقتی است که افراد، خود، باید برای یافتن آن تلاش کنند. اگر این آموزه‌ها به قلب شما نفوذ کنند، حقیقت نیز به دنبال آن‌ها در زندگی شما وارد خواهد شد.

دانیل ایروی (یا همان نیرمالا) در این کتاب، راهی عملی را برای رسیدن به آنچه می‌خواهید پیش پای شما قرار داده است؛ پس اگر قصد بهره بردن از آن را دارید، مطالعه و به‌کاربستن آموزه‌های آن را از دست ندهید.

نکوداشت‌های کتاب هیچ چیز شخصی نیست

- کتاب هیچ چیز شخصی نیست سرشار از عشق و بینش است. کاربردی و روان بودن این کتاب باعث می‌شود هر فردی به راحتی بتواند آن را مطالعه کرده و به هدفی، که شناخت خود است دست یابد. (Dennis Waite نویسنده‌ی کتاب The Book of One)

- نیرمالا نکات عملی گوناگونی را به شما می‌آموزد که به کمک آن‌ها می‌توانید به حقیقت وجودی خود دست پیدا کرده و آن را بپذیرید. (Dennis L. Trunk)

با دانیل ایروی بیشتر آشنا شویم

او از استادان زندگی معنوی است و پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های تخصصی آن در هند، اکنون آموزه‌های این مکتب و تجارب خود را در قالب سخنرانی و کتاب در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. از دیگر آثار او می‌توان به «با تمام وجود زیستن»، «مواجهه با راز»، «این همان است» و «همه چیز به حساب می‌آید» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب هیچ چیز شخصی نیست می‌خوانیم

همۀ رنج‌‌ کشیدن ما، همۀ کشمکش ما و همۀ مسئله‌‌های‌‌مان به یک فهم غلط ساده بر‌‌می‌;گردد: این باور که هرچیزی از چیزهای دیگر جداست و علی‌‌الخصوص، این فکر که ما هویت‌های جدایی هستیم. این درک غلط به اتلاف میزان زیادی تلاش برای وصل ‌‌شدنِ مجدد به منشأ منجر می‌‌شود. در‌‌ نتیجه ما در خود‌آگاهی و خود‌‌اندیشی دردناک دربارۀ اینکه چه‌‌ باید‌‌ کرد غرق می‌‌شویم. این تلاش‌‌ها تنها تا زمانی معنا دارد که معتقد باشیم یک «من» یا هر‌‌چیز دیگری وجود دارد که از سایر چیز‌‌ها جداست.

علاج این درک غلط ساده، تجربۀ یگانگی همه‌چیز است؛ البته فقط یک باور به این فکر که همۀ ما یکی هستیم، چارۀ کار نیست. اگر این باور کافی بود هر‌‌کسی می‌‌توانست با این اعتقاد که: من آن کلِ یگانه‌ام، بیدار شود؛ فقط به همین نیاز داشت؛ اما فکرهای ما دربارۀ یگانگی، همیشه کم می‌آورند. کلمات تنها می‌توانند به تجربۀ یگانگی اشاره کنند؛ حرف نمی‌‌تواند یگانگی را در خود جای دهد.

هنگامی‌‌که افراد می‌‌شنوند که علاج، تجربۀ یگانگی است، فوراً به فکر می‌‌افتند که برای داشتن آن تجربه، چه کار می‌توانند بکنند: شاید اگر به هند بروند یا بیشتر مراقبه کنند به آن برسند! ما به جست‌‌وجوی تصویری که از یگانگی داریم می‌‌رویم. فکر می‌‌‌‌کنیم یگانگی چیزی است که با آنچه هر روز تجربه می‌‌کنیم فرق دارد.

پیشنهاد من این است که یگانگی را در تجربۀ روز‌به‌روز زندگی‌مان ببینیم. برای ‌‌مثال، هنگامی‌‌‎که بینی‌‌مان را می‌‌خارانیم واقعاً چه اتفاق می‌‌افتد؟ آیا واقعاً یک «من» هست که آن کار را انجام می‌دهد؟ خاراندن بینی واقعاً راز بزرگی است. تقریباً هر عضله و سلولی در بدن برای انجام یا پر کردن جای خالی این حرکت درگیر‌‌ می‌شود. بدون این همکاری، وقتی که دست‌مان را بلند می‌‌کنیم ممکن است زمین ‌بخوریم. خاراندن بینی، بیشتر از آنکه کار من باشد، نتیجۀ همکاری میلیون‌‌ها سلول است؛ واقعیت هم شبیه ‌‌به خاراندن بینی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: حرکت از ذهن به دل
یافتن چیزی که نه می‌آید و نه می‌رود
حقیقت ذهن
بازی‌های ذهن
هیچ‌چیز شخصی وجود ندارد
دانستن و ندانستن
یگانگی و چندگانگی
بگذاریم قلب راهنمای ما باشد
فصل دوم: نیل به حقیقت
ویژگی‌های حقیقت
میل
حسرت معنوی
پرده‌برداری از دروغ هویت
شکل‌گیری هویت
فراسوی خودانگاره
از دروغ تا حقیقت
تسلیم شدن و ارادۀ مبسوط
فصل سوم: بودن
شفافیت
هیچ‌چیز استثنایی و خاصی وجود ندارد
یگانگی هم‌اکنون اینجاست
هیچ‌چیز
فصل چهارم: رازِ آگاهی
توجه کردن
گفتن حقیقت
حاضر ‌بودن درحال
فقط بگو بله
عشق و ترس
مرگِ هر لحظه
ویژگی‌های راز
خالیا
فصل پنجم: پایان رنج
خواستنِ آنچه‌ هست
ماهیت میل و خواستن
نفس
ورای چون‌و‌چرای چسبیدن
برای من چه سودی دارد؟
حرکت آگاهی
خود‌آگاهی
فصل ششم: تقرب به راز
زیستن بدون فرمول
کنجکاوی و آسودن
صداقت
رقص میان امر عادی و غیرعادی
عمل و بی‌عملی
با آغوش ‌باز پذیرفتنِ احساسات
تحقیق و شیفتگی
گام نهادن درون ناشناخته
فصل هفتم: دو دستور‌العمل ساده
گنج
تمرین
توجه کردن
اجازه دادن
حضور یافتن
فصل هشتم: بیداری
بیداری و آزادی
عمیق‌تر فرو ‌رفتن در حقیقت
زندگی پس از بیداری
نقطۀ بی‌بازگشت به رنج
آزادی برای چه کسی؟
آزادی از طریق مواجه شدن با مرگ
عاشق شدن
تعهد به حقیقت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیچ چیز شخصی نیست: فراسوی توهم جدایی
نویسنده
مترجمابراهیم دیانتی نسب
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-622-7741-30-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ 20000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیچ چیز شخصی نیست

کاظم فروغی
۱۴۰۱/۶/۳۱
من این کتاب رو یکبار خوندم و الان می‌خوام برای بار دوم بخونم.
یک کتاب فوق‌العاده برای کسانی که میخوان «منِ ذهنی» رو بشناسند و یگانگی رو به طور ذهنی درک کنند. اگر بتونید به راهکارهایی که ارائه داده به طور جدی عمل کنید کم‌کم از شرّ منِ ذهنی خلاص میشید و قطعاً به درک عمیق‌تری نسبت به زندگی می‌رسید. 👌
بتول دواری
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
با سلام به تمامی افرادی که کتاب را به من رساندند. از خداوند بزرگ سپاسگزارم در هر لحظه و از هر طریقی ما را راهنمایی میکند. چقدر دنبال این کتاب بودم. بسیار ممنون و سپاسگزارم
Hadi Kh
۱۴۰۱/۱۲/۴
من این کتابو آهسته آهسته خوندم طوری که چند ماه طول کشید مطالبش خیلی عمیق هست بنظرم اگه با تأمل خونده بشه تاثیر بسیار بیشتری داره.
کاربر S
۱۴۰۳/۱/۵
واقعا درسته هیچ چیز به فرد نیست
Shadmehr
۱۴۰۲/۲/۱۵
کتابی که از خواندن آن سیر نخواهید شد..
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب هیچ چیز شخصی نیست

برای دریافت کتاب هیچ چیز شخصی نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.