معرفی و دانلود کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای

برای دانلود قانونی کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای

کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای نوشته‌ی مونیکا بولگر و پاتریک داویسون، با زبانی روان و ساده روند سواد رسانه‌ای را از گذشته تا به کنون مورد بررسی قرار داده و چگونگی بهره‌گیری از آن را در حوزه‌های مختلف اجتماعی مطرح می‌کند.

درباره‌ی کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای:

در جامعه‌ی امروزی که توسعه فناوری اطلاعات و سرعت انتشار اطلاعات بسیار بالا رفته است، بدون شک سواد رسانه‌ای در پاسخگویی به نیازهای مشتریان و صاحب‌نظران در معرض چالش‌های جدی و جدیدی قرار می‌گیرد. به همین دلیل افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند همواره به دنبال به روزرساتی مفاهیم و راهبردهای سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی هستند.

سواد رسانه‌ای به‌ طور سنتی به‌ عنوان یک فرآیند یا مجموعه‌ای از مهارت‌های مبتنی بر تفکر انتقادی در نظر گرفته می‌شود. این امر با توجه به ارزش‌های متفاوت و نوسان‌های بین محافظت و مشارکت، دارای سابقه طولانی در فرآیند توسعه پایدار است. سواد رسانه‌ای معاصر معمولاً به سازماندهی پنج موضوع اصلی می‌پردازد: مشارکت جوانان، منابع آموزشی و درسی معلمان، حمایت والدین، ​​ابتکارات سیاستی و پایگاه‌های مبتنی بر شواهد.

با این‌ حال، برنامه‌های سواد رسانه‌ای نیز چالش‌های خود را دارند. به‌ طور کلی، اطلاعات و ارزیابی جامعی از تلاش‌های سواد رسانه‌ای وجود ندارد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که تلاش‌های سواد رسانه‌ای می‌تواند در موارد خاصی تأثیر بسیار کمی داشته باشد یا حتی شرایط بدی از اعتماد به‌ نفس بیش از حد را ایجاد ‌کند.

در واقع سواد رسانه‌ای را نمی‌توان حلال مشکلات دانست؛ سواد رسانه‌ای تنها قابی در یک محیط پیچیده رسانه‌ای و اطلاعاتی است. در این زمینه یک سوال واضح وجود دارد اینکه سواد رسانه‌ای تا چه حد می‌تواند با فضای خبرساز مقابله کند؟ آیا انکار وجود تغییرات آب و هوایی مشکل سواد رسانه‌ای است؟ آیا برده‌داری جنسی توسط یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیرون از فروشگاه فست‌فود، مشکل سواد رسانه‌ای است؟ آیا سواد رسانه‌ای می‌تواند به‌ طور عمد با سامانه‌های غیرشفاف ارائه اخبار در بسترهای رسانه‌ اجتماعی یا کارزارهای دروغ‌پراکنی مبارزه کند؟ بررسی وعده‌ها و چالش‌های سواد رسانه‌ای قبل از استفاده از آن برای مقابله با اطلاعات غلط و دست‌کاری رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای (The Promises, Challenges, and Futures of Media Literacy) نوشته‌ی مونیکا بولگر (Monica Bulger) و پاتریک داویسون (Patrick Davison) به سوالاتی از قبیل آیا سواد رسانه‌ای می‌تواند در آماده‌سازی شهروندان برای مقابله با «اخبار جعلی» و اطلاعات موفق باشد؟ چگونه برنامه‌های سواد رسانه‌ای می‌توانند مانع از ایجاد اعتماد بیش از حد در مورد داشتن مهارت سواد رسانه‌ای شوند؟ چگونه گروه‌های متعهد به دروغ‌ پراکنی و تبلیغ، قادر به استفاده از زبان سواد و تحلیل‌های انتقادی برای ایجاد بی‌اعتمادی جدید نسبت به رسانه‌ها و ایجاد فضاهای سیاسی خصمانه می‌شوند؟ و ... پاسخ می‌دهد.

کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی علوم اجتماعی و رسانه‌ها علاقه دارید، این اثر برای شما مناسب است.

جملات برگزیده‌ی کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای:

- سواد رسانه‌ای به مرکز جاذبه‌ای برای مقابله با «اخبار جعلی» تبدیل شده است.
- بیشتر آموزش‌ها روی مسئولیت فردی بیش از نقش نهادها و بسترهای فناوری متمرکز هستند.
- اکثر تلاش‌های سوادرسانه‌ای در ایالات‌متحده بر آموزش معلمان و توسعه برنامه‌های درسی متمرکز شده است.

در بخشی از کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای می‌خوانیم:

آموزش سواد رسانه‌ای با هدف شکل‌گیری خریداران هوشیار، ناظران مشکوک و شهروندان آگاه، ساختارهای اغلب نامرئی را قابل مشاهده می‌سازد. تحقیقات فعلی نتایج مثبت ابتکارات سواد رسانه‌ای را در تعدادی از حوزه‌ها نشان داده است: به‌ عنوان یک پاسخ انعطاف‌پذیر برای معلمان و دانش‌آموزان به وقایع کنونی، به‌عنوان روشی برای پیوند دادن تفکر و تغییر رفتار انتقادی جوانان و به‌طور کلی برای هضم دقیق محتوای حزبی.

در آگوست 2017 م، یک تجمع شارلوتزویل سازمان‌یافته توسط طرفداران تفوق نژادی سفیدپوستان به درگیری منجر شد. پوشش این رویداد، هم در اخبار اصلی و هم در شبکه‌های اجتماعی، یک چالش خاص را در خصوص سواد رسانه‌ای مردم ایجاد کرد. این رویداد تعدادی تصاویر تکان‌دهنده از خشونت یک سفیدپوست برتری‌گرا زمانی که با ماشین به سمت معترضین حمله‌ور شد، به تصویر کشید. این واقعه همچنین بحث‌های حزبی افراطی در مورد علت خشونت را مطرح کرده است که در طی آن نقش‌آفرینان متعدد، اطلاعات ناهنجاری درباره عاملان خشونت را به‌صورت آنلاین انتشار دادند. این واقعه غم‌انگیز، عدم توانایی برنامه‌های آموزشی سواد رسانه‌ای را برای مدیریت کردن رویدادهای جاری و اخبار جنجالی نشان داد. اندکی پس از تجمع، هشتگ برنامه آموزشی شارلوتزویل با سازمان‌های مهمی مانند مرکز حقوقی فقر جنوبی، اتحادیه ضد افترا و شورای ملی معلمان انگلیسی با ارائه برنامه‌های درسی برای تدریس در مورد نژاد، تعصب و تحمل (شورای ملی معلمان انگلیسی، 2017) وایرال شد. اِدشرگ میزبان گفتگو در مورد تسهیل مسائل دشوار جهت حمایت از معلمان در بحث در مورد خشونت و نژادپرستی و یافتن ابزاری برای برقراری ارتباط علی‌رغم اختلافات در عقاید و دیدگاه بوده است. این روش می‌تواند در آینده برای معلمانی استفاده شود که به دنبال منابع با توجه به وقایع خبری به‌ویژه چالش‌برانگیز یا چشمگیر هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
خلاصه اجرایی
مقدمه
سواد رسانه‌ای چیست؟
سواد رسانه‌ای چگونه کمک می‌کند
سواد رسانه‌ای چگونه شکست می‌خورد
آینده سواد رسانه‌ای
سؤالات
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای
نویسنده،
مترجمسیده سارا میرقاسمی، شیرین تبریزی
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-622-255349-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای

برای دریافت کتاب وعده‌ها، چالش‌ها و آینده سواد رسانه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.