معرفی و دانلود کتاب ورزش همگانی: سیاست‌ها و راهکارها

عکس جلد کتاب ورزش همگانی: سیاست‌ها و راهکارها
قیمت:
۳۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزش همگانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش همگانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش همگانی: سیاست‌ها و راهکارها

سلامت جسم و روانِ جامعه یکی از ابعاد مهم رشد اجتماعی و اقتصادی کشورهاست. فعالیت‌های ورزشی عامل اصلی رسیدن به این ساختار سالم اجتماعی هستند که در کتاب ورزش همگانی نوشته‌ی علی وفائی مقدم و فرزام فرزان به‌دقت به آن پرداخته شده و راهبردها و سیاست‌گذاری‌های توسعه‌ی مشارکت مردمی در فعالیت‌های بدنی سنجیده و عنوان شده است.

درباره‌ی کتاب ورزش همگانی

مشارکت مردمی در ورزش همگانی در دنیای ماشینی و صنعتیِ امروز، از اهداف اصلی سیاست‌گذاری دولت‌هاست که توسعه‌ی آن نیاز به مطالعه‌ی تطبیقی سیاست‌گذاری‌های ورزش همگانی در سطح بین‌المللی و مرور سیستماتیک تحقیقات ورزش همگانی دارد. علی وفائی‌مقدم و فرزام فرزان کتاب ورزش همگانی را درجهت توسعه‌ی نظری و ساختاری سیاست‌های ورزش همگانی در ایران نگاشته‌اند.

ورزش نه‌تنها بر سلامت محیط و جامعه اثرگذار است، بلکه فواید اقتصادی فراوانی نیز برای کشور به دنبال دارد. سهم صنعتِ ورزش در تجارت جهانی 2.5 درصد محاسبه شده است. در کشورهای توسعه‌یافته با مشکلات اقتصادی کمتر، درصد بیشتری از مردم در ورزش‌های همگانی مشارکت دارند؛ حال‌آنکه این تعداد در کشورهای درحال توسعه بسیار کمتر است. باتوجه به اینکه در سراسر جهان نیاز به مشارکت افراد بیشتری در فعالیت‌های ورزشی حس می‌شود، کتاب ورزش همگانی مطالب مهمی درباب اهمیت و اهداف ورزش همگانی، طبقه‌بندی ورزش همگانی و تاریخچه‌ی ورزش‌های همگانی در ایران و جهان ارائه می‌دهد.

ورزش همگانی شکلی از فعالیت جسمانی است که علاوه‌بر سلامت بدن و روان، روابط اجتماعی را نیز شکل می‌دهد. ورزش همگانی با نام ورزش تفریحی نیز شناخته می‌شود که فعالیت‌های حرکتی کم‌هزینه و ساده و قابل‌دسترس برای همه را در بر می‌گیرد. ورزش همگانی اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که مسئله‌ی بهداشت و تندرستی یکی از آنان است. از دیگر اهداف آن می‌توان به هدف‌های روانی و اجتماعی، پرورشی و اخلاقی و هدف‌های حرکتی و مهارتی اشاره کرد. ورزش همگانی در پنج طبقه‌بندی می‌گنجد که عبارت‌اند از ورزش باشگاهی، ورزش غیررسمی، ورزش برون‌بخشی، ورزش درون‌بخشی و ورزش آموزشی که توضیح هرکدام را در کتاب ورزش همگانی خواهیم خواند. علی وفائی‌مقدم و فرزام فرزان همچنین به موانع و انگیزه‌های ورزش همگانی در فصل یک می‌پردازند.

در ادامه برای اجراسازی مواردی که عنوان شد، نیاز به سیاست‌گذاری‌هایی است که به آسیب‌شناسی و توسعه‌ی ورزش همگانی در کشور کمک کند. این راهبردها را در فصل دومِ کتاب شاهد خواهیم بود. سپس در فصل سه مطالعه‌ای تطبیقی بر روش‌های سیاست‌های ورزش همگانی صورت می‌گیرد که کشورهای نروژ، سوئد، هلند، دانمارک، استرالیا، ترکیه و فرانسه اتخاذ کرده‌اند. علی وفائی‌مقدم و فرزام فرزان در فصل چهارم کتاب، اصطلاحات بین‌المللی ورزش همگانی را شرح می‌دهند. فصل پنجم کتاب نیز به مرور تحقیقات و مقالات مربوط به حوزه‌های ورزش همگانی اختصاص دارد.

کتاب ورزش همگانی توسط انتشارات فن‌آوری نوین به چاپ رسیده است.

کتاب ورزش همگانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب، ازآنجاکه به رشد سلامت اجتماعی کمک می‌کند، برای مسئولان و سیاست‌گذارانِ ورزشی و هر شهروندی که دغدغه‌های ورزش همگانی و بهبود سلامت جسمانی جامعه را دارد ضروری است.

با علی وفائی‌مقدم و فرزام فرزان بیشتر آشنا شویم

علی وفائی‌مقدم مؤلف و مقاله‌نویس حوزه‌ی مدیریت ورزشی در سال 1362 متولد شده است. از این نویسنده مقالات «تحلیل عوامل توسعه‌ی ورزش همگانی براساس نظریه‌ی داده‌بنیاد»، «بررسی و تحلیل علل بی‌رغبتی فرهنگیان استان مازندران به فعالیت‌های ورزشی با تأکید بر متغیرهای ویژگی‌های شخصی و عوامل سوق‌دهنده»، «تحلیل و کاربست عوامل مؤثر در توانمندی‌های تحقیق و توسعه در پژوهشگاه علوم ورزشی» و «تحلیل عاملی دلایل مشارکت کم فرهنگیان سراسر کشور در فعالیت‌های ورزشی» در نشریه‌ی مطالعات مدیریت ورزشی به چاپ رسیده است. علی وفائی‌مقدم همچنین کتاب «کنترل و مدیریت کیفیت در ورزش» را به همراه جمعی از نویسندگان نوشته است.

فرزام فرزان متولد سال 1344، دانشیار دانشکده‌ی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه مازندران است. او دکترای تخخصصی خود را در رشته‌ی مدیریت ورزشی گرفته. دکتر فرزان همچنین عضو کمیته‌ی علمی پنجمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در تربیت‌بدنی، علوم ورزشی و قهرمانی در سال 1399 و دبیر اجرایی دومین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی نیمه‌مجازی اوقات فراغت در سال 1402 بوده است.

مقالات زیادی در حوزه‌ی ورزش به قلم فرزام فرزان منتشر شده است. مقاله‌های «موانع توسعه‌ی گردشگری ورزش‌های آبی-ساحلی در ایران»، «شناسایی چالش‌های ورزش سالمندی و ارائه‌ی راهکارهای مؤثر بر ترغیب سالمندان به فعالیت‌های ورزشی»، «مرور نظام‌مند مطالعات حوزه‌ی گردشگری ورزشی در ایران»، «بررسی عوامل مؤثر در جذب گردشگران ورزشی فعال به گردشگری ساحلی دریای خزر» و «مطالعه‌ی تطبیقی باشگاه‌های ورزشی ایران و کشورهای منتخب اروپایی» از نوشته‌های آکادمیک مهم او محسوب می‌شوند. همچنین «کاربرد رنگ‌ها در محصولات ورزشی» و «اوقات فراغت و ورزش» از کتاب‌های مورد توجه فرزام فرزان هستند.

در بخشی از کتاب ورزش همگانی: سیاست‌ها و راهکارها می‌خوانیم

بسیاری از شرکت‌ها در گذشته به‌واسطه‌ی حمایت‌های مالی و یا تولید کالاهای ورزشی و یا ارائه‌ی خدمات ورزشی و همچنین به‌کارگیری نیروها در فعالیت‌های رقابتی و اجتماعی ورزشی با اهداف تجاری یا انسان‌دوستانه در حوزه‌های ورزشی فعالیت داشته‌اند، در بسیاری از موارد می‌توان رابطه‌ی بسیار سازنده‌ای بین این فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوط به ورزش برای توسعه ایجاد نمود. درواقع شرکت‌ها از این مشارکت سود خواهند برد زیرا به‌واسطه‌ی این مشارکت می‌توانند به اهداف سرمایه‌گذاری اجتماعی خود دست یابند و به بازارهای هدف نزدیک شوند، علاوه‌براین شرکت‌های مذکور به‌واسطه‌ی این مشارکت می‌توانند نیروهای خود را در این پروژه‌ها وارد نموده و انگیزه‌ی آنان را بیشتر کنند و روابط خود را با دولت‌ها بهبود بخشند. باوجود این، مشارکت مؤثر در این حوزه بسیار محدود است و پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد.

ازآنجاکه رویدادهای مهم ورزشی طی چند سال آینده در کشورهای توسع‌هیافته برگزار خواهد شد، تمایل بخش خصوصی به مشارکت در برنامه‌های مربوط به ورزش برای توسعه نیز افزایش می‌یابد، ازاین‌رو دولت‌ها و حامیان برنامه‌ی ورزش برای توسعه‌، موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتری را در اختیار دارند تا با مشارکت دادن بخش خصوصی در برنامه‌های خود به اهداف توسعه‌ای خود دست یابند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم ورزش همگانی
فصل دوم: سیاست‌گذاری ورزش همگانی
فصل سوم: مطالعه‌ی تطبیقی سیاست‌گذاری ورزش همگانی
فصل چهارم: اصطلاحات بین‌المللی ورزش همگانی
فصل پنجم: مرور سیستماتیک تحقیقات ورزش همگانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش همگانی: سیاست‌ها و راهکارها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-622-7393-93-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ورزش همگانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ورزش همگانی

برای دریافت کتاب ورزش همگانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.