معرفی و دانلود کتاب واژه نامه اصطلاحات بیوتکنولوژی

برای دانلود قانونی کتاب واژه نامه اصطلاحات بیوتکنولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واژه نامه اصطلاحات بیوتکنولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واژه نامه اصطلاحات بیوتکنولوژی

کیمبال آر. نیل کتاب واژه نامه اصطلاحات بیوتکنولوژی را با هدف به‌روزرسانی دانش متخصصان و کارشناسان در زمینه‌ی زیست‌فناوری به رشته‌ی تحریر درآورده است. در این کتاب مجموعه‌ی کاملی از اصطلاحات رشته‌ی زیست‌فناوری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

درباره‌ی کتاب واژه‌نامه‌ی اصطلاحات بیوتکنولوژی

کیمبال آر. نیل (Kimball R. Nill) بیش از 2000 تعریف تخصصی در کتاب واژه‌نامه‌ی اصطلاحات بیوتکنولوژی (Glossary of Biotechnology Terms) را گرد هم آورده است. این راهنمای جامع شامل واحدهای متریک و نمادهای بین‌المللی نیز هست. این کتاب برای اولین‌بار در سال 1993 میلادی منتشر شد و حالا که از روی نسخه‌ی پیشین خود به‌روزرسانی شده، مطابق با تمام پیشرفت‌های بیوتکنولوژیکی است که دانشمندان به آن دست پیدا کرده‌اند. واژه‌نامه‌ی پیش رو بیش از تعاریف، تاریخچه‌ی مفصلی در حوزه‌ی بیوتکنولوژی ارائه می‌کند و آن را به منبعی مناسب از اطلاعات هم برای تازه‌کاران و هم کارشناسان و متخصصان تبدیل کرده است.

زیست‌فناوری یا بیوتکنولوژی از جمله‌ رشته‌هایی‌ست که در سال‌های اخیر سروصدای زیادی کرده و در حال حاضر طرفداران بسیاری نیز دارد. برخی این رشته را به‌معنای «همه‌چیز» برای بشر می‌دانند چراکه در بیوتکنولوژی با به‌کارگیری گسترده‌ی سامانه‌های زیستی و جانداران، به تولید و توسعه‌ی محصولات پرداخته می‌شود. نویسنده‌ی کتاب واژه‌نامه‌ی اصطلاحات بیوتکنولوژی، کیمبال آر. نیل، مدیر توسعه‌ی بازار در شورای تحقیقات و ترویج محصولات کشاورزی در مینه‌سوتا است. او همچنین دارای مدرک کارشناسی شیمی از دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی و مدرک MBA از دانشکده تجارت وارتون است. کیمبال نیل با استفاده از دانش خود در زمینه‌ی بیوتکنولوژی، دهه‌ها را صرف شناسایی موانع تجارت کشاورزی در خارج از کشور کرده است و اثرات نامطلوب صادرات بی‌رویه‌ی محصولات کشاورزی را پیش‌بینی نموده.

کتاب واژه‌نامه‌‌ی اصطلاحات بیوتکنولوژی به‌عنوان یک مرجع مفید برای کسانی است که دانشی ابتدایی و اولیه در علوم زیستی و شیمی دارند یا اصلاً هیچ پیش‌زمینه‌ی علمی‌ای در این حوزه ندارند، چراکه کیمبال آر. نیل آن را به‌زبانی غیرفنی، ساده و قابل‌فهم به نگارش درآورده است. این کتاب از یک «الگوی زنجیره‌ای» متوالی استفاده می‌کند که به خواننده اجازه می‌دهد پس از رسیدن به سطح رضایت‌بخشی از دانش، برای فهم بهتر، متوقف شود یا به یادگیری تعاریف ابتدایی‌تر و ساده‌تر ادامه دهد. از آنجایی که هرکس براساس تجربیات خود درک متفاوتی از اصطلاحات بیوتکنیکی دارد، این واژه‌نامه طیف وسیعی از نیازهای مخاطب را در بر می‌گیرد.

شما می‌توانید دایره‌ی لغات و واژگان زیستی تخصصی خود را با واژه‌نامه‌ی اصطلاحات بیوتکنولوژی، به‌روز کنید. تفاوتی ندارد اگر یک کارشناس مبتدی یا حرفه‌ای در رشته‌ی خود هستید، وجود این مرجع بسیار ساده و روان، در کتابخانه‌ی حرفه‌ای شما لازم است و شک نکنید که دیر یا زود به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. این کتاب برای همه‌ی کسانی که در زمینه‌ی بیوتکنولوژی دخیل هستند، از جمله: دانشمندان و مهندسین، کسانی‌که از پرسنل فعال در این حوزه حمایت می‌کنند، وکلای کارکنان بیمارستان‌ها، شرکت‌های تولید دارو، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، متخصصان تحلیل‌های مالی در این حوزه، دانش‌آموزان دبیرستانی، استادان دانشگاه، دانشجویان و اساتید منابع انسانی، پرسنل بازاریابی و فروش ادوات و لوازم مربوط و ... مفید و کاربردی خواهد بود.

انتشارات سیرنگ، کتاب واژه‌نامه‌ی اصطلاحات بیوتکنولوژی را با ترجمه‌ی سمانه ذوالقدری جهرمی، فاطمه اسماعیل‌زاده، بیژن جعفرزاده و زهرا کوه‌پیما منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب واژه‌نامه‌ی اصطلاحات بیوتکنولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه حرفه یا رشته‌ی تحصیلی شما کوچک‌ترین ارتباطی با بیوتکنولوژی داشته باشد، این کتاب حتماً به دردتان خواهد خورد.

در بخشی از کتاب واژه نامه اصطلاحات بیوتکنولوژی می‌خوانیم

Assay: آزمایش، یک روش تحقیق (تحلیلی) در آزمایشگاه پزشکی، فارماکولوژی، زیست‌شناسی محیط زیست و زیست‌شناسی مولکولی برای اندازه‌گیری کیفی یا حضور کمی، مقدار یا فعالیت عملی یک موجودیت هدف می‌باشد. به عبارت دیگر، یک روش خاص که پاسخ به یک ماده یا اثربخشی ماده‌ای را اندازه‌گیری می‌کند.

Assimilation: ادغام، به تشکیل مواد سلولی خودی از مولکول‌های کوچک مشتق شده از مواد غذایی، توسط فرآیندهای هضم و جذب اطلاق می‌شود.

Association of Biotechnology Companies (ABC): یک انجمن تجاری آمریکایی از شرکت‌های فعال در بیوتکنولوژی و خدمات به شرکت‌های بیوتکنولوژی (به‌عنوان مثال، حسابداری، قانون، و غیره). ABC در سال 1984 شکل گرفت و شامل شرکت‌های کوچک‌تر در زمینه بیوتکنولوژی بود. در سال 1993، ABC با انجمن صنعت بیوتکنولوژی (IBA) ادغام شد تا سازمان صنعت بیوتکنولوژی (BIO) را تشکیل دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واژه نامه اصطلاحات بیوتکنولوژی
نویسنده
مترجمسمانه ذوالقدری جهرمی، فاطمه اسماعیل زاده، بیژن جعفرزاده، زهرا کوه پیما
ناشر چاپیانتشارات سیرنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات528
زبانفارسی
شابک978-622-6595-16-2
موضوع کتابکتاب‌های زبان تخصصی همه رشته‌ها
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب واژه نامه اصطلاحات بیوتکنولوژی

برای دریافت کتاب واژه نامه اصطلاحات بیوتکنولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.