معرفی و دانلود کتاب پایان کودکی

عکس جلد کتاب پایان کودکی
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پایان کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پایان کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پایان کودکی

ماجراجویانه، فانتزی و پرهیجان! ویژگی‌هایی که با خواندن نخستین جملات کتاب پایان کودکی به ذهنتان می‌آید. در این رمان علمی و تخیلی، نوشته‌ی آرتور سی کلارک، شاهد رویارویی انسان‌ها با موجودات فضایی هستیم. برخوردی که می‌تواند به پیشرفت نوع بشر کمک کند یا پایان زندگی انسان‌ها را رقم بزند. گفتنی‌ست اثر حاضر در سال 2004 نامزد جایزه رترو هوگو برای بهترین رمان بوده است.

معرفی کتاب پایان کودکی

آیا زمین تنها سیاره‌ی ذی‌حیات در کل جهان هستی به شمار می‏‌آید؟ از همان روزی که چشم انسان به آسمان پرستاره شب افتاد، این پرسش همواره ذهن او را به خود مشغول داشته؛ اما تاکنون هیچ جوابی برای آن نیافته. دیدار موجودات فرازمینی با نژاد بشر، دستمایه‌ی بسیاری از آثار علمی-تخیلی بوده‏ و پربیراه نیست که آرتور سی کلارک (Arthur C. Clarke) را از پیشتازان این عرصه قلمداد کنیم، چراکه او جزو سه نویسنده‌ی بزرگ این ژانر محسوب می‌شود. کتاب پایان کودکی (‎Childhood's end)، اثر خواندنی و هیجان‌انگیز دیگری از این نویسنده است.

با توجه به این‏که آرتور چارلز کلارک دانشمند و کاشفی مشهور در زمینه علوم هوا-فضا محسوب می‏‌شود، آثار او از غنای خاصی در این زمینه بهره برده و نگاه عرفانی او به این پرسش‏‌های دیرین و پرداختن به مقوله‌ی خیر و شر، ویژگی منحصر‌به‌فردی به کتاب‏‌هایش بخشیده که در سایر آثار این ژانر، کمتر به چشم می‏‌خورد. شاید خالی از لطف نباشد که به شاهکار دیگر وی «اودیسه فضایی 2001» نیز اشاره کنیم که با همکاری استنلی کوبریک، کارگردان پرآوازه‌ی هالیوود، تبدیل به فیلمی ماندگار در سینمای جهان شد.

کتاب پایان کودکی روایت برخوردی نزدیک از نوع سوم است. دیدار موجودات فرازمینی با نژاد بشر که به سرانجامی غیرمنتظره ختم می‏‌شود. آینده در گذشته انعکاس می‏‌یابد و منحنی پیچیده‌ی زمان، بشر را وارد هزارتویی می‏‌کند که تنها راه خروجش، به عروج منتهی می‏‌گردد. آن‏چه که جالب توجه است، شباهت اوضاع کنونی جهان به بخش آغازین کتاب کلارک است. دنیا در آستانه نابودی قرار گرفته و هر لحظه این خطر وجود دارد که جنگ اتمی، جهان را در چشم بر‌هم‌زدنی تبدیل به بیابانی بی‏‌آب‌و‌علف سازد.

اگر پیش‏‌بینی‏‌های آرتور سی کلارک پس از گذشت چندین دهه جامه‌ی حقیقت به تن کرده، علت چیزی نیست به جز درایت و آینده‏‌نگری عمیق او.

کتاب پایان کودکی با برگردان غزال رمضانی به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسیده است.

اقتباس سینمایی از کتاب پایان کودکی

  • در 10 آوریل 2013، یک مینی‌سریال تلویزیونی براساس رمان پایان کودکی، با همین نام در سه قسمت تولید شده و در 14 دسامبر 2015 به نمایش درآمد. نیک هوران کارگردانی آن را به عهده داشت و مایک وگل، دیزی بتز، جورجینا هیگ و... در آن به ایفای نقش پرداختند.

  • با اقتباس از این داستان، نمایش رادیویی دو ساعته‌ای، در نوامبر 1997 از سوی رادیو بی.‌بی‌.سی. پخش شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پایان کودکی

  • یک تور درجه یک! (نیویورک تایمز)
  • بسیار منطقی، قابل‌قبول ... آرتور سی کلارک یک استاد است. (لس‌آنجلس تایمز)
  • آرتور سی کلارک از یک نویسنده‌ی علمی و تخیلی بودن، هیچ چیزی کم ندارد. (جرمی برنشتاین، نیویورکر)

کتاب پایان کودکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های علمی و تخیلی، به‌ویژه در حوزه‌ی نجوم علاقه‌مند هستید، حتما شیفته‌ی کتاب پایان کودکی خواهید شد. حضور موجودات فضایی این اثر تخیلی را به داستانی هیجان‌انگیز و پرماجرا بدل کرده است.

با آرتور سی کلارک بیشتر آشنا شویم

سر آرتور چارلز کلارک زاده‌ی 16 دسامبر 1917، نویسنده‌ی داستان‌های علمی و تخیلی، پژوهشگر، مخترع و مجری برنامه‌های تلویزیونی بود. این نویسنده‌ی انگلیسی، فیلم‌نامه‌نویسی و نگارش مقالات برای مجلات مشهور را نیز در کارنامه دارد.

در سال 1961 جایزه‌ی کالینگا از سوی یونسکو به سبب فعالیت‌های علمی آرتور سی کلارک، به وی اعطا شد. این داستان‌نویس تخیلی به دلیل رمان‌ها و آثاری که درمورد فضا و موجودات فضایی نگاشته، توانسته لقب «پیامبر عصر فضا» را از آن خود کند. «روشنایی زمین»، «شهر و ستارگان»، «2001: یک اودیسه‌ی فضایی» و... عنوان دیگر کتاب‌های این نویسنده‌ی موفق هستند. آرتور سی کلارک پس از سال‌ها نگارش و پژوهش در 19 مارس 2008 درگذشت.

در بخشی از کتاب پایان کودکی می‏‌خوانیم

«...رادیوها به صدها زبان زمزمه می‏‌کردند: «امروز روز موعود است!» تیتر هزاران روزنامه همین بود. «امروز روز موعود است!» عکاسان درحالی‏‌که تجهیزات خود را دوباره و سه‏‌باره مورد بازبینی قرار می‏‌دادند، با خود می‏‌اندیشیدند امروز روز موعود است. همه آن‌‏ها پیرامون فضای خالی بزرگی که قرار بود سفینه کارلن آن‏جا فرود بیاید، جمع شده بودند.

اکنون فقط یک سفینه وجود داشت که بر فراز آسمان نیویورک از آسمان آویخته بود. درواقع دنیا به تازگی کشف کرده بود که آن سفینه‏‌های دیگری که بالای شهرهای متعدد در آسمان معلق بودند، هرگز وجود خارجی نداشته‏‌اند.

درست یک روز قبل، ناوگان عظیم اربابان در هوا محو شده و هم‏چون مهی که با درخشش آفتاب صبحگاهی ناپدید می‏‌شود، نیست و نابود شده بودند.

سفینه‏‌های تدارکاتی که مدام در فضا رفت‏‌و‌آمد می‏‌کردند، کاملاً واقعی بودند، اما آن ابرهای نقره‏‌فام که عمری بر فراز تمام پایتخت‏‌های زمین مشاهده می‏‌شدند، چیزی به جز اوهام نبودند. این‏که چنین کاری چگونه انجام شده بود، هیچ‏‌کس نمی‏‌توانست بگوید، اما به نظر می‏‌رسید تک‏‌تک آن سفینه‏‌ها فقط تصویری از سفینه کارلن بودند. با این حال، مسئله چیزی بسیار فراتر از بازی با نور بود، زیرا رادارها نیز فریب خورده و هنوز انسان‏‌های زنده‏‌ای بودند که قسم می‏‌خوردند صدای شکافته‏ شدن هوا هنگام نزدیک شدن ناوگان سفینه‏‌ها به زمین را شنیده‏‌اند...»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پایان کودکی
نویسنده
مترجمغزال رمضانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پایان کودکی

09140100577
۱۴۰۲/۱۰/۵
کتاب جالبی است در باره برخورد تمدنی بیگانه و فضایی با انسان، اینکه آن‌ها چه از نظر تکنولوژی چه عقیدتی چقدر پیشرفته هستند و اما با وجود این از قدرت خودشان به هیچ وجه برای تحمیل عقاید شخصی خودشان استفاده نمی‌کنند و درست بر عکس نژاد انسان.
سی کلارک در این رمان تخیلی و بیشتر فلسفی سوالات بسیاری را و
مطرح میکند ما را با چالشی رو برو میکند که در برابر آن قرار گرفتن در عصر حاضر و تکنولوژی حاضر شاید بعید نباشد، به قولی دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. وقتی اگر این برخورد صورت هم نپذیرد باز کتاب حاضر امکانات شناختی ما را در مقام انسان به چالش میکشد و راه رسیدن به یک آرمان شهر که نه، بلکه آرمان زمین را به ما نشان میدهد. به امید زمین یکپارچه و متحد.
پیشنهاد میکنم حتما این کتاب زیبا را بخوانید.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۱/۸
اصلا میشه به چنین نوشته‌ای جز بالاترین‌ها رو داد؟؟!!!
حتی اگر نویسنده داستان شخصی مثل ((آرتورسی کلارک)) هم نبود. این داستان خودش بدون تردید خواننده رو جذب میکنه...
چنان جزئیات بی نظیر به نگارش دراومدن مثل این میمونه که دارین اون جزئیات رو میبینید!!!!!
حتی جاهائی که ممکنه داستان از لحاظ علمی و
مشکل دار بشه........
خیلی دقیق زیبا اون مسئله رو توضیح میده
بنابراین فکر نمیکنم خواننده‌ای باشه که ازاین کتاب لذت نبره ویا نبرده باشه....!!!؟؟؟
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پایان کودکی

برای دریافت کتاب پایان کودکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.